Βικ Έλφορντ: «Έφυγε» ένας σπουδαίος οδηγός αγώνων
Την απώλεια ενός σημαντικού οδηγού θρηνεί ο κόσμος του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ο Βικ Έλφορντ απεβίωσε την Κυριακή 13 Μαρτίου στο σπίτι του στην πόλη Πλαντέισον της Φλόριντα. Ο 86χρονος Βρετανός έδωσε άνιση μάχη με την επάρατο νόσο τα τελευταία χρόνια.
Γνωστός με το παρατσούκλι «Quick Vic» λόγω της ταχύτητας που τον χαρακτήριζε στις πίστες και τις ειδικές διαδρομές, ο Έλφορντ είχε προσθέσει στο βιογραφικό του σημαντικές επιτυχίες και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού. Συμμετείχε σε 13 Grand Prix της Formula 1 από το 1968 έως το 1971, με τις Cooper, McLaren και BRM, συγκεντρώνοντας 8 βαθμούς.
Οι σημαντικότερες στιγμές του Λονδρέζου Έλφορντ σημειώθηκαν όμως στα ράλλυ και τους αγώνες αντοχής, όπου πανηγύρισε επιτυχίες με την Porsche. Το 1967 αναδείχθηκε Πρωταθλητής Ευρώπης Ράλλυ με Porsche 911 S, ενώ εκείνη τη χρονιά συμμετείχε για πρώτη φορά στις 24 ώρες Λε Μαν, τερματίζοντας πρώτος στην κατηγορία του και έβδομος γενικής με Porsche 906K Carrera 6.
Το 1968 ήταν η χρονιά που οι φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού άρχισαν να τον αποκαλούν «Quick Vic», ως αποτέλεσμα της απίστευτης ταχύτητάς του σε κάθε αγώνα. Κέρδισε στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο τον Ιανουάριο (με Porsche 911 T), στις 24 ώρες της Ντεϊτόνα το Φεβρουάριο με την Porsche 907 LH(Long Tail), ενώ τον Μάιο πανηγύρισε δύο νίκες, στο Targa Florio με την 907 KH (Short Tail) και στα 1.000 χλμ. του Νίρμπουργκρινγκ με την 908 ΚΗ! Τη νίκη του στο Νίρμπουργκρινγκ την επανέλαβε άλλα δύο χρόνια.
Ο ίδιος είχε χαρακτηρίσει το Targa Florio ως τον αγαπημένο του αγώνα και δεν είχε ξεχάσει τη βοήθεια που του είχαν δώσει οι θεατές στη Σικελία, όταν έπρεπε να αλλάξει τροχό στο αυτοκίνητό του. «Ήμουν ένας Βρετανός, που με γερμανικό αυτοκίνητο κέρδισε στην Ιταλία», έλεγε. Όταν έχασε και δεύτερο τροχό, ένας θεατής αφαίρεσε έναν από το αυτοκίνητό του για να το βάλει ο Έλφορντ στην Porsche 907!
O Έλφορντ εγκατέλειψε την ενεργό δράση το 1974 και το επόμενο έτος ασχολήθηκε με τη δημιουργία του αγωνιστικού Inaltera, πριν περάσει σε διοικητική στην ομάδα ATS της Formula 1. Το 1984 μετακόμισε στις ΗΠΑ, όπου ανέλαβε τη διεύθυνση της σχολής οδήγησης για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων Porsche.
Τελευταία του εμφάνιση πίσω από το τιμόνι αγωνιστικού αυτοκινήτου ήταν το 2017, στο Ιστορικό Γύρο Κορσικής, μαζί με άλλους θρύλους της Porsche. Ο Βικ Έλφορντ άφησε πίσω του τη Γαλλίδα σύζυγό του Ανίτα και τις χιλιάδες των θαυμαστών του σε όλο τον κόσμο.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!