Ο Παναθηναϊκός τζογάρει με το μεγαλύτερο έσοδο στην πιο δύσκολη εποχή
Για να διαπιστώσεις το αν μία ποδοσφαιρική εταιρία πήρε μία σωστή, μία λάθος ή μία γεμάτη ρίσκο απόφαση, θα πρέπει πρώτα να αναλύσεις τις συνθήκες που επικρατούν για να μπορέσεις να οδηγηθείς σε ένα όσο το δυνατόν πιο ασφαλές συμπέρασμα. Ο Παναθηναϊκός αποφάσισε, λοιπόν, να αρνηθεί την πρόταση των 5.7 εκατομμυρίων ευρώ της NOVA για τα τηλεοπτικά δικαιώματα της σεζόν που ξεκινά και να προβάλλει στο δικό του κανάλι, στο PAOTV.GR τις εντός έδρας αναμετρήσεις του πρωταθλήματος, μέσω της ιστοσελίδας του καναλιού και φυσικά μέσα από την πλατφόρμα της Cosmote Tv επί πληρωμή.
Μέσα σε ποιο πλαίσιο πάρθηκε αυτή η απόφαση; Πάμε να το δούμε...
*Τα τρία μεγαλύτερα έσοδα κάθε χρόνο για τον Παναθηναϊκό προέρχονται από τα τηλεοπτικά δικαιώματα, από την χορηγία στην φανέλα και από τα εισιτήρια. Απλά και διαρκείας. Η αγωνιστική περίοδος 2020/2021 αναμένεται να ξεκινήσει κανονικά, ωστόσο, με τα δεδομένα που έχουμε σήμερα, φαντάζει απίθανο να δούμε κόσμο μέχρι να βελτιωθεί η κατάσταση με την πανδημία. Ακόμη και αν επιστρέψουν οι φίλαθλοι στις κερκίδες, αυτό θα αφορά ένα πολύ μικρό ποσοστό επί της συνολικής χωρητικότητας του κάθε γηπέδου. Οπότε, τα έσοδα από αυτή την πηγή δεν μπορούν να υπολογιστούν και σίγουρα θα είναι αρκετά μειωμένα σε σχέση με προηγούμενες σεζόν. Πλέον, και τα έσοδα από το τηλεοπτικό συμβόλαιο αποτελούν ένα μεγάλο ερωτηματικό.
*Ο κόσμος του Παναθηναϊκού εδώ και αρκετά χρόνια είναι ξενερωμένος με την κατάσταση που επικρατεί στο ποδόσφαιρο και όσες φορές του ζητήθηκε να συνεισφέρει οικονομικά για την αγαπημένη του ομάδα, γύρισε την πλάτη με τρόπο εκκωφαντικό. Δεν είναι η στιγμή να αναλύσουμε το πως και το γιατί, ούτε να συγκρίνουμε την φιλοσοφία των Ελλήνων οπαδών με εκείνους του εξωτερικού. Άλλη κουλτούρα, άλλη παιδεία. Κλείνει η παρένθεση.
Πόσοι έκαναν εγγραφή στην Συμμαχία; 10.000. Πόσοι πηγαίνουν κατά μέσο όρο στο γήπεδο; 10.000. Πόσοι έβαλαν χρήματα στο PAO ALIVE? Περίπου 15.000. Πόσοι έγιναν μέλη στον Ερασιτέχνη; 5.000, αυτό το καλοκαίρι, γιατί τα προηγούμενα ούτε 1.000.
Τα ίδια άτομα είναι πάνω-κάτω και είτε μας αρέσει, είτε όχι(που προφανώς δεν αρέσει σε κανέναν) η βάση των οπαδών που ασχολείται με τον Παναθηναϊκό βρέξει-χιονίσει και στέκεται πάντα στο πλευρό της ομάδας ανεξάρτητα από τα αποτελέσματα, δεν ξεπερνά τις 20.000.
*Ο Παναθηναϊκός, ως brandname, ναι μεν εξακολουθεί να αποτελεί ένα σημαντικό μέγεθος στην ελληνική ποδοσφαιρική και τηλεοπτική αγορά(γεγονός που επιβεβαιώνουν τα ποσοστά τηλεθέασης), ωστόσο, μετά από μια οκταετία με την διοίκηση Αλαφούζου δεν βρίσκεται σε καμία περίπτωση εμπορικά στην ίδια θέση με τους παραδοσιακούς ανταγωνιστές του, οι οποίοι αποτελούν και τους πρωταθλητές της Λίγκας την τελευταία τριετία.
Τα όσα ντροπιαστικά έγιναν την σεζόν 17-18, η τιμωρία από την ΟΥΕΦΑ και η αδυναμία να επιστρέψει ο σύλλογος στην παροδοσιακή του κανονικότητα(δηλαδή να διεκδικεί τίτλους και όχι να είναι μόνιμα κομπάρσος) του έχουν ξεκάθαρα μειώσει την θέση του στην αγορά έναντι του Ολυμπιακού, του ΠΑΟΚ και της ΑΕΚ. Αυτή είναι η αλήθεια. Οπότε να το κατηγορεί η ΠΑΕ ένα συνδρομητικό κανάλι γιατί δίνει περισσότερα στις άλλες ομάδες(δεν ισχύουν, ούτε επιβεβαιώνονται από πουθενά τα 11 εκατομμύρια στον Ολυμπιακό, στα 8 είναι η σύμβαση), είναι τουλάχιστον εκτός τόπου και χρόνου.
