BMW: Έτοιμη η πρώτη μονάδα ανακύκλωσης μπαταριών
Η ηλεκτροκίνηση ολοένα και αναπτύσσεται στην υφήλιο με τις περισσότερες εταιρείες να έχουν στην γκάμα τους ένα μεγάλο ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ένα από τα μεγάλα ερωτήματα που απασχολεί τόσο τις αυτοκινητοβιομηχανίες, όσο και τον υπόλοιπο κόσμο είναι τι θα γίνονται οι μπαταρίες όταν φτάνουν στο τέλος του κύκλου ζωής τους.
Την απάντηση έρχεται να δώσει πρώτη η BMW η οποία μέσω της κοινοπραξίας BMW Brilliance Automotive (BBA) δημιούργησε ένα σύστημα κλειστού βρόχου για την επαναχρησιμοποίηση των πρώτων υλών νικελίου, λιθίου και κοβαλτίου από μπαταρίες υψηλής τάσης, που δεν είναι πλέον κατάλληλες για χρήση σε ηλεκτρικά οχήματα. Το σύστημα επετεύχθη χάρη στη συνεργασία της BBA με μια κινεζική εταιρεία ανακύκλωσης που αποσυναρμολογεί τις αποσυρθείσες μπαταρίες και χρησιμοποιεί καινοτόμα τεχνολογία για την ανάκτηση ενός υψηλού ποσοστού των πρώτων υλών νικελίου, λιθίου και κοβαλτίου, από τις κυψέλες των μπαταριών.
Οι πρώτες ύλες που λαμβάνονται με αυτό τον τρόπο χρησιμοποιούνται στη συνέχεια για την παραγωγή νέων μπαταριών για το BMW Group. Ο κύκλος υλικών κλειστού βρόχου εξοικονομεί πόρους και μειώνει τις εκπομπές CO2 κατά 70%, συγκριτικά με τη χρήση πρωτογενών υλικών από νέα εξόρυξη. Ο Γιόχεν Γκόλερ, επικεφαλής του BMW Group στην περιοχή της Κίνας, δήλωσε: «Δεδομένης της αυξανόμενης σπανιότητας πεπερασμένων πόρων και των αυξημένων τιμών βασικών προϊόντων, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να προωθήσουμε την κυκλική οικονομία, να αυξήσουμε το ποσοστό των επαναχρησιμοποιήσιμων υλικών και να μειώσουμε την εξάρτησή μας από τις πρώτες ύλες. Το BMW Group, θα επεκτείνει τη φιλοσοφία του για την ανακύκλωση στην Κίνα μελλοντικά – συμβάλλοντας όχι μόνο στην προστασία του περιβάλλοντος, αλλά επίσης θα υποστηρίξει αποτελεσματικά και τη μετάβαση της Κίνας σε μία οικονομία χαμηλών εκπομπών CO2».
Η Κίνα παραμένει η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο έχοντας τρομερή ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια. Παράλληλα, αναπτύχθηκε έντονα από το 2015 και έπειτα η βιομηχανία ανακύκλωσης μπαταριών μέσω του Κέντρου Έρευνας & Τεχνολογίας Αυτοκινήτων της Κίνας. Το Ινστιτούτο μάλιστα αναμένει ότι η συνολική ποσότητα των μπαταριών που αποσύρονται στην Κίνα, θα φτάσει περίπου τους 780.000 τόνους μέχρι το 2025.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!