Οδική Ασφάλεια: Έρχονται νέος ΚΟΚ και άμεση είσπραξη προστίμων

Οδική Ασφάλεια: Έρχονται νέος ΚΟΚ και άμεση είσπραξη προστίμων
Οι προτεραιότητες της κυβέρνησης για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας παρουσιάστηκαν στην 3η συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής.

Το νέο θεσμικό πλαίσιο αλλά και το πλέγμα μέτρων για τον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων παρουσίασε ο Υφυπουργός Μεταφορών κατά την 3η συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια. Βασικό θέμα της συνεδρίασης που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ήταν το Νέο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021 – 2030.

Κατά τη διάρκεια της εισήγησής του, ο Υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος παρέθεσε τις προτεραιότητες της επιτροπής, οι οποίες συνοψίζονται στα εξής θέματα:

Νέο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021-2030,
Νέος Νόμος Οδικής Ασφάλειας και οι Βελτιώσεις του ΚΟΚ,
Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας,
Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας,
Εθνική Επικοινωνιακή Πολιτική Οδικής Ασφάλειας,
Νέα Διαδικασία Επιβολής και Είσπραξης Προστίμων

Στόχος της κυβέρνησης είναι αφενός ο ΚΟΚ να γίνει πιο αυστηρός για τις σοβαρές παραβάσεις, όπως η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, αφετέρου τα πρόστιμα να επιβάλλονται στον παραβάτη και να εισπράττονται από αυτόν άμεσα.

 

Όπως έχει γίνει γνωστό, o αναθεωρημένος ΚΟΚ θα περιλαμβάνει μείωση των ορίων ταχύτητας στις πόλεις (από 50 στα 30 χλμ/ώρα), ενώ σε ορισμένα σημεία των αυτοκινητοδρόμων το όριο θα αυξηθεί στα 130 χλμ/ώρα. «Στόχος μας είναι ο νέος Κ.Ο.Κ. να λειτουργεί πραγματικά αποτρεπτικά για παραβάσεις που θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή», είχε δηλώσει πρόσφατα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Κυβερνητική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας

Ειδικότερα, όσον αφορά στην εκπόνηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας, η διαδικασία άρχισε τον Οκτώβριο του 2021 και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2022 με την επιστημονική υποστήριξη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε: «Η κυβέρνηση έχει σχέδιο, αναπτύσσει τον στρατηγικό σχεδιασμό Οδικής Ασφάλειας 2021 – 2030, με προοπτική τη μείωση του αριθμού των νεκρών και των βαριά τραυματιών από τροχαία ατυχήματα, κατά 50% έως το 2030. Προσπαθούμε να διαφυλάξουμε το δικαίωμα στη ζωή των Ελληνίδων και των Ελλήνων, αλλά και να διαμορφώσουμε καλύτερες συνθήκες για την κυκλοφορία των πεζών, των οχημάτων, αλλά και των ποδηλατών».

Στη συνεδρίαση συμμετείχαν ο Υπουργός Επικρατείας, Χρήστος - Γεώργιος Σκέρτσος, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές και Πρόεδρος της Επιτροπής κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη και Αντιπρόεδρος της Επιτροπής κ. Ελευθέριος Οικονόμου, η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Ζέττα Μακρή, η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας κα Ασημίνα Γκάγκα, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών κ. Στέλιος Πέτσας, εκ μέρους του Υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Θεόδωρου Λιβάνιου, ο Γενικός Γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών κ. Λεωνίδας Χριστόπουλος, καθώς και ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών κ. Γιάννης Ξιφαράς.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!