Formula 1: Συμμαχία ομάδων κατά των Ferrari-Haas
Η Formula 1 μπήκε σε μία νέα εποχή τη φετινή χρονιά, με τους τεχνικούς κανονισμούς να αλλάζουν πλήρως την εικόνα των μονοθεσίων. Για το λόγο αυτό, όλες οι ομάδες ξεκίνησαν από πολύ νωρίς την προετοιμασία τους για το 2022, ώστε να έχουν αγωνιστικό πλεονέκτημα.
Έπειτα από τρεις αγώνες στη φετινή χρονιά, ένα τεράστιο βήμα απόδοσης έκανε η ομάδα της Haas, που έχει ήδη 12 βαθμούς, ενώ πέρυσι δεν κατέκτησε ούτε έναν. Η αμερικανική ομάδα συνεργάζεται στενά με τη Scuderia Ferrari, καθώς για τη φετινή χρονιά έστησε το δικό της τεχνικό τμήμα μέσα στο Μαρανέλο, στο εργοστάσιο της Ferrari. Από το 2016 χρησιμοποιεί την αεροδυναμική σήραγγα της ιταλικής ομάδας, ενώ προμηθεύεται όλα τα «Listed Parts», τα κοινά δηλαδή μέρη που επιτρέπουν οι κανονισμοί, όπως για παράδειγμα οι αναρτήσεις.
Η FIA είναι απόλυτα ευχαριστημένη από τη νομιμότητα της συνεργασίας της Ferrari με τη Haas, ωστόσο αυτό δεν σταματά άλλες ομάδες από το να ασκούν τις δικές τους πιέσεις. Μάλιστα υπάρχουν ανησυχίες πως η αμερικανική ομάδα μπορεί να δέχεται τεχνογνωσία από τη Ferrari, κάτι που απαγορεύεται από τους κανονισμούς.
Για να αποφευχθεί αυτό, ορισμένες ομάδες της Formula 1 ζητούν τώρα από την παγκόσμια ομοσπονδία να λάβει μέτρα, ώστε να μην υπάρχουν παρατυπίες. Ο επικεφαλής της Mercedes-AMG, Τότο Βολφ, ανέφερε συγκεκριμένα: «Πιστεύω πως οι κανονισμοί πρέπει να αλλάξουν, πρέπει να αποφεύγουμε αυτές τις συζητήσεις. Όλοι αξίζουν να αποδίδουν καλά και να παίρνουν τα εύσημα όταν έχουν κάνει καλή δουλειά. Η κατάσταση που επικρατεί δημιουργεί αχρείαστες συζητήσεις για το σπορ. Αλλά μελλοντικά, καμία ομάδα δεν πρέπει να συνεργάζεται με άλλη στο βαθμό που αυτό γίνεται σήμερα».
Plenty of moves in Melbourne 🕺
Who are you giving the title of the #AusGP Overtake King to? 👑@cryptocom #FFTB— Formula 1 (@F1) April 12, 2022
Από τη μεριά του ο επικεφαλής της McLaren, Αντρέας Σάιντλ, καλεί την FIA να πάρει σκληρά μέτρα για τις συνεργασίες ανάμεσα στις ομάδες: «Είναι ξεκάθαρο πως η Formula 1 πρέπει να είναι ένα πρωτάθλημα με 10, 11 ή 12 ομάδες. Αυτό σημαίνει πως δεν πρέπει να υπάρχει μεταφορά δεδομένων που σχετίζονται με την απόδοση του μονοθεσίου. Το μέγιστο που πρέπει να μοιράζονται είναι ο κινητήρας και τα εσωτερικά του κιβωτίου. Μόνο αυτό, δεν πρέπει να μοιράζονται τίποτα άλλο. Όσο αυτό επιτρέπεται, τότε υπάρχει μεταφορά δεδομένων και ξέρουμε πως η FIA δεν μπορεί να το ελέγξει απόλυτα. Αν ισχύει αυτό, τότε πρέπει να απαγορευθεί η συνεργασία μεταξύ ομάδων. Υπάρχουν δύο λόγοι: Ο πρώτος είναι γιατί οι Β' Ομάδες γίνονται πολύ ανταγωνιστικές σε σχέση με εμάς, ενώ παράλληλα οι Α' Ομάδες επωφελούνται επίσης. Ελπίζουμε πως ο διάλογος που κάνουμε με τη Formula 1, την FIA και τις υπόλοιπες ομάδες, θα έχει ως αποτέλεσμα την ύπαρξη νέων μέτρων τα επόμενα χρόνια».
Ο επικεφαλής της Alpine, Ότμαρ Σαφνάουερ, υποστήριξε τα λεγόμενα του Σάιντλ σχετικά με τις αλλαγές των κανονισμών: «Αν είναι δύσκολο να ελέγξουμε απόλυτα τις ομάδες, τότε πρέπει να αλλάξουμε τους κανονισμούς ώστε να υπάρχει ισονομία. Πιστεύω πως πρέπει να υπάρξουν συζητήσεις με την FIA ώστε να αλλάξουν οι κανονισμοί».
Όμως υπάρχουν και ορισμένες ομάδες που διαφωνούν με τα παραπάνω. Αρχικά ο επικεφαλής της Alfa Romeo, Φρεντ Βασέρ, υποστηρίζει πως οι κανονισμοί λειτουργούν ορθά: «Δεν ξέρω τι πρέπει να αλλάξει στους κανονισμούς. Ήδη είναι αρκετά αυστηροί και δίκαιοι. Αν παραμένεις εντός κανονισμών, τότε όλα είναι καλά. Εμπιστευόμαστε την FIA και για εμένα όλα λειτουργούν όπως πρέπει».
Όμως τι λέει η Haas σχετικά με το ζήτημα αυτό που την επηρεάζει άμεσα; Ο επικεφαλής της, Γκίνθερ Στάινερ ανέφερε: «Ευτυχώς, ο Αντρέας Σάιντλ δεν διαχειρίζεται την FIA. Μπορεί να κάνει προτάσεις, όμως η παγκόσμια ομοσπονδία ξεκαθαρίζει τους κανονισμούς. Αν κάποια ζητήματα στους κανονισμούς δεν λειτουργούν για εσένα, τότε δεν μπορείς απλά να αλλάξεις τους κανόνες. Η Mercedes κυριαρχούσε για 8 χρόνια, είχε έναν πολύ δυνατό κινητήρα, όμως κανένας δεν είπε να αλλάξουν οι κανονισμοί επειδή η Mercedes κερδίζει τα πάντα. Υπάρχει επίβλεψη. Αν κάποιοι πιστεύουν πως μπορούν να αλλάξουν τα πάντα επειδή απλά το λένε, τότε δεν πρόκειται να γίνει».
Το gMotion δεν θα πατήσει φρένο τη Μεγάλη Εβδομάδα και θα έχουμε τρία LIVE από τον μαγικό κόσμο της Formula 1:
- Τη Μ. Παρασεκυή στις 17:30 για τις κατατακτήριες δοκιμές
- Το Μ. Σάββατο στις 17:00 για τον αγώνα Sprint
- Την Κυριακή του Πάσχα στις 15:30 για τον αγώνα της Ίμολα
Φωτογραφίες: Haas, Scuderia Ferrari
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!