Formula 1: Νυχτερινό Grand Prix στο Λας Βέγκας το 2023 (vid)
Με το ταιριαστό για τον εν λόγω προορισμό σλόγκαν «ο νικητής τα παίρνει όλα», η Formula 1 επισημοποίησε αυτό που ψιθυριζόταν στα paddock εδώ και καιρό: το σπορ επιστρέφει στο Λας Βέγκας των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής.
Ο αγώνας θα λάβει χώρα τον Νοέμβριο του 2023, θα είναι νυχτερινός και θα διεξαχθεί βράδυ Σαββάτου, πράγμα που έχει να συμβεί εδώ και 40 χρόνια στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Όμως αυτό που δεν έχει συμβεί ξανά, είναι πως οι καλύτεροι οδηγοί του κόσμου θα μάχονται στο φημισμένο «strip» της πόλης της Νεβάδα!
Η Formula 1 είχε τρέξει στο Λας Βέγκας τη διετία 1981 και 1982 και τότε, ο εν λόγω αγώνας είχε αποτελέσει τον τελευταίο αγώνα της σεζόν. Εκεί είχαν στεφθεί παγκόσμιοι πρωταθλητές οι Νέλσον Πικέ και Κέκε Ρόσμπεργκ. Ωστόσο τότε η αγωνιστική διαδρομή απλωνόταν σε ένα… πάρκινγκ. Τώρα, τα μονοθέσια θα περνάνε μπροστά από το Ceasar’s Palace, τα φημισμένα σιντριβάνια του Bellagio και τον Πύργο του Άιφελ στο μικρό Παρίσι του Βέγκας!
Αυτή είναι η αγωνιστική διαδρομή που θα ακολουθήσουν τα μονοθέσια!
Take a look at our route through the Nevada Neon ✨#F1 #Formula1 #LasVegasGP @Vegas @WynnLasVegas @MGMResortsIntl @CaesarsEnt pic.twitter.com/Iq9hTfZOm0
— Formula 1 (@F1) March 31, 2022
Το… «Σιρκουί που ποτέ δεν κοιμάται» θα έχει μήκος 6.12 χιλιόμετρα, με τις τελικές ταχύτητες να εκτιμάται πως θα αγγίζουν τα 342 χιλιόμετρα/ώρα. Θα είναι αγώνας 50 γύρων, με τη χάραξη να περιλαμβάνει 3 μεγάλες ευθείες και 14 στροφές, συμπεριλαμβανομένων μίας ταχύτατης αλληλουχίας και ένα chicane.
Έτσι, η Formula 1 αποκτά και τρίτο αγώνα στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής μετά το πολύ επιτυχημένο Grand Prix στο Circuit of the Americas στο Όστιν του Τέξας και φυσικά το σιρκουί στους δρόμους του Μαϊάμι που κάνει ντεμπούτο τον προσεχή Μάιο.
Το άκουσμα της είδησης της επιστροφής του Βέγκας στο καλεντάρι, ξάφνιασε ευχάριστα τους οδηγούς. Δείτε στο παρακάτω video τις αντιδράσεις τους όταν άκουσαν τα νέα για πρώτη φορά!
We surprised our drivers with some news earlier this year...
— Formula 1 (@F1) March 31, 2022
Do you think they're excited? 😂#F1 #LasVegasGP @Vegas pic.twitter.com/wkgI5FtP7a
Αξίζει να σημειωθεί πως σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει σε όλες τις υπόλοιπες πίστες, η Liberty Media που έχει τα εμπορικά δικαιώματα της Formula 1, δεν θα συνεργαστεί με τοπικό promoter. Θα αναλάβει μόνη της την προώθηση και εμπορική εκμετάλλευση του αγώνα, μέσω της θυγατρικής της, Live Nation Entertainment.
Το μοναδικό κακό είναι πως κόντρα στα δεδομένα των αγώνων σε άλλες Ηπείρους, το Grand Prix του Λας Βέγκας αναμένεται να διεξαχθεί... άγρια μεσάνυχτα σε ώρα Ευρώπης!
