Πώς θα εξοικονομήσετε καύσιμα τώρα που η βενζίνη «καίει»

Πώς θα εξοικονομήσετε καύσιμα τώρα που η βενζίνη «καίει»
Με την τιμή της αμόλυβδης να πλησιάζει στα 2 ευρώ το λίτρο, διαβάστε 10 πολύτιμες συμβουλές για οικονομική οδήγηση.

Το κύμα ακρίβειας που επηρεάζει άμεσα και τα καύσιμα έχει διαμορφώσει ήδη πολύ υψηλές τιμές με τη βενζίνη ακόμη και στην Αττική να έχει φτάσει στα 2 ευρώ το λίτρο, ενώ ήδη το έχει ξεπεράσει κατά πολύ στα νησιά. Επομένως, ο στόχος της χαμηλότερης μέσης κατανάλωσης για κάθε οδηγό, είναι κάτι παραπάνω από επιβεβλημένος.

Ακολουθούν οι 10 πιο βασικές συμβουλές για οικονομική οδήγηση

Λειτουργία του κινητήρα στις κατάλληλες στροφές

Είναι εξαιρετικά σημαντικό να γνωρίζουμε σε ποιες στροφές αποδίδεται η ροπή του κινητήρα, έτσι ώστε όταν επιταχύνουμε να μην βρισκόμαστε άσκοπα στις υψηλές στροφές λειτουργίας του. Κατά προσέγγιση λοιπόν, στα ατμοσφαιρικά μηχανικά σύνολα βενζίνης, οι ιδανικές στροφές λειτουργίας του μοτέρ είναι από 2.500 έως 3.000 στροφές ανά λεπτό (σ.α.λ.), ενώ για τα turbo και τα diesel κυμαίνεται από 2.000 έως 2.500 σ.α.λ.

Σταθερή μέση ταχύτητα κίνησης

Όταν κινούμαστε σε εθνικό οδικό δίκτυο, μπορούμε να επιτύχουμε εξαιρετική οικονομία καυσίμου με μια ταχύτητα της τάξης των 100-120 χλμ./ώρα, έχοντας επιλέξει αντίστοιχα την υψηλότερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτό συμβαίνει καθώς στις πολύ υψηλές ταχύτητες κίνησης αυξάνεται κατακόρυφα η μέση κατανάλωση. Να σημειωθεί επίσης ότι αντίστοιχη αύξηση λαμβάνει χώρα και με τις χαμηλές ταχύτητες όταν συνδυαστούν με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο, καθώς με αυτό τον τρόπο ο κινητήρας δυσκολεύεται να κινήσει το όχημα και απαιτείται μεγαλύτερη καύση.

 

Σωστή σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων

Σε κατηφορικά οδικά δίκτυα, επιλέγουμε πάντα τη μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο και όχι τη νεκρά, καθώς με αυτή ο κινητήρας δουλεύει στο ρελαντί άρα χρησιμοποιεί ενέργεια, σε αντίθεση με την υψηλότερη επιλεγμένη ταχύτητα, όπου σταματάει η παροχή καυσίμου. Επίσης, όταν πλησιάζουμε σε φανάρι το οποίο αλλάζει σε κόκκινο και πάλι δεν βάζουμε νεκρά, αλλά διατηρούμε την επιλεγμένη σχέση ή κατεβάζουμε σταδιακά σχέσεις στο κιβώτιο για να επιβραδύνει ομαλά το αυτοκίνητο.

Τακτικός έλεγχος στις πιέσεις των ελαστικών

Ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες, καλό θα ήταν να ελέγχουμε τις πιέσεις των ελαστικών όσο πιο συχνά αυτό είναι εφικτό. Μια φορά το μήνα ή ακόμη και συχνότερα είναι ιδανικά, καθώς οι αυξομειώσεις της θερμοκρασίας σε συνδυασμό με ατυχή περάσματα του αυτοκινήτου από λακκούβες, επηρεάζουν σημαντικά την πίεση του αέρα.

Τακτική συντήρηση του αυτοκινήτου

Τηρούμε ευλαβικά τα προγραμματισμένα διαστήματα service, καθώς μη έγκαιρη αλλαγή λαδιών ή αντικατάσταση μπουζί, φίλτρων κλπ., μπορούν να επιφέρουν πέρα από κάποια βλάβη, επιβάρυνση της απόδοσης του κινητήρα, άρα και αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου.

Όχι παραπάνω γκάζι χωρίς συγκεκριμένο λόγο

Κάθε φορά που πιέζουμε το πεντάλ του γκαζιού παραπάνω από όσο η κατάσταση επιβάλλει, αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου. Το ίδιο ισχύει και σε περιπτώσεις που είμαστε σταματημένοι σε φανάρι και «παίζουμε» με το γκάζι, δημιουργώντας φθορές τόσο στο μοτέρ, όσο και στην τσέπη μας.

Όχι A/C με τα παράθυρα ανοιχτά

Εφόσον έχουμε επιλέξει το σύστημα κλιματισμού του αυτοκινήτου μας για να μας δροσίσει ή να μας ζεστάνει, δεν υπάρχει λόγος να παραμένουν ανοιχτά τα παράθυρα, καθώς 1ον χάνεται η ιδανική θερμοκρασία που προέρχεται από το A/C και 2ον με τα παράθυρα ανοιχτά αυξάνεται η αεροδυναμική αντίσταση, άρα και η κατανάλωση καυσίμου.

Όχι περιττά αντικείμενα εντός και εκτός του αυτοκινήτου

Είτε μετά από ταξίδι είτε σε καθημερινές μετακινήσεις, δεν υπάρχει λόγος να μεταφέρουμε περιττά (πχ. σχάρες οροφής κλπ.) ή ξεχασμένα αντικείμενα τα οποία προσθέτουν βάρος, προκαλούν ενοχλητικούς θορύβους και δημιουργούν σημαντικές αεροδυναμικές αντιστάσεις, άρα αυξάνουν τη μέση κατανάλωση καυσίμου.

Όχι άσκοπες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις

Άλλος ένας παράγοντας που επιβαρύνει την οικονομία καυσίμου σε ένα αυτοκίνητο, είναι και οι αχρείαστες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις. Εκκινούμε πάντα ομαλά, χωρίς απότομες αλλαγές ταχυτήτων έτσι ώστε να μην φθείρεται και ο δίσκος/συμπλέκτης, ενώ φρενάρουμε εξίσου σταδιακά, χωρίς πανικό και περιττές κινήσεις.

Επιλογή κατάλληλου καύσιμου, το φθηνό δεν είναι πάντα οικονομικό

Μπορεί να θεωρούμε ότι το φθηνότερο καύσιμο θα μας βγάλει κερδισμένους, όμως αυτό δεν ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις, καθώς ένα ενισχυμένο (και ακριβότερο) καύσιμο με περισσότερα οκτάνια ή κετάνια, μπορεί λόγω καλύτερης καύσης να αυξήσει την αυτονομία του αυτοκινήτου άρα να βγούμε κερδισμένοι και παράλληλα να βοηθήσει στην καλύτερη συντήρηση του κινητήρα.

Φωτογραφία: ΙΝΤΙΜΕ

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!