H σπάνια συγκυρία που «φωνάζει» πρωτάθλημα για τη Ferrari (vid)
Οι θεμελιώδεις αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς του μαγικού κόσμου της Formula 1 ήταν δεδομένο πως θα ταρακουνούσαν το grid και πως θα αποτελούσαν μεγάλη ευκαιρία για ομάδες που είχαν μείνει πίσω τα τελευταία χρόνια.
Πιο τρανό παράδειγμα ήταν η Ferrari που προερχόταν από τη δεύτερη χειρότερη περίοδο αφλογιστίας στην ιστορία της – είχε περάσει δύο σεζόν δίχως να γευτεί τη χαρά της νίκης. Ένα αρνητικό σερί 910 ημερών ή αν προτιμάτε 46 αγώνων, που έλαβε τέλος με το εντυπωσιακό 1-2 των Σαρλ Λεκλερ-Κάρλος Σάινθ στην πρεμιέρα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Formula 1 του 2022 που έγινε στην πίστα του Μπαχρέιν.
Περνώντας σε επίπεδο τίτλων, εκεί τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα. Η Ferrari έχει να πανηγυρίσει από το μακρινό πια 2008, όταν και κατέκτησε τον τίτλο στους κατασκευαστές. Όσο για το τελευταίο της πρωτάθλημα στους οδηγούς, ήταν το 2007, με τον Κίμι Ράικονεν.
Εκείνη η χρονιά είχε ξεκινήσει με τη Scuderia στην pole για τον πρώτο αγώνα της χρονιάς, τότε ήταν το Grand Prix Αυστραλίας, η οποία είχε μετατραπεί σε νίκη. Καλός οιωνός θα σκεφτείτε και δεν θα έχετε άδικο.
- Έχουν δίκιο να γιορτάζουν ήδη οι tifosi;
- Η πλάκα του Λεκλέρ που κοψοχόλιασε τη Ferrari (vid)
- Η pole position δεν ήταν ο (μόνος) λόγος που τους τρόμαξε η Ferrari
Αν όμως δούμε σε βάθος χρόνου, πρόκειται για μία συγκυρία που έως τώρα επαναλαμβάνεται με μαθηματική ακρίβεια. Συγκεκριμένα, όποτε οι «κόκκινοι» παίρνουν pole position και νίκη στον πρώτο αγώνα της σεζόν, κατακτούν τον τίτλο!
Το 1952 ο Τζουζέπε Φαρίνα πήρε την pole στην Ελβετία ενώ ο teammate του, Πιέρο Ταρούφι, κατέκτησε τη νίκη. Στο τέλος, ο Αλμπέρτο Ασκάρι ήταν πρωταθλητής.
To 1953 o Ασκάρι σάρωσε στην πρεμιέρα της Αργεντινής με pole, ταχύτερο γύρο και νίκη στο Μπουένος Άιρες και στο τέλος της χρονιάς αναδείχθηκε και πρωταθλητής.
Το 1956 ο σπουδαίος Χουάν Μανουέλ Φάτζιο που είχε ντυθεί στα κόκκινα, πήρε την pole στον αγώνα της πατρίδας του, Αργεντινής, μοιράστηκε τους βαθμούς της νίκης με τον ομόσταβλο Λουίτζι Μούσο, και στο τέλος της χρονιάς γιόρτασε και τον τέταρτο από τους πέντε παγκόσμιους τίτλους του. Ακόμα δεν είχε θεσπιστεί πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Και πάμε στη μεγάλη κόκκινη αυτοκρατορία στο ξεκίνημα της χιλιετίας. Το 2001 στη Μελβούρνη της Αυστραλίας, ο Μίκαελ Σουμάχερ τα πήρε όλα καθοδόν για τον τέταρτο τίτλο της καριέρας του. Η Ferrari έκανε το νταμπλ εκείνη τη χρονιά.
Το ίδιο και το 2002, μόνο που στην πρεμιέρα του Άλμπερτ Παρκ την pole position την είχε πετύχει ο Ρούμπενς Μπαρικέλο. Στην πρώτη στροφή ο Βραζιλιάνος συγκρούστηκε με τη Williams του Ραλφ Σουμάχερ και ήταν ο Μίκαελ αυτός που είδε πρώτος την καρό σημαία, σε μία σεζόν όπου υπερασπίστηκε επιτυχώς το θρόνο του.
Το 2004 ήταν πάλι Σουμάχερ σε όλες τις κορυφές, τόσο της Αυστραλίας όσο και της σεζόν, στην τελευταία χρονιά κυριαρχίας της Scuderia και του Γερμανού.
Και τέλος, τρία χρόνια μετά, το 2007, όλα ξεκίνησαν πάλι εξαιρετικά. Ο Κίμι Ράικονεν έκανε εξαιρετικό ντεμπούτο στα κόκκινα, σάρωσε στη Μελβούρνη και μετά από μία σεζόν θρίλερ, κατέκτησε και τον τίτλο στους οδηγούς.
Τις προηγούμενες επτά λοιπόν φορές που η Ferrari είχε pole και νίκη στην πρεμιέρα, κατέκτησε τον τίτλο. Λέτε φέτος να είναι η όγδοη;
Φωτογραφίες: Scuderia Ferrari
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!