Alfa Romeo Tonale: Το νέο ορόσημο στα Sport SUV
- Αυθεντική Ιταλίδα
- Τόσο σπορ, όσο και ασφαλής
- Full Hybrid SUV
- Ασυναγώνιστη πρόταση αγοράς με περίπου 100 ημέρες χρόνο παράδοσης
Μετά την εντυπωσιακή Stelvio η Alfa Romeo παρουσιάζει ένα ακόμα Sport SUV, αυτή τη φορά στην κατηγορία C, το οποίο διόλου τυχαία ονοματίζεται από ένα ακόμα διάσημο οδικό πέρασμα των Άλπεων, το Tonale.
H νέα Alfa RomeoTonale ενσαρκώνει το αυθεντικό DNA της μάρκας σε κάθε επίπεδο και έρχεται να αποτελέσει μια ξεχωριστή πρόταση με δυναμικό στιλ, απολαυστικό οδηγικό χαρακτήρα και καινοτόμα στοιχεία συνδεσιμότητας και εξηλεκτρισμένης κίνησης.
Αυθεντική Ιταλίδα
Αισθητικά η νέα Alfa Romeo Tonale είναι ιδιαίτερα τολμηρή, εντυπωσιακή και δυναμική, πιστή στο πρωτότυπο που παρουσιάστηκε στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης το 2019. Tαυτόχρονα η προσωπικότητά της συνδέεται εμμέσως και με τη χώρα μας, καθώς lead exterior designer είναι ο κ. Αλέξανδρος Λιώκης.
Τη μεγάλη σχεδιαστική δυναμική της Alfa Romeo Tonale χαρακτηρίζεται από το γεγονός ότι τα νέα στιλιστικά στοιχεία έχουν άμεση σύνδεση με την ιστορία της μάρκας. Οι χαρακτηριστικοί τροχοί «Telephone Dial» με τις 5 στρογγυλές οπές, το ανάγλυφο κάλυμμα «Cannocchiale» του πίνακα οργάνων, το τιμόνι με τις τρεις ακτίνες και το περίγραμμα των φωτιστικών σωμάτων είναι μερικά μόνο από αυτά.
Οι συμπαγείς διαστάσεις (4,53 μέτρα μήκος, 1,84 πλάτος και 1,6 ύψος) συμβάλλουν στις αρμονικές αναλογίες, η χαρακτηριστική «GT Line» γραμμή -που διατρέχει το προφίλ του αυτοκινήτου από το πίσω μέρος μέχρι και το μπροστά- θυμίζει τη μορφή της Giulia GT, ενώ οι κομψοί όγκοι φέρνουν στη σκέψη θρυλικά μοντέλα όπως η 8C Competizione. Στο εμπρός μέρος το «Trilobo» -η χαρακτηριστική τριγωνική μάσκα- και το «Scudetto» -η σύνθεση της μάσκας με τους εκατέρωθεν αεραγωγούς- κυριαρχούν, δίνοντας μια ξεχωριστή και άμεσα αναγνωρίσιμη παρουσία στο δρόμο.
Οι αισθητικές αναφορές της νέας Alfa Romeo Tonale στο μεγάλο και ένδοξο παρελθόν της μάρκας συμβαδίζουν με τη χρήση της πιο πρωτοποριακής τεχνολογίας. Τα «3+3» φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Full-LED Adaptive Matrix, είναι εμπνευσμένα από την SZ Zagato και το πρωτότυπο Proteo και δημιουργούν μια χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή, αλλά και ένα περιβάλλον κορυφαίας ορατότητας για τον οδηγό, χάρη στην ενσωμάτωση δύο τεχνολογιών αιχμής: της «Adaptive Driving Beam», η οποία προσαρμόζει αυτόματα τα φώτα σύμφωνα με την ταχύτητα και τις συνθήκες οδήγησης, και την «Glare-Free High Beam Segmented Technology», όπου ακόμα και στη μεγάλη σκάλα η Tonale δεν «τυφλώνει» τα εμπρός και αντιθέτως κινούμενα οχήματα, ενώ παράλληλα βελτιώνει το φωτισμό σε όλες τις συνθήκες.
Ποιότητα και συνδεσιμότητα από το μέλλον
Σε κάθε Alfa Romeo ο οδηγός βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο και αυτό ισχύει και στην Tonale. Ταυτόχρονα όμως όλοι οι επιβάτες απολαμβάνουν κορυφαίο επίπεδο ευρυχωρίας, άνεσης και εργονομίας, σε κάθε διαδρομή.
Κάθε στοιχείο του εσωτερικού έχει σχεδιαστεί με απόλυτη προσήλωση στην λεπτομέρεια και στην υψηλή ποιότητα. Το χαρακτηριστικό σχήμα του καλύμματος του πίνακα οργάνων, που δίνει την αίσθηση δύο μεγάλων στρογγυλών αναλογικών «ρολογιών», το τριάκτινο σπορ τιμόνι, τα paddles από αλουμίνιο για τις αλλαγές του αυτόματου κιβωτίου και οι στρογγυλοί αεραγωγοί αποτελούν την εξέλιξη άμεσα αναγνωρίσιμων στοιχείων της Alfa Romeo.
