«Λαβύρινθος» η ευρωπαϊκή νομοθεσία για το αυτοκίνητο

«Λαβύρινθος» η ευρωπαϊκή νομοθεσία για το αυτοκίνητο
Με 150 κανονισμούς και 30 ντιρεκτίβες εντός των ορίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η υπερ-νομοθεσία πρέπει να αντικατασταθεί από πιο στοχευμένους κανονισμούς.

«Πονοκέφαλο» προκαλεί στους κατασκευαστές αυτοκινήτων η πολύπλοκη νομοθεσία που καθορίζει το πλαίσιο κατασκευής και έγκρισης των οχημάτων που τίθενται σε πώληση στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Μία ατέλειωτη σειρά από κανονισμούς και ντιρεκτίβες ρυθμίζουν κάθε σημείο του αυτοκινήτου, από την παθητική και ενεργητική ασφάλεια για τους επιβάτες μέχρι τις εκπομπές ρύπων από τους κινητήρες και τα συστήματα τηλεπικοινωνιών .

Σύμφωνα με τον οδηγό κανονισμών για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, τον οποίο δημοσίευσε η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), στην ΕΕ είναι σε ισχύ περισσότεροι από 150 κανονισμοί και 30 ντιρεκτίβες!

«Κοιτάζοντας το πλήθος των κανονισμών, δεν μπορώ παρά να τονίσω πόσο σημαντική είναι η παρουσία ενός εναρμονισμένου ρυθμιστικού πλαισίου που θα ευνοεί την καινοτομία και τις επενδύσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε ο Έρικ-Μαρκ Χάιτσμα, Γενικός Διευθυντής του ACEA. Σύμφωνα με την ένωση των κατασκευαστών αυτοκινήτων, η ευρωπαϊκή νομοθεσία στον κλάδο πρέπει να γίνει «εξυπνότερη αντί για περισσότερη».

Χαρακτηριστικό του… Πύργου της Βαβέλ, είναι ότι στον τομέα της ασφάλειας υπάρχουν περισσότεροι από 60 διαφορετικοί κανονισμοί στην Ευρωπαϊκή Ένωση, 83 στην UNECE (Οικονομική Επιτροπή για την Ευρώπη και μία από τις πέντε περιφερειακές επιτροπές του ΟΗΕ) και 40 κανονισμοί για τα επτά αραβικά κράτη του Περσικού Κόλπου. Ο ACEA επισημαίνει ότι ο εναρμονισμός των διαδικασιών και των προτύπων είναι αναγκαίος για τον περιορισμό των θανάτων από τροχαία και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

 

Πατώντας εδώ μπορείτε να δείτε την λίστα με τους κανονισμούς που ισχύουν στην ΕΕ και σε άλλες περιοχές του πλανήτη.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!