Συνέντευξη Μάικλ Φασμπέντερ: «Από παιδί ονειρευόμουν να γίνω οδηγός αγώνων»

Πάνος Σεϊτανίδης
Συνέντευξη Μάικλ Φασμπέντερ: «Από παιδί ονειρευόμουν να γίνω οδηγός αγώνων»
Ο σταρ του Χόλιγουντ που αγωνίζεται στις 24 ώρες Λε Μαν, μίλησε αποκλειστικά στον Πάνο Σεϊτανίδη για το σπουδαιότερο «ρόλο» της καριέρας του: αυτόν του οδηγού αγώνων!

Φτάνοντας στο απόγειο της καριέρας του στην υποκριτική, ο Μάικλ Φασμπέντερ πήρε την τολμηρή απόφαση να αφήσει στην άκρη τα blockbusters του Χόλιγουντ (X-Men, Alien, The Councelor, Inglourious Basterds κ.α.) και να κυνηγήσει ένα παιδικό του όνειρο: να γίνει οδηγός αγώνων!

Μία δυσθεώρητη πρόκληση, μόνο που αυτή τη φορά δεν αφορούσε κάποιο ακραίο σενάριο, δε θα συνοδευόταν από ειδικά εφέ και δραματική μουσική. Κόντρα σε κάθε λογική, έβαλε την καριέρα του στα pits και πάτησε γκάζι στις πίστες, αποδεικνύοντας πως η λογική είναι υπερεκτιμημένη.

Όλα ξεκίνησαν το 2016 όταν έκανε το Corso Pilota της Ferrari, μέσω του οποίου άναψε μέσα του η σπίθα. Η πρώτη του αγωνιστική συμμετοχή ήρθε ένα χρόνο μετά, στο Ferrari Challenge Coppa Shell, συνέχισε με το Ferrari Challenge Βόρειας Αμερικής όπου είχε πλήρη εμπλοκή το 2018 και από το 2019 ξεκίνησε να συνεργάζεται με την Porsche.

Μάικλ Φασμπέντερ

Σε μία πτήση Λονδίνο-Λος Άντζελες όπου πετούσε με τον Πάτρικ Ντέμπσεϊ, άλλο διάσιμο ηθοποιό (Grey’s Anatomy, Devils, Transformers κ.α.) που είχε εθιστεί στους αγώνες και που μετά από χρόνια στις πίστες, κατάφερε να ανέβει στο βάθρο της κατηγορίας GTE Am στις 24 Ώρες Λε Μαν με την ομάδα του, Dempsey-Proton Racing.

Τα κομμάτια του παζλ μπήκαν στη θέση τους, ο Φασμπέντερ δοκίμασε το Porsche Track Experience, μεταπήδησε στο Porsche Racing Experience, το Porsche Sports Cup Deutschland και κάπου εκεί το πήρε απόφαση: ξεκίνησε το δρόμο για τις 24 ώρες Λε Μαν.

Μάικλ Φασμπέντερ

 

Μία προσπάθεια, μία πορεία που αποτυπώθηκε σε μία άκρως ενδιαφέρουσα σειρά ντοκιμαντέρ που είναι διαθέσιμη στο YouTube και που παρουσιάζει το πρόγραμμα εκμάθησης, τις προκλήσεις στο European Le Mans Series και το Porsche Supercup. Ναι, ο Φασμπέντερ έτρεχε στην πίστα στο περιθώριο των Grand Prix της Formula 1. Κοινώς, είχε μπει για τα καλά στο πετσί του ρόλου ώσπου τελικά, έφτασε και στο στόχο του: τούτη την ώρα αγωνίζεται στο θρυλικό 24ωρο αγώνα!

Συνάντησα τον 45χρονο στη Μόντσα, στο πλαίσιο αγώνα του ELMS, όπου μου μίλησε για αυτό το τρελό αλλά συναρπαστικό εγχείρημα!

Πως αποφάσισες, παράλληλα με τη σπουδαία σου καριέρα ως ηθοποιός, να αναλάβεις την πρόκληση να γίνεις οδηγός αγώνων;
Ξέρεις, πάντα ονειρευόμουν τους αγώνες. Ήθελα να γίνω οδηγός αγώνων από μικρό παιδί! Πάντα με ενδιέφεραν τα αυτοκίνητα. Οι πρώτες μου αναμνήσεις έχουν σχέση με αυτοκίνητα και το φορτηγό με το οποίο ταξιδέψαμε από τη Γερμανία στην Ιρλανδία. Πάντα μου άρεσε να κάθομαι πίσω από το τιμόνι και να οδηγώ διάφορα αυτοκίνητα.

