Formula 1: Στη Mercedes δεν καταλαβαίνουν τι έχουν κάνει λάθος στη W13

Πάνος Σεϊτανίδης
Formula 1: Στη Mercedes δεν καταλαβαίνουν τι έχουν κάνει λάθος στη W13
Ο επικεφαλής της γερμανικής ομάδας, Τότο Βολφ, έκανε λόγω για περιορισμό των απωλειών σε μία σεζόν που φαίνεται ήδη χαμένη.

Η μεγάλη απογοήτευση στο ξεκίνημα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Formula 1 του 2022, είναι αναμφίβολα η Mercedes-AMG Petronas. Η ομάδα που γνώρισε τη μεγαλύτερη περίοδο κυριαρχίας στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, κατακτώντας οκτώ συνεχόμενα πρωταθλήματα κατασκευαστών που συνδυάστηκαν και με επτά οδηγών, φέτος δε μπορεί να ανταγωνιστεί τις Ferrari και Red Bull Racing.

Η W13 E Performance έχει πολλαπλά προβλήματα, που όπως έχει παραδεχθεί ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, Λούις Χάμιλτον, δεν έχουν ακόμα λύσεις. Την ίδια παραδοχή έχει και ο επικεφαλής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της γερμανικής εταιρείας, Τότο Βόλφ, μιλώντας στο βρετανικό BBC.

Βόουλς, Μίντοους, Βολφ

«Θα μπορούσε να πει κάποιος πως πήραμε λάθος δρόμο στο σχεδιασμό; Θα είχε επιχείρημα να το κάνει. Όλα τα καλά και τα κακά αφορούν κυρίως το πάτωμα του μονοθεσίου και έχουμε ενδιαφέρουσες ιδέες και σχέδια που εξερευνούμε και μπορεί να τοποθετηθούν στο μονοθέσιο στους επόμενους αγώνες. Δεν θα έλεγα πως το concept μας ήταν λάθος. Όμως υπάρχει μέρος αυτού που απλά δεν αποδίδει βάσει των νέων κανονισμών; Κι αν ναι, ποιο είναι αυτό; Αν υπάρχουν θεμελιώδεις τομείς που δεν μας επιτρέπουν να ξεκλειδώσουμε την προοπτική που πιστεύουμε πως έχει αυτό το μονοθέσιο, τότε μετά πρέπει να μειώσουμε τις απώλειες», είπε ο Αυστριακός.

Παρότι στα λόγια του εστιάζει στο πάτωμα της W13, η σημαντική διαφοροποίηση των «ασημί βελών» αφορά τη φιλοσοφία zero pods, που όμοιά της δεν συναντάμε στο υπόλοιπο grid και την οποία ο ανταγωνισμός είχε δηλώσει πως είχε εξετάσει αλλά απορρίψει.

 

Ωστόσο, ο κόσμος της Formula 1 είναι ένας σύνθετος κόσμος και δεν είναι εφικτό απλά να υιοθετηθεί ένα άλλο concept εκεί. Και η λύση στα προβλήματα, θα χρειαστεί χρόνο.

Λούις Χάμιλτον

Ο Βολφ πρόσθεσε: «Ποια θα είναι η βάση; Υπάρχει μία συγκεκριμένη, σωστή, από την οποία μπορούμε να ξεκινήσουμε και να ξεκλειδώσουμε περισσότερη απόδοση. Αν πιστεύαμε πως υπήρχε, θα το είχαμε κάνει πριν από πέντε μήνες. Πιστεύαμε πως αυτή ήταν η σχεδιαστική γραμμή που έπρεπε να ακολουθήσουμε. Είναι δύσκολη άσκηση λοιπόν. Μπορούμε μόνο να μειώσουμε τις απώλειες και να δουλέψουμε ενόψει της επόμενης σεζόν, αν κατανοήσουμε τι κάνουμε λάθος. Γιατί προς το παρόν, απλά δεν καταλαβαίνουμε τι είναι αυτό. Όχι ακόμα. Πρέπει να κάνουμε ένα βήμα πίσω, να βασιστούμε στην επιστήμη και τη φυσική και να μη εγκλωβιστούμε σε αρνητισμό».

Μετά τους πρώτους τέσσερις αγώνες του 2022, η Mercedes βρίσκεται στην τρίτη θέση της βαθμολογίας κατασκευαστών, με 77 πόντους στο ενεργητικό της. Συγκομιδή που βασίζεται κυρίως στον Τζορτζ Ράσελ που είναι ο μοναδικός οδηγός που έχει τερματίσει στο Top-5 σε όλους τους φετινούς αγώνες και φιγουράρει στην τέταρτη θέση της κατάταξης οδηγών.

Τζορτζ Ράσελ

Αντίθετα ο Λούις Χάμιλτον ήταν τρίτος στο Μπαχρέιν και τέταρτος στην Αυστραλία, αλλά δέκατος στη Σαουδική Αραβία και μόλις δέκατος-τρίτος στην Ίμολα. Έτσι, περιορίζεται στην έβδομη θέση της βαθμολογίας οδηγών.

Φωτογραφίες: Mercedes-AMG Petronas

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!