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!
anwnimos 24
σιγουρα θα ειναι φαντασμαγορικο το να ειναι λας βεγκας κ νυχτα..αλλα σιρκουι πολης βλεπω χωρις στροφες σαν ντραγκρεισερ αγωνας..αμερικανοποιητε το αθλημα τελειως..πανε οι καλες παλιες πιστες..πχ χοκενχαιμ,νιρμπουρινγκ,σουζουκα, κ αλλες..
No Michael No
Εμπορικα λεει πολυ, οσο να ναι ειναι Λας Βεγκας αλλα σαν σιρκουι.. δεν ξερω, μου φαινεται σαν χαραξη πιστα καρτ για αρχαριους.
johnyk21k
Φοβερο μερος θα ειναι μια ωραια πινελια και σιγουρα μεγαλο Show αλλα υπαρχει ενα σημαντικο προβλημα οτι η πιστα ειναι χαλια drag race θα βλεπουμε. Που ειναι οι στροφες?Αντιθετως στο μαιαμι μια χαρα πιστα εχει γινει και θα εχει ενδιαφερον. Εδω οποιος εχει την τελικη κερδιζει με 3 μεγαλες ευθειες.
τακεσι
Ψεματα δεν θα πουμε, ενας αγωνας στο Λας Βεγκας και ειδικα βραδυ ειναι επικος σαν ιδεα. Η πιστα ομως εχει τη χειροτερη διαταξη που εχω δει στη ζωη μου. Μια τεραστια ευθεια και στροφες που δεν προσφερουν απολυτως τιποτα. Ακομη και η πιστα του Μαιαμι που ειναι εξισου κακη ειναι καλυτερη απο αυτο το πραγμα.
joker17
Το σπορ νομίζω χρόνια τώρα πάει προς τα πίσω σε όλους τους τομείς αγωνιστικούς και μη αγωνιστικούς η αγορά από τους Αμερικανούς δεν έχει προσφέρει τίποτα πραγματικά. Όλα κινούνται γύρω από τα έσοδα και την οικονομία κάθε χρόνο να χαλάμε λίγα αλλά να βγάζουμε πολλά επιχείρηση δηλαδή. Η F1 είναι/ήταν το σπορ των πλουσίων οποίος δεν μπορεί να φύγει απλά είναι όχι να βάλουμε budget cup και περιορισμούς παντού (εξέλιξη) για να μην ξεφύγουν οι μεγάλοι και να προλάβουν οι μικροί. Η εξέλιξη μας αρέσει να βλέπουμε τα καλυτέρα μυαλά να κάνουν τρέλες όπως πχ το DAS και αλλά στο παρελθόν όχι αμέσως να το απαγορεύεις, κάποιοι άνθρωποι περάσαν μήνες μέσα στα εργοστάσια και εσύ λες όχι επειδή δεν θες να φύγει μια ομάδα μπροστά πάντα κάποιος θα είναι μπροστά πάντα δεν θα είναι όλοι μαζί δεν γίνεται. Ποτέ δεν θα φτάσει η Haas την Ferrari ούτε σε χίλια χρονιά τη σημασία έχει από δέκατος να πας έκτος καμία αλλά ας κάνουμε το κομμάτι των Αμερικανών για άρτο και θέαμα. Αν θες να φτάσουν οι ποιο κάτω τους πρώτους κάνε απλούς κανονισμούς ευκολά μονοθέσιά στην κατασκευή και φτηνούς κινητήρες όχι περιπλοκά πράγματά με σκοπό την οικονομία και το περιβάλλον, δεν βλέπουν ότι δεν γουστάρει κανένας πρώτοι από όλους οι οδηγοί. Το θέμα τον GP είναι σημαντικό γιατί θέλουν να βάλουν άμπαλες στο σπορ χώρες μέσα χωρίς λόγο μόνο και μόνο για τα χρήματα, πως είναι δυνατόν να μην έχουμε αγώνα στην Γερμάνια και να έχουμε στο Κατάρ και στο Μαϊάμι πραγματικά τρελό. Όπως πάει το πράγμα σε 10 χρόνια θα έχουμε 30 αγώνες σε χώρες που δεν έχουν θέση στο καλεντάρι ενώ δεν θα μου έκανε εντύπωση να ακούσουμε για κοινό κινητήρα ώστε να γίνουμε F2 για να έχουμε ανταγωνισμό να το σηκώσει η Aston Martin πχ και να πανηγυρίζουμε όλοι μαζί. Ξέρω ότι ίσως είναι τρελό αλλά έχουμε να κάνουμε με ανθρώπους που δεν αγαπούν το σπορ ούτε θα το αγαπήσουν για αυτό που είναι.