Σε παγκόσμια πρώτη, η Tonale χρησιμοποιεί την τεχνολογία NFT (Νon-Fungible Token). Αυτή βασίζεται στο πρότυπο «blockchain card», που παρέχει ένα απόλυτα εμπιστευτικό και χωρίς δυνατότητα αλλοίωσης ιστορικό των βασικών παραμέτρων της λειτουργίας ενός οχήματος. Με τη συγκατάθεση του χρήστη το σύστημα NFT καταγράφει μια σειρά δεδομένων, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως εγγύηση ότι το όχημα έχει συντηρηθεί σωστά, στοιχείο που επιδρά ιδιαίτερα θετικά στη μεταπολιτική αξία του.
Στο βασικό εξοπλισμό της Tonale περιλαμβάνεται επίσης ένα εξελιγμένο σύστημα πολυμέσων, με προσαρμοζόμενο σύστημα Android, αναβαθμίσεις Over-the-Air (OTA) μέσω ασύρματων δικτύων, αλλά και υπηρεσίες που προσφέρονται ώστε το όχημα να είναι πάντα ενημερωμένο με τις τελευταίες εξελίξεις. Το σύστημα περιλαμβάνει τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 12,25 ιντσών και την κεντρική οθόνη αφής των 10,25 ιντσών με ειδική σχεδίαση ώστε να παρέχει όλες τις πληροφορίες στον οδηγό, χωρίς να αποσπά την προσοχή του από το δρόμο. Με συνολική διάσταση 22,5 ιντσών, οι δύο οθόνες TFT προσφέρουν την κορυφαία εμπειρία χρήσης στην κατηγορία.
Τόσο σπορ, όσο και ασφαλής
Κορυφαία οδική συμπεριφορά και προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης αποτελούν τους δύο πυλώνες που εξασφαλίζουν στον οδηγό και στους επιβάτες της νέας Alfa Romeo Tonale απόλαυση αλλά και κορυφαία ασφάλεια. Με βέλτιστη κατανομή βάρους, το πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης στην κατηγορία, καινοτόμο σύστημα πέδησης IBS (Integrated Brake System), paddles αλλαγής ταχυτήτων και τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και συμπαγείς δίσκους στον πίσω άξονα, η Tonale είναι εντυπωσιακά αποτελεσματική και σταθερή σε κάθε διαδρομή.
Η πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση τύπου MacPherson σε όλους τους τροχούς και τα αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency Selective Damping), που εξελίχθηκαν σε συνεργασία με την Koni, εξασφαλίζουν τον απόλυτο έλεγχο στον οδηγό. Επιπρόσθετα, διαθέσιμη είναι και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση «Dual Stage Valve» με δύο επιλογές λειτουργίας (Comfort, Sport), η οποία συνεργάζεται με το σύστημα παραμετροποίησης D.N.A. που εφοδιάζει όλες τις εκδόσεις της Tonale. Η κίνηση μεταδίδεται στους τέσσερις τροχούς στην έκδοση Plug-in Hybrid Q4 ή στους εμπρός τροχούς στις εκδόσεις Hybrid και diesel, σε συνδυασμό με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.
Ο οδηγός έχει επίσης στη διάθεσή του νέα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης, τα οποία προσφέρουν δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Η ρύθμιση των συστημάτων βρίσκεται σε απόλυτη συνάφεια με τη φιλοσοφία της Alfa Romeo, όπου ο οδηγός βρίσκεται στο επίκεντρο, με την λειτουργία τους να μην μειώνει την απόλαυση της οδήγησης. Τα συστήματα ADAS της Tonale περιλαμβάνουν εκτός των άλλων τα Intelligent Adaptive Cruise Control (IACC), που διατηρεί αυτόματα σταθερή την ταχύτητα ή την μεταβάλει με βάση την κίνηση μπροστά από το όχημα, Lane Centering (LC) και Traffic Jam Assist που αυτόματα διατηρεί την ταχύτητα και την πορεία του οχήματος στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας και σε απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα, Autonomous Emergency Braking που προειδοποιεί τον οδηγό σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης (συμπεριλαμβανομένων πεζών και ποδηλατών) και αν χρειαστεί ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα, Drowsy Driver Detection που προειδοποιεί σε περίπτωση που διαπιστώσει κόπωση του οδηγού και Blind Spot Detection, που ανιχνεύει την κίνηση στα τυφλά σημεία, ενώ προειδοποιεί και στους ελιγμούς στάθμευσης σε συνεργασία με την κάμερα 360 μοιρών, υψηλής ανάλυσης.
Full Hybrid SUV
Η νέα Alfa Romeo Tonale αποτελεί το πρώτο μοντέλο με αποκλειστικά εξηλεκτρισμένα μηχανικά σύνολα βενζίνης, Hybrid και Plug-in Hybrid. Ο νέος κινητήρας Hybrid VGT (Variable-Geometry Turbo) των 130 ίππων, αποτελεί μια αποκλειστική για την Alfa Romeo προσθήκη και εκτός από τον στροβυλοσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, διαθέτει ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και έναν ηλεκτροκινητήρα 48V, με ισχύ 15 kW και ροπή 55 Nm.
