Αυτόνομα οχήματα στην Ελλάδα: Προβλέπεται επανεκπαίδευση των οδηγών
Στη δεύτερη φάση δημόσιας διαβούλευσης έχει περάσει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030. Η Ελλάδα έχει καταγράψει σημαντική μείωση κατά 54% του αριθμού των νεκρών σε τροχαία δυστυχήματα τη δεκαετία 2011-2020, όμως σε ένα μεγάλο βαθμό οφείλεται στον περιορισμό των μετακινήσεων λόγω αφενός της οικονομικής κρίσης και αφετέρου της πανδημίας.
Η χώρα μας με το Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας υιοθετεί το όραμα «Μηδέν Νεκροί σε Οδικά Ατυχήματα», θέτοντας τον μακροπρόθεσμο στόχο να εξαλειφθούν οι νεκροί στους δρόμους έως το 2050. Μέσα στις επόμενες δεκαετίες αναμένεται να κυκλοφορήσουν και στη χώρα μας αυτόνομα οχήματα, αρχικά με την επίβλεψη ανθρώπου πίσω από το τιμόνι και στη συνέχεια χωρίς καμία ανθρώπινη παρέμβαση.
Όσον αφορά τα αυτόνομα και συνδεδεμένα οχήματα, το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο προβλέπει μία σειρά από παρεμβάσεις, ακολουθώντας τις διεθνείς εξελίξεις:
Συγκεκριμένα,
• θα ετοιμαστούν έγκαιρα όλοι οι νέοι κανονισμοί για την κυκλοφορία των συνδεδεμένων και αυτόματων οχημάτων,
• θα ρυθμιστούν όλα τα ζητήματα προσωπικών δεδομένων, κυβερνο-ασφάλειας και αστικής ευθύνης,
• θα γίνουν έγκαιρα όλες οι απαραίτητες προσαρμογές της οδικής υποδομής και των κέντρων διαχείριση κυκλοφορίας,
• θα προβλεφθεί η επανεκπαίδευση των οδηγών των αυτόματων οχημάτων,
• θα δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στη μεταβατική περίοδο μικτής κυκλοφορίας συμβατικών και αυτόματων οχημάτων, αλλά και στη διεπαφή τους με τους ευάλωτους χρήστες της οδού (πεζοί, ποδηλάτες, μοτοσυκλετιστές).
Πρόσφατα η Γερμανία έδωσε το «ΟΚ» για να κυκλοφορούν υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις αυτόνομα οχήματα επιπέδου 3 σε σημεία των αυτοκινητοδρόμων της, με την Mercedes-Benz να ενσωματώνει ήδη τη συγκεκριμένη τεχνολογία σε μοντέλα της.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!