Δοκιμές αυτόνομης οδήγησης: Πώς τα πήγαν Qashqai, ID.5, Polestar 2 και I-Pace

Δοκιμές αυτόνομης οδήγησης: Πώς τα πήγαν Qashqai, ID.5, Polestar 2 και I-Pace
Ο οργανισμός Euro NCAP αξιολόγησε τα συστήματα υποβοηθούμενης οδήγησης στα τέσσερα αυτοκίνητα.

Παράλληλα με τις δοκιμές για την παθητική και ενεργητική ασφάλεια των νέων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στις χώρες της Ευρώπης, ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP αξιολογεί και τα συστήματα υποβοηθούμενης οδήγησης (Assisted Driving Systems) που φέρουν αρκετά μοντέλα. Πρόκειται ουσιαστικά για τεχνολογία ημι-αυτόνομης οδήγησης, το ενδιάμεσο στάδιο πριν περάσουμε στα πλήρως αυτόνομα οχήματα.

Ο Euro NCAP δεν προσμετρά την απόδοση των συγκεκριμένων συστημάτων στη γενική βαθμολογία, αλλά δημιουργεί μία ξεχωριστή κατάταξη με τέσσερα επίπεδα αξιολόγησης: Entry (βασικό), Moderate (μέτριο), Good (καλό) και Very Good (πολύ καλό). Από τα τέσσερα αυτοκίνητα το Nissan Qashqai και το Volkswagen ID.5 απέσπασαν το χαρακτηρισμό «Very Good», το Polestar 2 το «Good», ενώ η Jaguar I-Pace το «Entry».

Euro NCAP Volkswagen ID.5

Οι δοκιμές αξιολογούν την απόδοση των συστημάτων σε δύο κατηγορίες: “assistance competence” και “safety backup”. Τα αυτοκίνητα καλούνται να αντιμετωπίσουν διάφορα σενάρια στον αυτοκινητόδρομο, προκειμένου να αξιολογηθεί πόσο αποτελεσματικά υποστηρίζουν τον οδηγό για την αποφυγή ατυχήματος.

 

Το Qashqai βαθμολογήθηκε με 74% και 93% στις δύο κατηγορίες, το ID.5 με 76% και 85%, το Polestar 2 με 53% και 88%, ενώ η I-Pace με 53% και 59%, καθώς τα συστήματά της είναι προηγούμενης γενιάς.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!