Ταχυφορτιστές στο Σείριο: Με ενέργεια από φωτοβολταϊκά πάνελ

Ταχυφορτιστές στο Σείριο: Με ενέργεια από φωτοβολταϊκά πάνελ
Ισχύος 100 kW, θα μπορούν να φορτίζουν ταυτόχρονα έως 8 αυτοκίνητα στους χώρους στάθμευσης των δύο κλάδων της εθνικής οδού.

Στην αναβάθμιση του ΣΕΑ Μαλακάσας – γνωστού ως Σείριου – προχωρά η Νέα Οδός, η οποία λειτουργεί, συντηρεί και διαχειρίζεται το τμήμα της Εθνικής Οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης από την Μεταμόρφωση έως τη Σκάρφεια Φθιώτιδας (λίγο πριν τη Λαμία), μήκους 172 χλμ. Όπως μπορείτε να δείτε στις φωτογραφίες του Gazzetta, ήδη έχουν αρχίσει τα έργα για την κατασκευή νέων χώρων στάθμευσης και στις δύο πλευρές του Σταθμού Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, όπου θα εγκατασταθούν ταχυφορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Όπως μας ενημέρωσε η Νέα Οδός, στο Σείριο υλοποιείται επένδυση που σχεδιάστηκε και χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από την εταιρεία, «για τη δημιουργία του πρώτου και μεγαλύτερου στην Ελλάδα υβριδικού σταθμού φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα με φωτοβολταϊκά στα στέγαστρα των πάρκινγκ, συνδυάζοντας έτσι την παραγωγή πράσινης ενέργειας και φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκίνητών». Η επένδυση πραγματοποιείται σε συνεργασία με την Easy Power, μια εταιρεία εξειδικευμένη σε αυτόνομα / υβριδικά συστήματα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.

Πότε θα είναι έτοιμος ο σταθμός φόρτισης

Η Νέα Οδός εκτιμά ότι η κατασκευή του έργου θα ολοκληρωθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2022, ώστε να λειτουργεί όλο το καλοκαίρι. «Οι ενεργειακές του ανάγκες κατά τη διάρκεια της ημέρας, θα καλύπτονται αποκλειστικά από ΑΠΕ στο μεγαλύτερο ποσοστό τους. Μελλοντικά δε, θα εξετάσουμε τη δυνατότητα επέκτασης των δυνατοτήτων του, ώστε να υποστηρίζει και αποθήκευση ενέργειας», αναφέρουν από την εταιρεία.

Τι περιλαμβάνει το έργο κατασκευής ταχυφορτιστών

1. Κατασκευή στεγάστρων για τα πάρκινγκ των αυτοκινήτων
2. Τοποθέτηση σε αυτά φωτοβολταϊκών, συνολικής ισχύος περίπου 500 kWp
3. 2 φορτιστές DC υψηλής ισχύος σε κάθε κλάδο. Δηλαδή σύνολο 4 φορτιστές, ισχύος 100kW έκαστος. Κάθε φορτιστής έχει δυνατότητα φόρτισης 2 οχημάτων.
4. Υβριδικούς Ιnverter. Το ρεύμα από τα φωτοβολταϊκά θα πηγαίνει στο φορτιστή όταν θα υπάρχει αυτοκίνητο να φορτίζει κατά τη διάρκεια της ημέρας και παράλληλα θα είναι συνδεδεμένο ως NET METERING για εξοικονόμηση (όταν δε φορτίζει).

 

Πόσα αυτοκίνητα θα μπορούν να φορτίζουν ταυτόχρονα

Θα υπάρχουν συνολικά 8 θέσεις, 4 σε κάθε κλάδο.

ΣΕΑ Σείριος

Σε πόση ώρα θα ολοκληρώνεται η φόρτιση

Η διάρκεια φόρτισης εξαρτάται από διάφορους παράγοντες: τη χωρητικότητα της μπαταρίας, το υπόλοιπο ενέργειας κατά την αρχή της φόρτισης, την κατάσταση της μπαταρίας, ακόμα και από τις καιρικές συνθήκες. Ενδεικτικά, σε ένα οικογενειακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με μπαταρία 80 kWh, η διαδικασία φόρτισης από το 10% στο 80% θα διαρκεί περίπου 40 λεπτά.

Πόσο θα είναι το κόστος φόρτισης

Δεν είναι ακόμη γνωστό, θα καθοριστεί και θα ανακοινωθεί από την Νέα Οδό λίγο πριν δοθούν σε χρήση οι ταχυφορτιστές.

Πέρα από το τμήμα Μεταμόρφωση – Σκάρφεια, η Νέα Οδός λειτουργεί, συντηρεί και διαχειρίζεται και την Ιόνια Οδό, τον αυτοκινητόδρομο 196 χλμ. από το Αντίρριο έως τα Ιωάννινα. Σήμερα στους ΣΕΑ (πλην Σείριου) οι οδηγοί έχουν πρόσβαση σε ταχυφορτιστές. Μάλιστα, η Ιόνια Οδός προσφέρει από το 2018 τη δυνατότητα φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, καθ’ όλο το μήκος της, σε όλους τους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, σχεδόν ανά 30 χιλιόμετρα. Στο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Αθηνών-Θεσσαλονίκης, παρέχεται η δυνατότητα φόρτισης σε ηλεκτρικά οχήματα στους ΣΕΑ Βαρυμπόμπης, Καπανδριτίου, Σχηματαρίου και Αταλάντης.

Τον Οκτώβριο του 2021 αναπτύχθηκε στην Ιόνια Οδίο το πρώτο πιλοτικό φωτοβολταϊκό πάρκο σε ανεκμετάλλευτα πρανή, προκειμένου να καλύψει μέρος των ενεργειακών αναγκών του έργου με καθαρή ηλιακή ενέργεια. Το πάρκο βρίσκεται στον Ανισόπεδο Κόμβο Μεσολογγίου και αποτελείται από τέσσερις εγκαταστάσεις, συνολικής δυναμικότητας 102 kWp. Η εκτιμώμενη ετήσια παραγωγή είναι 153.000 kWh και δύναται να καλύψει τις ενεργειακές ανάγκες 245 σωμάτων οδοφωτισμού τεχνολογίας LED για ένα ολόκληρο έτος. Ταυτόχρονα η εταιρεία διερευνά και άλλες κατάλληλες, ανεκμετάλλευτες εκτάσεις εντός των έργων που διαχειρίζεται, προκειμένου να υλοποιηθούν επιπλέον παρόμοιες εγκαταστάσεις.

ΣΕΑ Σείριος

Εντός της «ομπρέλας» Go Green εντάσσεται και ο στόχος μας περί δραστικής μείωσης των άμεσων εκπομπών αέριων ρύπων από τον στόλο των εταιρικών οχημάτων και σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η σταδιακή αντικατάστασή του με υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα. Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, «η εταιρεία ήταν η πρώτη λειτουργίας, συντήρησης και διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων στη χώρα, που σχεδίασε και έθεσε σε εφαρμογή ένα ολοκληρωμένο πλάνο αντικατάστασης του στόλου οχημάτων της σε 100% –ηλεκτρικά και υβριδικά, θέτοντας τον Φεβρουάριου το 2021 σε επιχειρησιακή λειτουργία το 1ο Green Van και ολοκληρώνοντας την εγκατάσταση στο σύνολο των κτιριακών μας εγκαταστάσεων 18 φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων».

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!