BMW X1: Μεγαλύτερη και πιο εξελιγμένη

BMW X1: Μεγαλύτερη και πιο εξελιγμένη

Κώστας Παστρίμας
BMW X1: Μεγαλύτερη και πιο εξελιγμένη
Η 3η γενιά του εισαγωγικού μοντέλου της σειράς X της BMW ωρίμασε εμφανισιακά και τεχνολογικά.

Η BMW παρουσίασε την 3η γενιά της Χ1, του SUV που τοποθετείται στη βάση της σειράς Χ των premium «οχημάτων ελεύθερου χρόνου» των Βαυαρών. Η νέα Χ1 βασίζεται στη νέα ευέλικτη πλατφόρμα της BMW, που δίνει στην εταιρεία την ευκαιρία μαζί με τις «συμβατικές» εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης να παρουσιάζει ταυτόχρονα και το αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο, την iX1.

bmw x1

Δυναμικό εξωτερικό

Η νέα γενιά της Χ1 έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις σε σχέση με την προκάτοχό της, για να προσφέρει μεγαλύτερη ευρυχωρία και άνεση στους επιβάτες της. Το μήκος της έχει φτάσει στα 4,5 μέτρα (43 χλστ. μεγαλύτερο), το πλάτος των 1,844 μ. είναι μεγαλύτερο κατά 23 χλστ. και το ύψος είναι πλέον 1,64 μ. (43 χλστ. μεγαλύτερο). Το μεταξόνιο έχει επίσης αυξηθεί κατά 23 χιλιοστά και φτάνει πλέον στα 2,692 μ.

bmw x1

 

Μεγαλώνοντας και ωριμάζοντας, η BMW Χ1 δείχνει ακόμα περισσότερο τη συγγένειά της με τα μεγαλύτερα μοντέλα της σειράς, την Χ3 και την Χ5, κυρίως στην πλαϊνή όψη. Στο εμπρός μέρος, η γρίλια με τα χαρακτηριστικά -τετράγωνου σχήματος εδώ- «νεφρά» της BMW είναι συγκρατημένη σε διαστάσεις και δένει αρμονικά με τους στενούς προβολείς. Στο πίσω μέρος, ξεχωρίζει η αεροτομή που έρχεται ως συνέχεια της οροφής και εκτείνεται πάνω από το σχετικά στενό πίσω τζάμι. Το αποτέλεσμα είναι ένα δυναμικό σχέδιο, που ταυτόχρονα είναι και αποδοτικό αεροδυναμικά, καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας βρίσκεται μόλις στο 0,27.

Νέο, τεχνολογικά αναβαθμισμένο εσωτερικό

Μεγαλύτερη είναι η αλλαγή που παρατηρείται στο εσωτερικό της Χ1. Ακολουθώντας τη φιλοσοφία των νέων μοντέλων της BMW, στο ταμπλό κυριαρχεί η μεγάλη κυρτή οθόνη, που περιλαμβάνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων μπροστά από τον οδηγό και την οθόνη χειρισμού του συστήματος infotainment. Αυτό φυσικά είναι η νεώτερη γενιά iDrive 8.0 της BMW, με όλα τα τελευταία χαρακτηριστικά που αυτό περιλαμβάνει.

bmw x1

Οι αυξημένες διαστάσεις σημαίνουν και αυξημένη ευρυχωρία στο εσωτερικό της BMW X1, κυρίως για τους ώμους και τους αγκώνες των επιβατών. Τα νέα καθίσματα είναι υπερυψωμένα και έχουν νέες δερμάτινες επενδύσεις, για να προσφέρουν μεγαλύτερη άνεση, κυρίως στις μεγάλες αποστάσεις. Οι διαιρούμενες (40:20:40) πλάτες των πίσω καθισμάτων μπορούν να αναδιπλώνονται ή να ρυθμίζονται σε διαφορετική γωνία για αύξηση της χωρητικότητας του χώρου αποσκευών. Προαιρετικά διατίθεται η ρύθμιση κατά τον διαμήκη άξονα των πίσω καθισμάτων. Ο χώρος αποσκευών είναι 540 λίτρα και μπορεί να αυξηθεί στα 1600 με την αναδίπλωση των καθισμάτων.

Κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου

Όταν λανσαριστεί τον Οκτώβριο του 2022, η νέα BMW X1 θα διατίθεται αρχικά με μία γκάμα δύο βενζινοκινητήρων και δύο κινητήρων diesel. Αυτοί θα συνεργάζονται με ένα κιβώτιο Steptronic επτά σχέσεων με διπλό συμπλέκτη, στάνταρ, και η κινητήρια δύναμή τους θα διοχετεύεται στο δρόμο είτε μέσω των εμπρός τροχών, ή μέσω του συστήματος τετρακίνησης BMW xDrive, ανάλογα με το μοντέλο.

bmw x1

Η βασική βενζινοκίνητη έκδοση θα είναι δικίνητη η X1 sDrive 18i, που θα παίρνει κίνηση από τον γνωστό 1,5 λίτρων βενζινοκινητήρα του γκρουπ, που αποδίδει 136 ίππους. Επόμενη έκδοση θα είναι η τετρακίνητη xDrive 23i, που θα εφοδιάζεται με ήπια υβριδικό (48V) 2λιτρο κινητήρα βενζίνης, απόδοσης 218 ίππων. Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις είναι η δικίνητη sDrive 18d και η τετρακίνητη xDrive 23d. Αμφότερες κινούνται από 2λιτρο μοτέρ, που στην πρώτη περίπτωση αποδίδει 150 ίππους και στη δεύτερη περιλαμβάνει ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και αποδίδει 211 ίππους.

bmw x1

Αυτό το κουαρτέτο εκδόσεων θα ακολουθήσει άμεσα η αμιγώς ηλεκτρική BMW iX1 xDrive30 καθώς και δύο plug-in υβριδικά μοντέλα και δύο ακόμα εκδόσεις με συμβατικούς κινητήρες με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V. Η νέα BMW X1 θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Regensburg, όπου τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης, καθώς και τα αμιγώς ηλεκτρικά θα κατασκευάζονται σε μία γραμμή συναρμολόγησης, για πρώτη φορά.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!