Τoyota GR Corolla: Ακατάλληλη για... συνταξιούχους (vid)
Τα τελευταία χρόνια η Toyota έχει αναθέσει στο αγωνιστικό τμήμα Gazoo Racing την παραγωγή σπορ μοντέλων και το αποτέλεσμα είναι ορισμένα εντυπωσιακά αυτοκίνητα, όπως το GR Yaris με τους 261 ίππους. Το νέο της δημιούργημα το οποίο θα περάσει σύντομα στη γραμμή παραγωγής είναι η GR Corolla, η οποία θέτει νέα δεδομένα στην κατηγορία των hatchback υψηλών επιδόσεων και θα διατίθεται στην αγορά των ΗΠΑ.
Το επιθετικό στιλ αλλά και τα μηχανικά μέρη θυμίζουν αγωνιστικό αυτοκίνητο. Καρδιά του μοντέλου είναι ένας τρικύλινδρος turbo κινητήρας 1,6 λίτρων που αποδίδει 300 ίππους και 370 Nm ροπής. Ο κινητήρας του GR Corolla συνδέεται αποκλειστικά με ένα μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων, ενώ η τετρακίνηση GR-Four δίνει στον οδηγό την επιλογή κατανομής της ροπής σε ποσοστά 60:40, 50:50 και 30:70.
Το σπορ μοντέλο έχει κατασκευαστεί πάνω στην πλατφόρμα TNGA-C, με την ιαπωνική φίρμα να έχει δώσει ιδιαίτερη βάση στην εξοικονόμηση βάρους. Το κάλυμμα κινητήρα και οι πλαϊνές πόρτες είναι κατασκευασμένες από αλουμίνιο, με το συνολικό του βάρος να φτάνει τα 1.474 κιλά. Ο αριθμός αυτός είναι κατά 87,5 κιλά μεγαλύτερος από τη στάνταρ έκδοση.
H κατασκευή του θα πραγματοποιηθεί στο εργοστάσιο της GR στο Μοτομάτσι της Ιαπωνίας, εκεί όπου έχουν κατασκευαστεί οι Lexus LFA και Toyota Supra A80. To νέο GR μοντέλο της Toyota εφοδιάζεται με πληθώρα συστημάτων ασφαλείας, υπό την ομπρέλα Toyota Safety Sense 3.0.
Σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού θα κυκλοφορήσει η GR Corolla, την Core και την Circuit. Η πρώτη θα είναι διαθέσιμη εντός του 2022, σε λευκό, μαύρο ή κόκκινο χρώμα αμαξώματος. Σε διαφορετική απόχρωση θα είναι η οροφή και η πίσω αεροτομή, ενώ λογότυπα GR υπάρχουν στο εξωτερικό και την καμπίνα των επιβατών.
Η Circuit Edition θα είναι περιορισμένης παραγωγής, διαθέσιμη το 2023. Τα στάνταρ χρώματα είναι το λευκό, το κόκκινο και το ασημί. Και εδώ θα υπάρχουν λεπτομέρειες όπως το GR-Four στα μαρσπιέ, όμως προστίθενται ανθρακονημάτινη οροφή, διαφορετική πίσω αεροτομή, σπορ καθίσματα με κόκκινες λεπτομέρειες και επιλογέα ταχυτήτων με την υπογραφή του Προέδρου της εταιρείας, Άκιο Τογιόντα.
Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ενώ οι τροχοί 18 ιντσών πατούν σε ελαστικά 235/40 Michelin Pilot Sport 4.
Στο εσωτερικό, η καμπίνα του νέου Toyota GR Corolla είναι ένας συνδυασμός αγωνιστικού και αυτοκινήτου πόλης. Πίσω από το τιμόνι υπάρχει η κεντρική ψηφιακή κονσόλα 12,3 ιντσών που δίνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό, όπως η πίεση του turbo, την ταχύτητα, τη σχέση στο κιβώτιο και τη χαρτογράφηση του διαφορικού. H ψηφιακή οθόνη multimedia 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό που προσφέρει πλοήγηση μέσω cloud και δυνατότητα φωνητικής λειτουργίας.
Τα καθίσματα έχουν επένδυση από ειδικό ύφασμα με γκρι ραφές και το σήμα GR. Επιπλέον διαθέτει τιμόνι τυλιγμένο επίσης από απαλό ύφασμα, πετάλια από αλουμίνιο και ηχοσύστημα.
Για να γιορτάσει το λανσάρισμα του GR Corolla, η Toyota θα διαθέσει επίσης τη Circuit Edition έκδοση που διαθέτει διαφορετικό κάλυμμα κινητήρα και οροφή από ανθρακόνημα. Το συνολικό της βάρος έχει μειωθεί σημαντικά και παράλληλα έχει βελτιωθεί το κέντρο βάρους. Άλλα χαρακτηριστικά της έκδοσης αυτής είναι η τεράστια πίσω αεροτομή και κόκκινες καλίπτρες φρένων.
Το εσωτερικό φέρει επίσης αρκετές διαφορές, με καθίσματα από συνθετικό ύφασμα και κόκκινες ραφές και παράλληλα θα αντικρίσουν το λογότυπο «Morizo», που είναι το αγωνιστικό παρατσούκλι του προέδρου της Toyota, Άκιο Τογιόντα. Η Circuit Edition του GR Corolla είναι επίσης διαθέσιμη με θερμενόμενα καθίσματα και τιμόνι, βελτιωμένο ηχοσύστημα, αυτόματο έλεγχο περιβάλλοντος και ασύρματο φορτιστή smartphone.
Η τιμή της νέας Toyota GR Corolla θα ανακοινωθεί τους επόμενους μήνες. Οι πωλήσεις του μοντέλου αναμένεται να ξεκινήσουν στα τέλη του 2022.
Δείτε το βίντεο με την παρουσίαση της Toyota GR Corolla.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!