Volkswagen ID: H λύση έρχεται από τα... σύννεφα
Η Volkswagen συνεχίζει το πρόγραμμα «Accelerate» και πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα, καθώς παρουσίασε τη νέα αναβάθμιση λογισμικού για τα αμιγώς ηλεκτρικά της μοντέλα ID. H νέα γενιά λογισμικού ονόματι «Software 3.0» βασίζεται στο cloud και εισάγει πολλές νέες λειτουργίες, βελτιώνοντας την εμπειρία χρήστη και βελτιστοποιώντας την ικανότητα φόρτισης. Παράλληλα, με την χρήση του σμήνους δεδομένων (swarm data), τα μοντέλα ID. επωφελούνται της «επικοινωνίας» μεταξύ των οχημάτων, για πιο ασφαλή και αποδοτική οδήγηση.
Το μυστικό στα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η εξ αποστάσεως αναβάθμιση του λογισμικού τους και σε αυτό επενδύει η γερμανική φίρμα. Το νέο λογισμικό εγκαθίσταται ήδη στα αυτοκίνητα που βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής, ενώ για τα αυτοκίνητα που έχουν ήδη παραδοθεί, το «Software 3.0» θα εγκατασταθεί δωρεάν μέσω μιας over-the-air ενημέρωσης, αργότερα μέσα στο 2022.
Οι βασικές λειτουργίες του νέου λογισμικού σύμφωνα με τη Volkswagen είναι:
- Το σύστημα «Travel Assist» βελτιώνεται με τη λειτουργία υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας στον αυτοκινητόδρομο. Αυτό υλοποιείται με τη χρήση υπερήχων και δύο ραντάρ στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, σε ταχύτητες 90 χλμ/ώρα και άνω. Αυτό έχει την προϋπόθεση οι αισθητήρες να μην έχουν εντοπίσει αντικείμενα στη γύρω περιοχή και ο οδηγός να έχει τα χέρια του στο ευαίσθητο στην αφή τιμόνι. Με τη χρήση του swarm data από άλλα οχήματα, το σύστημα μπορεί επίσης να παρέχει υποστήριξη σε δρόμους με ελλιπή σήμανση λωρίδας, για παράδειγμα τους επαρχιακούς.
- Το σύστημα «Park Assist Plus με λειτουργία μνήμης» κάνει το όχημα μπορεί να απομνημονεύσει έως και πέντε διαφορετικούς ελιγμούς στάθμευσης. Αυτό λειτουργεί σε ταχύτητες έως 40 χλμ/ώρα και για απόσταση έως 50 μέτρα. Όταν ο οδηγός παρκάρει μία φορά σε ένα σημείο μπορεί να αποθηκεύσει στο σύστημα τον ελιγμό στάθμευσης, με το αυτοκίνητο να μπορεί να τον εκτελέσει αυτόνομ όποτε το επιλέξει ο οδηγός.
- Η head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας έχει βελτιωθεί περεταίρω και πλέον προβάλλει επιπλέον πληροφορίες στο οπτικό πεδίο του οδηγού στο παρμπρίζ καθώς και νέα σύμβολα όπως κυκλικούς κόμβους και πληροφορίες για την απόσταση από τον προορισμό. Τα βέλη στροφής φαίνονται πλέον πολύ πιο ενσωματωμένα στο περιβάλλον. Στο ID Cockpit, εκτός της υπολειπόμενης αυτονομίας, εμφανίζεται και η κατάσταση φόρτισης (SOC) πλέον ως ποσοστό επί τοις εκατό.
- Χάρη στην επικοινωνία με άλλα μοντέλα Volkswagen και τη χρήση swarm data, τα ID μπορούν πλέον να ενημερώνονται έγκαιρα για κρίσιμες κυκλοφοριακές καταστάσεις, που κυμαίνονται από ακινητοποιημένα λόγω βλάβης οχήματα έως προσέγγιση ασθενοφόρου, σε πραγματικό χρόνο.
- Ο φωνητικός έλεγχος έχει βελτιστοποιηθεί, με πιο γρήγορη και ακριβέστερη αναγνώριση σύνθετων φωνητικών εντολών, αυξάνοντας τόσο τη φιλικότητα προς τον χρήστη όσο και την οδηγική άνεση. Προϋπόθεση λειτουργίας του είναι η ενεργοποίηση της υπηρεσίας We Connect Plus.
- Το νέο λογισμικό έχει επίσης σημαντικά πλεονεκτήματα όσον αφορά τη φόρτιση. Τα μοντέλα που διαθέτουν μπαταρία 77 kWh, με το Software 3.0 μπορούν πλέον να φορτίζουν με ισχύ έως 135 kW αντί για 125 kW, σε έναν αντίστοιχο ταχυφορτιστή DC. Επιπρόσθετα, οι βελτιώσεις στη θερμική διαχείριση της μπαταρίας κάνουν την οδήγηση και τη διαχείριση ενέργειας της μπαταρίας ακόμα πιο αποδοτική, αυξάνοντας την αυτονομία.
- Ο online υπολογιστής διαδρομής στο σύστημα πλοήγησης των ID, προτείνει τη βέλτιστη διαδρομή λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα κίνησης, καθώς και την επιθυμητή κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας κατά την άφιξη στον τελικό προορισμό. Ταυτόχρονα, προτείνει και τις πιθανές αναγκαίες στάσεις για φόρτιση, όταν πρόκειται για μεγάλες διαδρομές.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!