BMW iX5 Hydrogen: Δοκιμές στους -20°C για το πειραματικό SUV
Παράλληλα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία (BEV), η BMW επενδύει και στην τεχνολογία fuel cell (κυψελών καυσίμου). Τον περασμένο Σεπτέμβριο οι Βαυαροί παρουσίασαν στην έκθεση του Μονάχου το iX5 Hydrogen. Πρόκειται για ένα πειραματικό μεγάλο SUV, το οποίο βασίζεται στην X5 και καταναλώνει υδρογόνο. Όπως όλα τα οχήματα υδρογόνου, δεν εκπέμπει ρύπους στο περιβάλλον παρά μόνο καθαρό νερό, συνήθως σε μορφή ατμού.
Προκειμένου να διαπιστώσει την ασφαλή και αποδοτική λειτουργία των κυψελών καυσίμου σε ακραίες καιρικές συνθήκες, όπως στους -20 βαθμούς Κελσίου, η BMW έστειλε το iX5 Hydrogen για χειμερινές δοκιμές στη βόρεια Σουηδία, κοντά στον Αρκτικό Κύκλο. Αντικείμενο είναι η ολοκληρωμένη λειτουργική δοκιμή και επικύρωση του συστήματος κυψελών καυσίμου, των δεξαμενών υδρογόνου, της μπαταρίας υψηλής ισχύος και της κεντρικής μονάδας ελέγχου του οχήματος.
Η γερμανική μάρκα θα προχωρήσει σε παραγωγή μικρής κλίμακας του SUV, ενώ επίσης έχει δεσμευτεί να βοηθήσει στην επέκταση του δικτύου σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου. «Οι χειμερινές δοκιμές υπό ακραίες συνθήκες δείχνουν ξεκάθαρα ότι το BMW iX5 Hydrogen μπορεί να προσφέρει πλήρη απόδοση σε θερμοκρασίες από -20°C και κατά συνέπεια αντιπροσωπεύει μία βιώσιμη εναλλακτική λύση έναντι ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος με μπαταρία», δήλωσε ο Φρανκ Βέμπερ, μέλος του Δ.Σ. της BMW AG και υπεύθυνος του τομέα Εξέλιξης. «Πιστεύουμε ότι για να καταφέρουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας ένα σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου ως μία ελκυστική λύση βιώσιμης κινητικότητας, απαιτείται μία αρκούντως εκτενής υποδομή υδρογόνου».
Το σύστημα κίνησης της BMW iX5 Hydrogen συνδυάζει την τεχνολογία κυψελών καυσίμου με έναν ηλεκτροκινητήρα που χρησιμοποιεί την τεχνολογία πέμπτης γενιάς BMW eDrive. Το υδρογόνο που χρησιμοποιεί ως πηγή ενέργειας αποθηκεύεται σε δύο δεξαμενές με πίεση 700-bar που κατασκευάζονται από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP). Η κυψέλη καυσίμου μετατρέπει το υδρογόνο σε ηλεκτρική ενέργεια, για την παραγωγή ισχύος 170 ίππων. Επιπλέον, ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να προσθέσει στο μίγμα την ενέργεια που αποθηκεύεται σε μία μπαταρία.
Η μπαταρία φορτίζεται είτε μέσω της ανάκτησης ενέργειας ή από την κυψέλη καυσίμου. Αυτό σημαίνει ότι διατίθεται συνολική ισχύς 374 ίππων όταν ο οδηγός αποφασίσει να δοκιμάσει τα ανώτατα όρια των δυναμικών δυνατοτήτων του αυτοκινήτου. Μοναδική εκπομπή της κυψέλης καυσίμου είναι οι υδρατμοί. Η απορριπτόμενη θερμότητα αξιοποιείται ιδιαίτερα αποδοτικά για τη θέρμανση του εσωτερικού του αυτοκινήτου.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!