Όμως αυτό που κάνεις φαντάζει τρελό. Αγωνίζεται κόντρα σε οδηγούς που μάχονται στις πίστες απ’ όταν ήταν παιδιά, σε πίστες που δεν γνωρίζεις κτλ. Φαντάζει σχεδόν ανέφικτος στόχος. Όπως αυτός του Στύλιου, στην ταινία «300», μαχόμενος κόντρα στις πιθανότητες!
Εντάξει, είναι λίγο τρελό αλλά αυτός δεν είναι και ο λόγος που κάνει το όλο εγχείρημα τόσο ξεχωριστό; Βλέπεις, έχω την ευκαιρία να οδηγήσω στις σπουδαιότερες πίστες του κόσμου, ενάντια σε μερικούς από τους καλύτερους οδηγούς εκεί έξω. Δεν μπορώ να ζητήσω κάτι περισσότερο.

Μάικλ Φασμπέντερ

Ποιο είναι το δυσκολότερο πράγμα που έχεις αντιμετωπίσει κατά τη διάρκεια αυτής της πρόκλησης;
Εκτιμώ πως δεν είναι ένα συγκεκριμένο πράγμα που με δυσκολεύει περισσότερο. Είναι ο συνδυασμός προκλήσεων τις οποίες πρέπει να αντιμετωπίσω. Ξεκινώντας από την οδήγηση αυτή καθ’ αυτή. Πρέπει να ξοδέψεις πολύ χρόνο εκπαιδευόμενος, για να αποκτήσεις την απαιτούμενη ταχύτητα. Όπως είπα και νωρίτερα, μάχεσαι κόντρα σε κορυφαίους οδηγούς άρα σίγουρα δεν είναι εύκολο ακόμα και το να τους πλησιάσεις. Έπειτα είναι η διαχείριση της κίνησης. Με τα ταχύτερα αυτοκίνητα εντός πίστας, υπάρχουν στιγμές που δεν μπορείς να επικεντρωθείς στη δική σου οδήγηση και τον δικό σου αγώνα. Πρέπει να κοιτάς πάντα τους καθρέφτες, να αξιολογείς συνθήκες και διαφορετικά σενάρια αλλά και να παίρνεις αποφάσεις σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Ο συνδυασμός όλων αυτών, κάνει τα πράγματα εξαιρετικά δύσκολα. Κι έπειτα, προφανώς έχεις και τις δικές σου προσδοκίες, σχετικά με το τι θες να πετύχεις στην πίστα.

Ποια είναι τα συναισθήματα όταν επιταχύνεις, όταν δίνεις μάχες και τις κερδίζεις, όταν έχεις έναν καλό αγώνα;
Είναι δύσκολο το να περιγράψεις πως νιώθεις όταν αγωνίζεσαι στην πίστα. Πρέπει να το βιώσεις για να το κατανοήσεις πραγματικά. Την ταχύτητα, την αίσθηση της επιτάχυνσης, όλο το πακέτο. Είναι η μία έκρηξη αδρεναλίνης μετά την άλλη. Σαν ένα τρενάκι του λούνα παρκ. Μόνο που στους αγώνες δεν μπορείς απλά να κλείσεις τα μάτια και να κάνεις υπομονή μέχρι να τελειώσει η βόλτα. Καλείσαι να ελέγχεις εσύ το τρενάκι. Νομίζω πως μόνο έτσι θα μπορούσα να περιγράψω σε κάποιον το αίσθημα του να αγωνίζομαι στην πίστα.

Μάικλ Φασμπέντερ

Είσαι επιτυχημένος σε ότι κι αν έχεις κάνει. Είναι η αίσθηση της επιτυχίας στους αγώνες ακόμα πιο γλυκιά για σένα;
Δεν νιώθω πως έχω πετύχει σε ότι κι αν έχω κάνει. Ας ξεκινήσουμε από εκεί. Έτσι νιώθω. Επίσης μου αρέσει να θέτω προκλήσεις στον εαυτό μου, είναι κάτι που πάντα μου άρεσε. Η αγωνιστική καριέρα είναι μία ακόμα πρόκληση.