τακεσι
Αρχικα καπου το χανεις με τη φαση και την αντιφαση. Δεν γινεται να θες απο τη μια να μενουν οι πλουσιες ομαδες στο αθλημα και να κανουν τρελες με τους κανονισμους αλλα απο την αλλη να προτεινεις απλα μονοθεσια, κινητηρες και κανονισμους ωστε να φτασουν οι πιο φτωχες ομαδες τις πιο πλουσιες. Το ενα ακυρωνει το αλλο. Απο τη στιγμη που οι πλουσιες ομαδες παιρνουν τα καλυτερα μυαλα αυτες θα κανουν και τις περισσοτερες καινοτομιες, αν τις βαλεις να κανουν απλα μονοθεσια και κινητηρες τοτε πετας στα σκουπιδια τα καλυτερα μυαλα του κοσμου. Φορμουλα 1 σημαινει καινοτομια και το μπατζετ καπ προωθει ακριβως αυτο. Την καινοτομια. Με μικροτερο μπατζετ οι κορυφαιες ομαδες πρεπει να βρουν πιο δημιουργικους τροπους για να βγαλουν αποδοση απο τα μονοθεσια και οχι να πετανε λεφτα σε απειρα design που δεν θα χρησιμοποιησουν. Αντιθετα οι μικροτερες ομαδες εχουν περισσοτερη ευχερεια να δοκιμασουν περισσοτερα πραγματα αφου εχουν περισσοτερο χωρο στο μπατζετ τους. Για παραδειγμα η Haas ειχε δοκιμασει και αυτη τα zero pods της Μερσεντες και ειδε πως δεν δουλευει αυτος ο σχεδιασμος. Η Haas βρηκε την ιδια τρυπα στους κανονισμους με τη Mercedes. Και ναι εχει τεραστια διαφορα για τη Haas να βγει απο 10η 6η. Ειναι μερικα εκατομμυρια παραπανω για την ομαδα ωστε να μεγαλωσει. Τελος η Αμερικη μονο αμπαλη δεν ειναι στο θεμα μηχανοκινητος αθλητισμος. Ειναι μια απο τις χωρες με τα περισσοτερα αθληματα μηχανοκινητου. Απο Nascar,indycar,hot rods, drift, rally cross, μηχανες, πραγματικα εχουν τα παντα. Αξιζει 3 αγωνες? Σιγουρα οχι αλλα δυο σιγουρα. Και για να κλεισουμε. Η Φ1 δεν θα γινει ποτε spec κατηγορια που εχουν ολοι ιδια μονοθεσια και κινητηρες γιατι πολυ απλα οι κορυφαιες ομαδες που εχουν και αυτοκινητα δρομου θα φυγουν. Αυτες οι ομαδες χρησιμοποιουν το προσωπικο και τις τεχνολογιες και στα αυτοκινητα δρομου. Αν δεν μπορουν να καινοτομισουν θα φυγουν!
