Volvo C40 Recharge: Το οδηγήσαμε στην Ελλάδα
Παρά τις προκλήσεις από την πανδημία και την έλλειψη ημιαγωγών, το 2021 κύλησε άκρως ικανοποιητικά για την Volvo Car Hellas. Κατέγραψε αύξηση πωλήσεων 16,5% σε σχέση με το 2020 και είδε 1 στα 2 νέα μοντέλα που διέθεσε στην ελληνική αγορά να είναι της οικογένειας Recharge (είτε plug-in υβριδικά είτε αμιγώς ηλεκτρικά). Σε παγκόσμιο επίπεδο η Volvo στοχεύει τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) να αντιπροσωπεύουν το 50% των πωλήσεων της έως το 2025 και το 100% από το 2030 και μετά. Στην Ελλάδα έχει τεθεί ακόμη πιο φιλόδοξος στόχος για τα μέσα της δεκαετίας που διανύουμε, με το μείγμα πωλήσεων να είναι 70% BEV και 30% PHEV.
Τώρα η Volvo κάνει το επόμενο σημαντικό βήμα προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της με το λανσάρισμα του C40 Recharge. Πρόκειται για το πρώτο αυτοκίνητο της μάρκας που σχεδιάστηκε εξαρχής ως ηλεκτρικό, κάτι που σημαίνει ότι – σε αντίθεση με το XC40 – δεν πρόκειται να δούμε έκδοσή του με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η ελληνική αντιπροσωπεία της Volvo μας έδωσε την ευκαιρία για μία πρώτη – σύντομη – οδηγική επαφή με το C40 Recharge, το οποίο είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία στη χώρα μας, στην πλούσια Launch Edition και σε τιμές από 62.000 ευρώ. Μέσω του δεύτερου κύκλου του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά” που θα τεθεί σύντομα σε εφαρμογή, η κρατική επιδότηση μπορεί να φθάσει τις 8.000 ευρώ.
Κουπέ έξω, ψηφιακό μέσα
Το C40 Recharge είναι ένα compact crossover, έχοντας σχεδόν ίδιο μήκος (4,43 μέτρα) με το XC40. Η πιο χαμηλή σιλουέτα και η κλίση της οροφής του προσδίδουν πιο σπορ εμφάνιση, με μικρή παραχώρηση στον “αέρα” πάνω από τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Παρόμοιος είναι και ο χώρος αποσκευών, με όγκο 413 λίτρα (υπάρχει ένας επιπλέον μικρός χώρος 31 λίτρων κάτω από το εμπρός καπό). Το C40 Recharge κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Γάνδης, καθώς όμως μοιράζεται την πλατφόρμα CMA με συμβατικά μοντέλα, δεν έχει αντίστοιχη ευρυχωρία με άλλα ηλεκτρικά οχήματα της κατηγορίας του.
Οπτικά, το C40 Recharge χαρακτηρίζεται από τη νέα – κοινή για τα ηλεκτρικά Volvo – μάσκα, τους προβολείς pixel LED μπροστά που “διαβάζουν” συνεχώς το δρόμο ώστε να μην ενοχλούν τους οδηγούς των άλλων οχημάτων, τη διπλή πίσω αεροτομή που βελτιώνει την αυτονομία έως 4%, τις μαύρες γυαλιστερές λεπτομέρεις, τα εντυπωσιακά πίσω φωτιστικά σώματα που εκτείνονται έως ψηλά και τις ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών.
Στο ηλεκτρικό crossover δεν υπάρχει έκδοση με δερμάτινες επενδύσεις, αλλά μόνο οικολογικά, συνθετικά υλικά, στο πλαίσιο των μέτρων της Volvo για την προστασία του περιβάλλοντος. Όπως και στο XC40 Recharge, το ταμπλό είναι πλήρως ψηφιακό, με το σύστημα πολυμέσων να έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Google και να είναι πολύ εύκολο στη χρήση για όσους έχουν συνηθίσει με smartphone Android. Στον πίνακα οργάνων δεν υπάρχει ένδειξη για το υπόλοιπο της αυτονομίας σε χιλιόμετρα αλλά για το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας. Ο οδηγός μπορεί πάντως να λάβει τη σχετική πληροφορία από το σύστημα πλοήγησης στην οθόνη αφής.
Δύο ηλεκτρικά μοτέρ για εκρηκτικές επιδόσεις
Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν η δυνατή έκδοση P8 AWD, με τους δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας σε κάθε άξονα) να χαρίζουν κίνηση σε όλους τους τροχούς. Η συνδυαστική ισχύς είναι 408 ίπποι, τιμή που σε συνδυασμό με τα 660 Nm ροπής, χαρίζουν σε όποιον κρατά το τιμόνι του C40 Recharge την αίσθηση ότι οδηγεί ένα σπορ αυτοκίνητο. Οι επιταχύνσεις είναι εντυπωσιακές είτε από στάση (0-100 χλμ/ώρα σε 4,7 δευτερόλεπτα), είτε εν κινήσει, κάνοντας τις προσπεράσεις πολύ γρήγορες και ασφαλείς.
Η μπαταρία χωρητικότητας 78kWh χαρίζει θεωρητικά αυτονομία έως 444 χλμ, που ανάλογα με τη χρήση του C40 Recharge στην πόλη ή τον αυτοκινητόδρομο αυξάνεται ή μειώνεται αντίστοιχα. Μέσω ταχυφορτιστή φθάνει από το 10% στο 80% της ενέργειάς της σε μόλις 37 λεπτά, ενώ σε wallbox 11 kW χρειάζονται 8 ώρες για τη φόρτιση 0-100%. Όπως συνηθίζεται πλέον από τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, η Volvo θα παρέχει τη δυνατότητα αύξησης της αυτονομίας στο μέλλον, μέσω των εξ αποστάσεων αναβαθμίσεων στο λογισμικό (over the air)! Η Volvo καλύπτει την μπαταρία με εγγύηση για 8 χρόνια, για το 70% της απόδοσής της.
Στο δρόμο, τόσο στο γεμάτο λακκούβες αστικό δίκτυο της Αττικής όσο και στις γεμάτες στροφές Πεντέλη, εκτιμήσαμε το σωστό βάρος του τιμονιού αλλά και την αξιόλογη ισορροπία που έχει επιτευχθεί στη λειτουργία της ανάρτησης. Απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, παρέχοντας παράλληλα αυτοπεποίθηση στον οδηγό να κινηθεί και να στρίψει γρήγορα. Όπως και στην περίπτωση του XC40 Recharge, το C40 είναι ένα από τα πιο ισχυρά και γρήγορα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που διατίθενται αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά, παρά το βάρος των 2.200 κιλών. Τον Ιούλιο θα υποδεχθούμε την προσθιοκίνητη έκδοση με ισχύ 231 ίππων και τιμές από 51.000 ευρώ για την έκδοση P6 Plus.
Ο βασικός εξοπλισμός του C40 Recharge P8 Launch Edition περιλαμβάνει διχρωμία οροφής, πίσω φιμέ τζάμια, πανοραμική γυάλινη οροφή, προβολείς pixel LED, θερμαινόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα, είσοδο και εκκίνηση οχήματος χωρίς κλειδί, την πλατφόρμα ADAS με όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, park assist με ορατότητα 360 μοιρών, ατμοσφαιρικό φωτισμό εσωτερικού, σύστημα πολυμέσων Android by Google, συναγερμό.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!