*Οι διαθέσιμες επιλογές; Λιγοστές. Πρόταση από την ΕΡΤ, δεν προέκυψε παρά τις άριστες σχέσεις του Αλαφούζου με την κυβέρνηση. Η Cosmote δεν θέλει να... μπλέξει με το υπέροχο προϊόν του ελληνικού πρωταθλήματος και απλά θα φιλοξενεί στο μπουκέτο της Παναθηναϊκό και ΠΑΟΚ(γεγονός που έχετε διαβάσει εδώ και περίπου δύο μήνες στο gazzetta.gr) και η μοναδική πρόταση, ήταν αυτή από την NOVA. Στο περυσινό συμβόλαιο, το Τριφύλλι είχε συμφωνήσει στα 5.4 με το συνδρομητικό. Οπότε, μέσα στην δύσκολη οικονομική κατάσταση που επικρατεί, την πρόταση των 5.7 μόνο κακή δεν την λες. Ιδιαίτερα από την στιγμή που δεν υπάρχει εναλλακτική...
Σύμφωνα με τα παραπάνω δεδομένα, η απόφαση του Παναθηναϊκού ήταν να αρνηθεί την πρόταση της NOVA και να προχωρήσει μόνος του με την κάλυψη των αγώνων στο Παναθηναϊκός TV. Για να παρακολουθήσει κανείς τους αγώνες του Τριφυλλιού θα πρέπει να πληρώνει είτε ένα πακέτο αγώνων, είτε παιχνίδι με το παιχνίδι.
Δεν έχει νόημα να αναλύσουμε αριθμούς(ειδικά από την στιγμή που δεν έχουν ανακοινωθεί οι τιμές) για να δούμε πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να φτάσει τα 6.000.000 ευρώ ως καθαρά έσοδα ο σύλλογος.
Το μόνο σίγουρο είναι πως το Τριφύλλι τζογάρει το μοναδικό μεγάλο και δεδομένο έσοδο με ένα πρότζεκτ που δεν είχε και την μεγαλύτερη επιτυχία στον ΠΑΟΚ(ο οποίος από την άλλη, αποτελεί παράδειγμα για τον τρόπο που χειρίζεται τα social media και την επικοινωνία του), που βρισκόταν στα καλύτερά του, με την κατάκτηση του νταμπλ το 2019. Σε αντίθεση με τον Παναθηναϊκό που είναι... ποτισμένος στην μιζέρια και την εσωστρέφεια.
Ποιος ειναι ο μόνος τρόπος να μπορέσει αυτό το εγχείρημα να φέρει, έστω τα μισά λεφτά από αυτά που προσέφερε η NOVA για να μην υπάρχει μεγάλη χασούρα? Να μιλήσουμε πρακτικά, με ρεαλιστικές συνθήκες και όχι με τις μελέτες που έχουν παρουσιαστεί και έχουν ψήσει τον Γιάννη Αλαφούζο. Μελέτες σαν εκείνη της Συμμαχίας, όπου πήγαν... άκλαυτες, γιατί πολύ απλά ήταν εκτός πραγματικότητας.
Μόνο μία σούπερ πορεία της ομάδας στο φετινό πρωτάθλημα θα δώσει την ώθηση που χρειάζεται στο κανάλι. Αν ο Παναθηναϊκός είναι ανταγωνιστικός, αν είναι κοντά στην κορυφή, αν διεκδικεί έστω την δεύτερη θέση, το ενδιαφέρον θα είναι μεγάλο. Αν, όμως, κινηθεί στην μετριότητα των προηγούμενων ετών, οι συνδρομές θα πάρουν και αυτές την κάτω βόλτα.
O μεγαλομέτοχος της ΠΑΕ θεωρεί πως λόγω της τεχνογνωσίας του και του δυνατού εμπορικού που διαθέτει ο ΣΚΑΪ και η ΠΑΕ, θα μπορέσει το κανάλι να έχει πολλά περισσότερα έσοδα σε σχέση με εκείνο του ΠΑΟΚ. Παράλληλα, ποντάρει πολλά και στους Έλληνες του εξωτερικού.
Όπως και να᾽χει, δεν υπήρχε κανένας απολύτως λόγος, την φετινή σεζόν, να ρισκάρει ο Παναθηναϊκός τα 5.7 εκατομμύρια ευρώ από το τηλεοπτικό συμβόλαιο. Ένα έσοδο που θα τον κατοχύρωνε σε μεγάλο βαθμό ενόψει της αδειοδότησης για την επόμενη σεζόν και του Financial Fair Play. Αν το εγχείρημα δεν πετύχει, τι θα παρουσιάσει ο σύλλογος ως βασική πηγή εσόδων;
Σε αυτό το σημείο, να ξεκαθαρίσουμε κάτι: Η ΠΑΕ το τελευταίο διάστημα έχει κάνει βήματα μπροστά στο κομμάτι που σχετίζεται με τα social media και το youtube. Κι αυτό πιστώνεται στον υπεύθυνο επικοινωνίας. Το Παναθηναϊκός TV ως ένα κανάλι του συλλόγου, αποτελεί μία μεγάλη πρόοδο και θα έχει υλικό που θα φέρνει τον κόσμο πιο κοντά στην ομάδα. Ως ιδέα είναι εξαιρετική και επιτέλους υλοποιήθηκε. Αυτό, όμως, είναι ένα κομμάτι διαφορετικό από το τηλεοπτικό συμβόλαιο και τα όσα αναφέραμε παραπάνω...
Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.