joker17
Όχι φιλέ δεν κάνω αντιφάσεις πρώτον μικρές ομάδες δεν υπάρχουν πως είσαι μικρή ομάδα όταν έχεις ιδιόκτητή ένα δισεκατομμυριούχο βλέπε Aston Martin και Alpha Tauri μικρές είναι λόγο αποτελεσμάτων όχι χρήματων παράλληλά δεν επενδύουν κιόλας κάποιοι. Τα λεφτά που λες για την δέκατη θέση με την έκτη δεν έχουν καμία διαφορά γιατί καμία δεν έκανε το βήμα παραπάνω δεν έχτισε πάνω εκεί δεν μεγάλωσε δεν ανδρώθηκε στις νίκες και στα καλά αποτελέσματα. Σε βάθος χρόνου μια δυο καλές σεζόν βλέπε Racing Point και μετά πτώση το ίδιο και η Haas μια δυο καλές σεζόν και μετά στο τέλος με κακό αμάξι χρόνια τώρα. Παράλληλα σιγουρά τα καλά μυαλά θα πάνε στις μεγάλες ομάδες αλλά αν κάνεις απλούς κανονισμούς και ευκολά στην κατασκευή μονοθέσια δίνεις και στους ποιο κάτω τη δυνατότητα να κάνουν κάτι καλό παρότι δεν έχουν τα κεφαλιά του σπορ όπως λες. Δεν θα χαραμιστεί κανένας ο Νιουι και ο κάθε Νιουι θα κάνει μια χαρά την δουλεία όπως την έκανε χρονιά τώρα με ποιο απλά μονοθέσια. Όσο για τους Αμερικάνους δεν θέλω να επεκταθώ για το αν ξέρουν οι όχι από αγώνες δεν μας νοιάζει, η F1 μας νοιάζει και δεν έχουν ιδέα δες την πίστα στο Βέγκας και θα καταλάβεις, αν φύγει πχ η Βαρκελώνη του χρόνου θα λεμέ αλλά οκ στον βωμό του σόου πάνε όλα. Τέλος για τους κοινούς κινητήρες είπα είναι τρελό αλλά δεν αποκλείω τίποτα δεν έχω καμία εμπιστοσύνη τους διοικούντες του σπορ.
τακεσι
Μικρες ομαδες υπαρχουν απο αποψη δυναμικου και συνολικου μπατζετ, δεν εχει σημασια η περιουσια του ιδιοκτητη σου σημασια εχει ποσα μπορεις να ξοδεψεις σαν ομαδα. Δηλαδη εισαι μεγαλη ομαδα αν σε εχει ο Μπιλ Γκειτς αλλα εχεις μικροτερο μπατζετ και προσωπικο απο τη Μερσεντες? Προφανως και εισαι μικρη ομαδα. Τα λεφτα για την καταταξη κατασκευαστων παιζουν ρολο γιατι μερικες ομαδες με το ζορι δεν μπαινουν μεσα(βλεπε Χαας). Πως λοιπον θα μεγαλωσεις σαν ομαδα χωρις να εχεις κερδος? Και μη βλεπεις απαραιτητα τη racing point που επισης ειχε οικονομικα προβληματα. Δες τη Renault που εχει μια σταθερη πορεια. Αν η Renault ειχε μπατζετ να παρει καλυτερα μυαλα δεν θα ανεβαινε?Θα ανεβαινε. Αρα παιζουν ρολο τα χρηματα. Στη συνεχεια ηδη εχουμε πιο απλα μονοθεσια φετος και τι βλεπουμε? Μεχρι στιγμης πιο αργα μονοθεσια. Αν κανουμε και την αεροδυναμικη πιο απλη και τους κινητηρες πιο απλους αυτο δεν σημαινει οτι θα γινουν πιο γρηγορα. Αυτο σημαινει οτι θα γινουν πιο αργα και δυσκολα στο χειρισμο. Αρα παμε βηματα πισω οχι μπροστα. Αν θες να δεις κατι τετοιο δες indycar που εχουν ολοι λιγο πολυ παρομοια και απλα μονοθεσια. Τελος τις πιστες δεν τις σχεδιαζουν οι διοργανωτες. Τις πιστες τις σχεδιαζει συνηθως ο Χερμαν Τιλκε με βαση την τοποθεσια που θα του δωσουν. Ο ιδιος σχεδιαστης που εχει σχεδιασει τη Βαρκελωνη αλλα και το 90% των πιστων στο καλενταρι της Φ1. Αρα το τελευταιο ειναι τελειως ατοπο. Μπορουμε να πουμε οτι φταει η Φ1 που εδωσε στον Τιλκε μια κακη περιοχη για αγωνα αλλα ταυτοχρονα φταιει και ο ιδιος ο σχεδιαστης.
ΟΣΟ ΘΑ ΖΩ....
Τραγικο απλα,ενα μικρο Μπακου με 10 στροφες λιγοτερες