Formula 1: O Σουμάχερ «έφαγε» 33 G χτυπώντας στον τοίχο (vid)

Formula 1: O Σουμάχερ «έφαγε» 33 G χτυπώντας στον τοίχο (vid)
Η καταγραφή του ειδικού αισθητήρα που υπήρχε στο μονοθέσιο της Haas όταν αυτό χτύπησε στον τοίχο της πίστας της Τζέντα σοκάρει.

Ο Μικ Σουμάχερ «τρόμαξε» άπαντες όταν κατά τη διάρκεια της δεύτερης περιόδου των κατατακτήριων δοκιμών του Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας κατέληξε στον τοίχο της πίστας της Τζέντα.

Ο οδηγός της Haas έχασε τον έλεγχο στη στροφή 12 της σχεδιασμένης από τον Κάρστεν Τίλκε πίστας που αποτελεί το πιο γρήγορο σιρκουί πόλης στο καλεντάρι του μαγικού κόσμου της Formula 1. Σημείο όπου ολοκληρώνεται μία καταιγιστική αλληλουχία στροφών και τα μονοθέσια αναπτύσσουν ταχύτητες που αγγίζουν τα 260 χιλιόμετρα την ώρα.

Όμως γνωστοποιήθηκε σήμερα, ο ειδικός αισθητήρας που βρισκόταν στη VF-22 του 23χρονου κατέγραψε δυνάμεις της τάξης των 33 G! Ευτυχώς ο γιος του σπουδαίου Μίκαελ, δεν τραυματίστηκε.

 

Ωστόσο μεταφέρθηκε αρχικά στο ιατρικό κέντρο της πίστας της Τζέντα για μία βασική αξιολόγηση της κατάστασής του και μετά με ελικόπτερο στο νοσοκομείο της Τζέντα, για προληπτικούς ελέγχους. Όλες οι εξετάσεις βγήκαν καθαρές και ο οδηγός της Haas επέστρεψε στο ξενοδοχείο του απ' όπου μοιράστηκε και μία φωτογραφία στα social media διαβεβαιώνοντας πως είναι καλά.

Παρότι βρίσκεται ήδη στην πίστα, ο Σουμάχερ δε θα αγωνιστεί στον σημερινό αγώνα, θα παραμείνει θεατής. Η αμερικανική ομάδα θα συμμετέχει μόνο με ένα μονοθέσιο, εκείνο του Κέβιν Μάγκνουσεν. Όσο για τη VF-22 που οδηγούσε ο Μικ, διαλύθηκε στα εξ ων συνετέθη.

Πρέπει να σημειωθεί πως ήταν μία τρανή επίδειξη των επιπέδων ασφαλείας στα σύγχρονα μονοθέσια της Formula 1. Ειδικά σε αυτή τη νέα γενιά. Ήταν χαρακτηριστικά όσα μου είπε ο επικεφαλής τεχνικός μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, όταν συναντηθήκαμε στη Τζέντα τον περασμένο Δεκέμβριο.

Νικόλας Τομπάζης

Ο Έλληνας τεχνικός είχε πει: «Το σπορ παραμένει επικίνδυνο, τα μονοθέσια παραμένουν γρήγορα άρα η δουλειά στον τομέα της ασφάλειας είναι διαρκής. Στα μονοθέσια του 2022 έχουμε κάνει άλματα σε αυτόν τον τομέα. Η αντοχή τους σε πλευρικές συγκρούσεις έχει διπλασιαστεί, η απορρόφηση της ενέργειας πρόσκρουσης από το ρύγχος έχει αυξηθεί κατά 80%. Έχουμε μειώσει σημαντικά την πιθανότητα να εκτεθεί σε περίπτωση μεγάλου ατυχήματος το ρεζερβουάρ του μονοθεσίου. Ακόμα κι αν η υβριδική μηχανή χωριστεί από το υπόλοιπο αυτοκίνητο, το ντεπόζιτο θα παραμείνει άθικτο».

Και πράγματι, στην περίπτωση του ατυχήματος του Σουμάχερ είδαμε και την αντοχή στην πλευρική σύγκρουση αλλά και το διαχωρισμό της υβριδικής μηχανής από το υπόλοιπο μονοθέσιο, δίχως να εκτεθεί το ρεζερβουάρ.

Φωτογραφίες: Haas F1 Team

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!