Maserati Grecale: Το νέο SUV από τη Μόντενα έχει αέρα Μεσογείου
Η αναγέννηση της Maserati τα τελευταία χρόνια είναι γεγονός, με την MC20 να είναι το πρώτο μοντέλο της νέας εποχής της εταιρείας από τη Μοντένα της Ιταλίας. Σειρά έχει τώρα η Grecale, ένα νέο crossover μοντέλο που καθυστέρησε να παρουσιαστεί λόγω έλλειψης ημιαγωγών και θα τοποθετηθεί κάτω από τη Levante.
Στην επίσημη αποκάλυψη, η Maserati επισημοποίησε πως το μοντέλο πήρε το όνομα από άνεμο της Μεσογείου και θα τη δούμε σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις. Η Grecale που φέρει το έμβλημα της τρίαινας του Θεού Ποσειδώνα, θα κυκλοφορήσει σε εκδόσεις GT, Modena και Trofeo. Τη μεγάλη έκπληξη ετοίμασε η ιταλική φίρμα για το τέλος, ανακοινώνοντας πως η Grecale θα κυκλοφορήσει στο μέλλον και ως ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Ωστόσο η παραγωγή του θα ξεκινήσει ένα χρόνο μετά το λανσάρισμά της.
Η νέα Maserati Grecale έχει σπορ σχεδιασμό και διαθέτει τη δική της προσωπικότητα. Είναι εμφανές πως το σχεδιαστικό τμήμα της εταιρείας θέλησε να δημιουργήσει κάτι ξεχωριστό, καθώς φέρει ελάχιστες ομοιότητες με το άλλο SUV της γκάμας, τη Levante. Ειδικά στην έκδοση Trofeo ο σχεδιασμός είναι αρκετά πιο επιθετικός.
Στην καρδιά της πιο ισχυρής έκδοσης (Trofeo) του μοντέλου βλέπουμε έναν V6 3.0 λίτρων κινητήρα, που δανείζεται από την MC20, και διαθέτει διπλό τούρμπο. Αποδίδει 523 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και 620 Nm ροπής. Από πλευράς επιδόσεων, η Grecale επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 285 χλμ/ώρα. Η έκδοση αυτή διαθέτει ένα αυτόματο κιβώτιο ZF, που στέλνει τη δύναμη από τον κινητήρα και στους τέσσερις τροχούς. Το διαφορικό στο πίσω μέρος έχει στηθεί με ειδικό τρόπο ώστε να μειώσει το σπινάρισμα κατά την επιτάχυνση.
Η απλή έκδοση της Grecale χρησιμοποιεί έναν τούρμπο κινητήρα 2.0 λίτρων με ένα χαμηλής απόδοσης υβριδικό σύστημα. η αποδοση μπορεί να είναι χαμηλότερα από την έκδοση Trofeo, όμως η συνολική ισχύς αγγίζει τους 296 ίππους στις 5,750 σ.α.λ. ενώ η ροπή φτάνει στα 450 Nm. Από πλευράς επιδόσεων, η επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα πραγματοποιείται σε 5,6 δευτερόλεπτα. Από την άλλη, η έκδοση Modena έχει υψηλότερη ισχύ που φτάνει τους 325 ίππους, όμως και τα δύο μοντέλα έχουν τελική ταχύτητα 240 χλμ/ώρα.
Εκτός από τις αρχικές εκδόσεις, η Maserati μοιράστηκε με τον υπόλοιπο κόσμο τις πρώτες πληροφορίες για την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση Folgore της Grecale. Η έκδοση αυτή έρχεται αποκλειστικά στο χρωματισμό Rame Folgore, όπως επιβεβαίωσε η εταιρεία. Η Grecale Folgore θα είναι διαθέσιμη με μία μπαταρία 105 kWh και θα λειτουργεί στα 400V. Οι ηλεκτροκινητήρες του μοντέλου θα είναι σε θέση να αποδώσουν συνολικά 800 Nm ροπής κατά την επιτάχυνση.
Η Maserati επιβεβαίωσε μάλιστα τις διαστάσεις της Grecale. To μήκος της είναι 4.846mm, το πλάτος είναι στα 1.979 mm, ενώ το ύψος είναι συνολικά 1.670 mm. Το μοντέλο σε όλες του τις εκδόσεις έχει μεταξόνιο 2.901 mm. Όμως οι Modena και Trofeo έχουν μακρύτερο πίσω μέρος, κάτι που προσφέρει μεγαλύτερη ελευθερία για τους επιβάτες.
Το εσωτερικό είναι ακόμη ένα μέρος που προκαλεί έκπληξη. Υπάρχουν συνολικά τέσσερις οθόνες, με δύο εξ’αυτών να είναι τοποθετημένες στο κέντρο της καμπίνας. Η μία που είναι τοποθετημένη στο πάνω μέρος έχει μέγεθος 12,3 ίντσες, ενώ η άλλη που είναι τοποθετημένη ακριβώς κάτω έχει μέγεθος 8,8 ίντσες. Εκτός από τον πίνακα οργάνων που έχει μπροστά του ο οδηγός, η τελευταία ψηφιακή οθόνη είναι το ρολόι πάνω από τον πίνακα οργάνων.
Σε περίπτωση που οι οθόνες αυτές δεν είναι αρκετές, η Maserati έχει τη λύση. Η εταιρεία μπορεί να τοποθετήσει ένα νέο HUD που ξεκινά από τις 19 ίντσες και φτάνει μέχρι και τις 21. Προαιρετικό είναι και ένα ηχοσύστημα της Sonus, με ισχύ 1.000 watt.
H Maserati Grecale αναμένεται να κυκλοφορήσει στην ευρωπαϊκή αγορά στο πρώτο μισό του 2022. Στη Β. Αμερική, στον Καναδά και στη Λατινική Αμερική, το μοντέλο θα κυκλοφορήσει από το Φθινόπωρο.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!