Ο ηλεκτροκινητήρας επιτρέπει την κίνηση του αυτοκινήτου ακόμα και όταν ο θερμικός κινητήρας των 1,5 λίτρων είναι εκτός λειτουργίας. Με αυτό τον τρόπο, η Alfa Romeo προσφέρει με ένα σύστημα 48V αυξημένες δυνατότητες αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, όπως για παράδειγμα στην εκκίνηση από ένα φανάρι ή στους ελιγμούς στάθμευσης. Διαθέσιμο, για τους λάτρεις των ακόμα υψηλότερων επιδόσεων, θα είναι και ένα ακόμα μηχανικό σύνολο με όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά, αλλά μεγαλύτερη ισχύ 160 ίππων.
Στην κορυφή της γκάμας του μοντέλου τοποθετείται η Plug-in Hybrid Q4 έκδοση, με ισχύ 275 ίππων, επιτάχυνση 0-100χλμ./ώρα σε μόλις 6,2 δλ. και αυτονομία για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση έως 80 χλμ. στον αστικό κύκλο, ή περισσότερα από 60χλμ. σε μικτές συνθήκες. Το σύστημα αποτελείται από έναν Turbo βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων απόδοσης 180 ίππων που κινεί τους εμπρός τροχούς και έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα μέγιστης απόδοσης 90 kW που κινεί τους πίσω τροχούς.
H Tonale Plug-in Hybrid Q4 εφοδιάζεται με μπαταρία 15,5 kWh που μπορεί να παρέχει ισχύ έως και 100 kW και η οποία φορτίζει πλήρως σε λιγότερο από 2,5 ώρες σε φορτιστή ισχύος 7,4 kW. Το Plug-in Hybrid Q4 διαθέτει τη δυνατότητα μετάδοσης της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς, ανεξάρτητα από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, εξασφαλίζοντας κορυφαία επίπεδα ασφάλειας και οδηγικής απόλαυσης.
Τη γκάμα κινητήρων της Tonale συμπληρώνει ο νέος diesel κινητήρας των 1,6 λίτρων, με ισχύ 130 ίππων και μέγιστη ροπή 320 Nm, o οποίος συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT 6 σχέσεων.
Ασυναγώνιστη πρόταση αγοράς με περίπου 100 ημέρες χρόνο παράδοσης
Η γκάμα της Tonale περιλαμβάνει πέντε διαφορετικές εκδόσεις (Super, Sprint, Ti, Veloce και Edizione Speciale) με ξεχωριστό χαρακτήρα αλλά κοινό τόπο τον πλούσιο εξοπλισμό άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας.
Το μοντέλο είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία σε όλο το δίκτυο της μάρκας στη χώρα μας, με το πρωτοποριακό πρόγραμμα «Tailor To Fit 100», μέσω του οποίου ο χρόνος μεταξύ της διαμόρφωσης και παραγγελίας του αυτοκινήτου από τον αγοραστή μέχρι την παράδοση περιορίζεται στις περίπου 100 ημέρες.
Το πρόγραμμα χρηματοδότησης «Drive Now» -που είναι διαθέσιμο και για τις Giulia και Stelvio- επιτρέπει στον αγοραστή να αποκτήσει την Tonale με δόση από 274ευρώ/μήνα, προσφέροντας παράλληλα και ιδιαίτερη ευελιξία στις επιλογές κτήσης και ανταλλαγής.
Οι προηγμένες μέθοδοι κατασκευής του μοντέλου και η υψηλή ποιότητά του επιτρέπουν την παροχή 5ετούς εργοστασιακής εγγύησης, με ισχύ έως 200.000χλμ. και αντίστοιχης ισχύος υπηρεσία οδικής βοήθειας.
Οι τιμές της νέας Alfa Romeo Tonale ξεκινούν από τις 37.300 και περιλαμβάνουν όφελος από 1.900 έως και 2.800 ευρώ, όπως μπορείτε να δείτε στον πίνακα που ακολουθεί.
Alfa Romeo Tonale | Προτεινόμενη τελική τιμή | Προωθητική ενέργεια | Προτεινόμενη τελική τιμή με προωθητική ενέργεια | |
SUPER 1.5 130CV MHEV | 39.200 € | 1.900 € | 37.300 € | |
SPRINT 1.5 130CV MHEV | 42.700 € | 2.300 € | 40.400 € | |
SUPER DIESEL DDCT 130CV | 43.700 € | 1.900 € | 41.800 € | |
SPRINT DIESEL DDCT 130CV | 47.200 € | 2.300 € | 44.900 € | |
SPECIALE 1.5 130CV MHEV | 45.000 € | 0 € | 45.000 € | |
TI 1.5 160CV MHEV | 47.700 € | 2.600 € | 45.100 € | |
SPECIALE 1.5 160CV MHEV | 47.000 € | 0 € | 47.000 € | |
TI DIESEL DDCT 130CV | 50.700 € | 2.600 € | 48.100 € | |
VELOCE 1.5 160CV MHEV | 51.200 € | 2.800 € | 48.400 € |
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!