Η Yamaha βάζει υδραυλικό τιμόνι σε μοτοσικλέτες

Κώστας Παστρίμας
Η Yamaha βάζει υδραυλικό τιμόνι σε μοτοσικλέτες
Ένα νέο σύστημα ετοιμάζει η Yamaha πάνω σε χωμάτινα μοντέλα της για καλύτερο έλεγχο του τιμονιού.

Η Yamaha πειραματίζεται πάνω σε ένα νέο σύστημα υδραυλικού τιμονιού σε μοτοσικλέτες με στόχο να κάνει πιο σταθερή την οδήγηση στις υψηλές ταχύτητες και πιο εύκολες τις μανούβρες στις χαμηλές ταχύτητες. Το σύστημα ονομάζεται EPS Steering Support System και αναμένεται να δουλεύει τόσο ως υδραυλικό/ηλεκτρικό τιμόνι όσο και ως ενεργητικό σταμπιλιζατέρ.

Το σύστημα είναι εξαιρετικά μικρό και ελαφρύ αποτελούμενο από έναν αισθητήρα ροπής στρέψης και έναν αισθητήρα-επιταχυντή. Οι αισθητήρες στέλνουν πληροφορίες στην κεντρική μονάδα και εκείνη ενεργοποιεί το αμορτισέρ τιμονιού για να γίνει πιο σφικτό το τιμόνι στις υψηλές ταχύτητες ή να γίνει πιο μαλακό και ελαφρύ στις χαμηλές ταχύτητες. Το σύστημα μοιάζει πολύ με το αντίστοιχο της Honda (HESD), αλλά με ακριβέστερη λειτουργία χάρη στη θέση που έχουν τοποθετηθεί οι αισθητήρες.

Yamaha

Η Yamaha αναφέρει πως το σύστημα ήδη έχει δοκιμαστεί και έχει τοποθετηθεί στις νέες ηλεκτρικές μοτοσικλέτες της εταιρείας του προγράμματος Switch On. Το επόμενο βήμα δοκιμών είναι πάνω σε μοτοσικλέτες motocross και enduro όπου το τιμόνι έχει ιδιαίτερες καταπονήσεις. Το σύστημα αναμένεται να δοκιμαστεί στις εργοστασιακές μοτοσικλέτες της Yamaha στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Motocross τόσο στην κατηγορία των MX250 όσο και στην κατηγορία των MX450.

 

Yamaha

Η χρήση του συστήματος EPS της Yamaha δεν μένει μόνο στον καλύτερο και πιο ασφαλές έλεγχο της μοτοσικλέτας. Με το ανάλογο λογισμικό, το EPS μπορεί να λειτουργήσει και ως σύστημα υποβοήθηση στο παρκάρισμα, ακόμα και σύστημα που κρατάει όρθια τη μοτοσικλέτα χωρίς τη βοήθεια του αναβάτη!

Yamaha

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!