Formula 1, FIA για Αμπου Ντάμπι: Υπήρξε ανθρώπινο λάθος, αλλά το αποτέλεσμα δεν μπορεί να αλλάξει

Formula 1, FIA για Αμπου Ντάμπι: Υπήρξε ανθρώπινο λάθος, αλλά το αποτέλεσμα δεν μπορεί να αλλάξει
Η Παγκόσμια Ομοσπονδία έδωσε στη δημοσιότητα την έκθεσή της για όσα έγιναν πέρυσι στο GP Αμπου Ντάμπι.

Τα γεγονότα του τελευταίου αγώνα της περσινής σεζόν στο Αμπου Ντάμπι έχουν συζητηθεί ίσως περισσότερο από κάθε άλλο συμβάν στη σύγχρονη ιστορία της Formula 1. Η δραματική εξέλιξη των τελευταίων γύρων και ο τρόπος που ο Μαξ Φερστάπεν στέφθηκε πρωταθλητής προκάλεσαν πολύ μεγάλη αναταραχή και ανάγκασαν την FIA να ξεκινήσει έρευνα για το τι συνέβη και πώς μπορεί να αποφευχθεί στο μέλλον.

Αυτή η έρευνα ολοκληρώθηκε στα μέσα Φεβρουαρίου, όταν ο Πρόεδρος της FIA Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγέμ, ανακοίνωσε τις δομικές αλλαγές και την απομάκρυνση του Μάικλ Μάσι, ωστόσο τα αποτελέσματά της δημοσιεύτηκαν σήμερα Σάββατο 19 Μαρτίου. Βασικό συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι υπήρξε ανθρώπινο λάθος στο χειρισμό των τελευταίων γύρων του αγώνα και συγκεκριμένα στη διαδικασία του Αυτοκινήτου Ασφαλείας.

Η έρευνα αναγνωρίζει ότι ο Διευθυντής Αγώνα (ο Μάικλ Μάσι δηλαδή) ενέργησε καλή τη πίστει και αναφέρεται ότι το αποτέλεσμα του αγώνα στο Αμπου Ντάμπι έχει πλέον επικυρωθεί και επισημοποιηθεί και ότι δεν υπάρχει κανένας μηχανισμός που θα μπορούσε να το αλλάξει. Με λίγα λόγια, ακόμα και αν έγινε λάθος, ο Μαξ Φερστάπεν είναι ο Πρωταθλητής του 2021 και αυτό δεν μπορεί να αλλάξει.

Αναλυτικά τα βασικά ευρήματα της έρευνας όπως τα δημοσίευσε η FIA στην ανακοίνωσή της

- Η διαδικασία του Αυτοκινήτου Ασφαλείας ήταν ένα κεντρικό θέμα συζήτησης κατά τη διάρκεια της ενδελεχούς ανάλυσης, όπως προκύπτει από την εφαρμογή των αγωνιστικών κανονισμών της Formula 1 (άρθρα 48.12 και 48.13) στο GP Άμπου Ντάμπι του 2021.

 

- Ο Διευθυντής Αγώνα κάλεσε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας πίσω στα pit, δίχως να έχει ολοκληρώσει τον έναν επιπλέον γύρο όπως προϋποθέτουν οι αγωνιστικοί κανονισμοί της Formula 1 (Άρθρο 48.12).

- Ήταν εμφανές από την ανάλυση πως μπορούσαν να υπάρξουν διαφορετικές ερμηνείες για τα Άρθρα 48.12 και 48.13 των αγωνιστικών κανονισμών της Formula 1 και είναι πιθανό αυτό να έπαιξε ρόλο στη διαδικασία που ακολουθήθηκε.

-Λήφθηκε υπόψη επίσης, σχετικά με τη διαδικασία του Αυτοκινήτου Ασφαλείας στο τέλος του GP Άμπου Ντάμπι, πως έπαιξαν ρόλο προηγούμενες συζητήσεις των ομάδων της Formula 1, της FIA και των οδηγών όπου εξέφραζαν την προσδοκία τους να ολοκληρώνονται οι αγώνες υπό καθεστώς πράσινης σημαίας αντί πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, όταν αυτό είναι ασφαλές.

-Σε συνδυασμό με την πρόθεση οι αγώνες να ολοκληρώνονται υπό καθεστώς πράσινης σημαίας, όπως γινόταν σε όλο το 2021, η έρευνα αναφέρει πως ο Διευθυντής Αγώνα ενέργησε καλή τη πίστη εν μέσω δύσκολων συγκυριών, ειδικά αναγνωρίζοντας το γεγονός του λίγου διαθέσιμου χρόνου ώστε να παρθούν αποφάσεις και της πίεσης που του ασκούσαν οι ομάδες.

- Τα αποτελέσματα του GP Άμπου Ντάμπι και του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 για το 2021 είναι έγκυρα, τελικά και δεν μπορούν να αλλάξουν. Όπως προβλέπουν οι κανονισμοί, η Mercedes έκανε ένσταση στους αγωνοδίκες μετά τον αγώνα, αναζητώντας την αλλαγή του αποτελέσματος. Οι αγωνοδίκες απέρριψαν την ένσταση και η Mercedes είχε την ευκαιρία να κάνει έφεση στο Διεθνές Εφετείο της FIA, αλλά δεν το έπραξε. Δεν υπάρχουν άλλοι διαθέσιμοι μηχανισμοί στους κανονισμούς για την τροποποίηση του τελικού αποτελέσματος του 2021».

- Η διαδικασία αναγνώρισης των μονοθεσίων που ήταν ένα γύρο πίσω ήταν μία χειροκίνητη διεργασία έως τώρα και ανθρώπινο λάθος οδήγησε στο να μην πάρουν το γύρο τους πίσω όλα τα μονοθέσια. Λόγω του ότι τέτοιες διαδικασίες εμπεριέχουν τον κίνδυνο ανθρώπινου λάθους, από φέτος θα υιοθετηθεί λογισμικό που θα αυτοματοποιήσει τη διαδικασία. Επιπρόσθετα, οι αγωνιστικοί κανονισμοί για το 2022 έχουν ενημερωθεί και αναφέρουν πως «όλα» και όχι «οποιαδήποτε» μονοθέσια επιτρέπεται να πάρουν το γύρο τους πίσω».

- Αυτή η διαδικασία αναγνώρισης των μονοθεσίων που έχουν δεχτεί γύρο έχει αναθεωρηθεί ως μέρος των συστάσεων που έχει ήδη ανακοινώσει ο Πρόεδρος της FIA στη δήλωσή του της 17ης Φεβρουαρίου 2022, η οποία περιλαμβάνει τη δημιουργία του Κέντρου Απομακρυσμένων Επιχειρήσεων της FIA, την ενσωμάτωση μιας νέας και εκτεταμένης ομάδας για τη διαχείριση των αγωνιστικών λειτουργιών στην πίστα καθώς και μια αναθεώρηση των αλληλεπιδράσεων μεταξύ των ομάδων και του Race Control κατά τη διάρκεια της αγωνιστικής δράσης.

Εδώ μπορείτε να διαβάστε ολόκληρη την έρευνα (στα αγγλικά)

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!