Formula 1, Σαουδική Αραβία: Τι περιμένουμε στη σκακιέρα της στρατηγικής

Formula 1, Σαουδική Αραβία: Τι περιμένουμε στη σκακιέρα της στρατηγικής
Ο δεύτερος αγώνας της Formula 1 για το 2022 έχει έναν άγνωστο παρονομαστή και αυτός είναι η στρατηγική που θα ακολουθήσουν ομάδες και οδηγοί.

Λίγες ώρες απέμειναν για την έναρξη του GP Σαουδικής Αραβίας στην πίστα της Τζέντα. Όλο το αγωνιστικό τριήμερο είναι από τα πιο παράξενα των τελευταίων ετών, καθώς η διεξαγωγή του τέθηκε σε κίνδυνο. Την Παρασκευή υπήρξε πυραυλική επίθεση κοντά στην πίστα, με τους οδηγούς μετά το FP2 να εξετάζουν το ενδεχόμενο να μποϊκοτάρουν τον αγώνα. Όμως έπειτα από εγγυήσεις που έλαβαν σε συνδυασμό με τριήμερη ανακωχή από τους αντάρτες Χούθι, αποφάσισαν να συνεχίσουν κανονικά το Grand Prix.

Οι εκπλήξεις συνεχίστηκαν το Σάββατο στις κατατακτήριες με τον Σέρτζιο Πέρεζ της Red Bull Racing να κατακτά την πρώτη του pole position μπροστά από τις δύο Ferrari. Επιπλέον αυτή ήταν η πρώτη φορά από το 2017 που ο Λιούις Χάμιλτον έμεινε εκτός από το Q1, ενώ ο Μικ Σουμάχερ είχε ένα πολύ άσχημο ατύχημα που τον έστειλε στο νοσοκομείο.

GP Σαουδικής Αραβίας 2022

Στον αγώνα θα αγωνιστούν συνολικά 19 μονοθέσια, καθώς η Haas επέλεξε να αποσύρει τη συμμετοχή του Γερμανού, παρά το γεγονός πως από το βράδυ του Σαββάτου πήρε εξιτήριο. Παρά το γεγονός αυτό τα αποτελέσματα των κατατακτήριων δοκιμών, μας προϊδεάζουν για μία μεγάλη μάχη.

 

Σύμφωνα με τον επίσημο προμηθευτή ελαστικών της Formula 1, την Pirelli, από τις Ferrari και Red Bull Racing μόνο ο Κάρλος Σάινθ έχει διαθέσιμο ένα φρέσκο σετ της μαλακής γόμας ελαστικών. Αυτή είναι η μόνη διαφορά που μπορεί να παίξει ρόλο στον αγώνα, μιας και οι τέσσερις έχουν δύο φρέσκα σετ της μέσης γόμας και από ένα της σκληρής γόμας. Ο Λιούις Χάμιλτον που εκκινεί εκτός 10άδας έχει δύο φρέσκα σετ της μαλακής γόμας και από ένα της μέσης και της σκληρής, κάτι που μπορεί να τον οδηγήσει στο να ακολουθήσει διαφορετική στρατηγική.

Η Pirelli προβλέπει πως η ταχύτερη επιλογή στην αγωνιστική διαδρομή της Τζέντα είναι αυτή του ενός pit-stop. Η ιδανική γόμα για την εκκίνηση σύμφωνα με την ιταλική εταιρεία είναι η μέση γόμα, με το παράθυρο για το πρώτο pit-stop να ανοίγει στον 15ο γύρο και κλείνει στον 20ο. Ως επιλογή δίνει τη σκληρή γόμα που μπορεί να αντέξει μέχρι το τέλος του αγώνα που έχει διάρκεια 50 γύρους.

Στρατηγικές Σαουδικής Αραβίας

Η δεύτερη ταχύτερη στρατηγική προβλέπει εκκίνηση με τη μέση γόμα και δύο στάσεις για αλλαγή ελαστικών. Η πρώτη είναι μεταξύ του 13ου και 18ου γύρου για τη σκληρή γόμα κι εν συνεχεία στάση ανάμεσα στους γύρους 31 και 37 για τη μέση γόμα και πάλι.

Η τρίτη κατά σειρά επιλογή στρατηγικής, προβλέπει εκκίνηση με τη μαλακή γόμα και ξανά δύο στάσεις στα pit. H πρώτη είναι μεταξύ των γύρων 9 και 13 για τη σκληρή γόμα και η δεύτερη μεταξύ των γύρων 32 και 38 για τη μέση γόμα. Μεγάλη σημασία στα παραπάνω θα παίξει η διαχείριση των ελαστικών από κάθε οδηγό.

Το GP Σαουδικής Αραβίας από την πίστα της Τζέντα είναι προγραμματισμένος για τις 20:00 ώρα Ελλάδος. Μην χάσετε το LIVE του Gazzetta από τις 19:30.

Φωτογραφίες: Redbullcontentpool.com, Scuderia Ferrari

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!