Formula 1: Η FIA έκανε «έφοδο» στο εργοστάσιο της Aston Martin για να ελέγξει τις αναβαθμίσεις

Formula 1: Η FIA έκανε «έφοδο» στο εργοστάσιο της Aston Martin για να ελέγξει τις αναβαθμίσεις
Οι ομοιότητες του μονοθεσίου της βρετανικής ομάδας με αυτό της αυστριακής προκάλεσαν την παρέμβαση της παγκόσμιας ομοσπονδίας.

Στο Grand Prix Ισπανίας, τον έκτο αγώνα της Formula 1 φέτος, οι περισσότερες ομάδες παρουσίασαν μεγάλα πακέτα αναβαθμίσεων. Άλλες είχαν περισσότερα κομμάτια από άλλες, όμως μία ήταν αυτή που ξεχώρισε: η Aston Martin AMR22 εμφανίστηκε με πολύ διαφορετικά sidepod σε σχέση με αυτά που ξεκίνησε τη σεζόν.

Η αναβάθμιση αυτή είναι πολύ μεγάλη, καθώς σε συνδυασμό με το νέο πάτωμα αλλάζει σε μεγάλο βαθμό την αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου. Ωστόσο μεγάλο θέμα συζήτησης στα paddock ήταν η ομοιότητα που έχουν με τα sidepod της Red Bull RB18.

 

Οι ομάδες παρουσιάζουν τις αναβαθμίσεις στην FIA πριν τις φέρουν στα Grand Prix. Λόγω της μεγάλης ομοιότητας με την RB18, η παγκόσμια ομοσπονδία επισκέφθηκε το εργοστάσιο της βρετανικής ομάδας στο Σίλβερστον ώστε να ελέγξει τη νομιμότητα αυτών των αναβαθμίσεων. Συγκεκριμένα, έγινε έλεγχος σε αρχεία προσομοίωσης και δοκιμών στο CFD και στην αεροδυναμική σήραγγα, για να διαπιστωθεί αν υπάρχει παράβαση του Άρθρου 17.3 των Τεχνικών Κανονισμών της Formula 1.

Όπως διαπιστώθηκε, η έρευνα δεν βρήκε κάτι το μεμπτό, με τις δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα στο εν λόγω concept των sidepod να έχουν ξεκινήσει από τον περασμένο Οκτώβριο. Η Red Bull Racing παρουσίασε τη δική της λύση στη δεύτερη ημέρα των χειμερινών δοκιμών του Μπαχρέιν που έγιναν φέτος τον Μάρτιο.

Aston Martin AMR22

Σε ανακοίνωσή της, η FIA ανέφερε: «Η έρευνα που περιλάμβανε ανάλυση δεδομένων CAD και της διαδικασίας εξέλιξης της Aston Martin επιβεβαίωσε πως δεν υπήρξε κάτι εκτός κανονισμών και η FIA θεωρεί την αεροδυναμική αναβάθμιση της ομάδας νόμιμη. To Άρθρο 17.3 των Τεχνικών Κανονισμών απαγορεύει την τακτική της 'αντίστροφης μηχανικής' και τη μεταφορά πνευματικής ιδιοκτησίας από ομάδα σε ομάδα. Το Άρθρο αυτό επιτρέπει την επιρροή σχεδίασης από άλλα μονοθέσια, κάτι που ανέκαθεν συνέβαινε στη Formula 1. Στην ανάλυση που πραγματοποιήσαμε, επιβεβαίωσε πως η διαδικασία που ακολούθησε η Aston Martin είναι εντός του Άρθρου των Τεχνικών Κανονισμών».

Προς το παρόν είναι άγνωστο το πόση παραπάνω απόδοση θα προσφέρει το αεροδυναμικό πακέτο στην AMR22. Πάντως, στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών, ο Σεμπάστιαν Φέτελ ήταν εντός της πρώτης 10άδας στην κατάταξη.

F1 Ισπανία 2022

Φωτογραφίες: Aston Martin

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!