Η σειρά ντοκιμαντέρ “Road to Le Mans” δίνει μία ειλικρινή, εκ των έσω ματιά στη διαδρομή που κάνεις. Ήταν δική σου επιλογή το τελικό αποτέλεσμα να είναι τόσο αληθινό και ειλικρινές;
Νομίζω πως αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος που θα μπορούσε να γίνει. Αυτό θέλει να δει ο κόσμος. Προφανώς, κάποιες στιγμές σε αυτή την πορεία, τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα, ειδικά σε στιγμές που δεν εξελίσσονται όλα όπως θα θέλαμε. Όμως θέλαμε να δώσουμε πλήρη πρόσβαση στο κοινό, διότι έτσι φανερώνεται το πόσο δύσκολη είναι η εμπλοκή στους αγώνες και το να μάχεσαι εκεί έξω. Για μας, αυτό είναι που κάνει το ντοκιμαντέρ τόσο ξεχωριστό και τόσο ενδιαφέρον για όσους το παρακολουθούν.

Μάικλ Φασμπέντερ

Σε αυτό το εγχείρημα ένωσες τις δυνάμεις σου με την Porsche. Με ποιους τρόπους σε βοήθησε η Porsche, με απώτερο στόχο τη συμμετοχή στις 24 ώρες Λε Μαν;
Η Porsche είναι ένα brand που στην πραγματικό εξελίχθηκε χάρη στους αγώνες. Κι έχει το απόλυτο ρεκόρ νικών στην ιστορία αυτού του αγώνα. Αν λοιπόν υπήρχε ένα brand που θα μπορούσε να με βοηθήσει να εξελιχθώ τόσο ώστε να λάβω μέρος σε αυτόν τον αγώνα, αυτό είναι η Porsche.

Υπάρχει λαμπρό παρελθόν σε ότι αφορά στη συνεργασία της Porsche με ηθοποιούς/οδηγούς αγώνων. Όλοι για παράδειγμα θυμούνται τον Paul Newman να κερδίζει το 1979 με την Porsche 935… Ονειρεύεσαι κάτι ανάλογο;
Από το ξεκίνημα αυτής της προσπάθειας λέω πως στόχος μου δεν είναι μόνο να βρεθώ στις 24h Le Mans απλά για να συμμετάσχω αλλά για να κερδίσω! Ξέρω πως αυτό είναι πολύ φιλόδοξο αλλά αυτός είναι ο στόχος μου, άρα ναι, ονειρεύομαι κάτι ανάλογο!

Μάικλ Φασμπέντερ

Πόσο διαφέρουν για σένα οι αγώνες αντοχής σε σχέση με τους αγώνες που έκανες μέχρι τότε;
Είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Προφανώς εξακολουθείς να αγωνίζεσαι και να προσπαθείς να κάνεις την καλύτερη δυνατή δουλειά, όμως την ίδια ώρα στους αγώνες αντοχής υπάρχουν πολλά περισσότερα από το να κυνηγάς απλά τον ταχύτερο χρόνο. Η διαχείριση της κίνησης στην πίστα, η σταθερότητα στο ρυθμό σου, οι αλλαγές οδηγών, η στρατηγική, όλα αυτά είναι εξαιρετικά σημαντικά στους αγώνες αντοχής. Πρόκειται για έναν πιο περίπλοκο τρόπο να αγωνίζεσαι.

Θα αποτελέσει ενδεχομένως αυτό το ντοκιμαντέρ το prequel μίας ταινίας;
Ποιος ξέρει;

Ποιος ήταν ο αγωνιστικός σου ήρωας;
Ο Μίκαελ Σουμάχερ.

Μάικλ Φασμπέντερ

Και η αγαπημένη σου πίστα;
Το Σπα, στο Βέλγιο.

Δεδομένου του πόσο αγαπάς το Σπα, πως ένιωσες την πρώτη φορά που σκαρφάλωσες στην Eau Rouge αγωνιζόμενος;
Αυτή είναι μία εύκολη ερώτηση! Η πρώτη φορά που προσέγγιζα την Eau Rouge ήταν τρομακτική. Όμως ταυτόχρονα και απίστευτα απολαυστική. Είναι κάτι που ως παιδί απλά ονειρευόμουν. Το να το βιώσω στην πραγματική ζωή, βασικά είναι ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα.

Ο Φασμπέντερ αγωνίζεται στον φετινό 24ωρο αγώνα Λε Μαν με μία Porsche 911 RSR, στην κατηγορία LMGTE Am. Με το Νο93 και teammates τον Αυστραλό Ματα Κάμπελ και τον Καναδό Ζακαρί Ρόμπιτσον.

​Μάικλ Φασμπέντερ [Click and drag to move] ​

Μέρος της συνέντευξης δημοσιεύτηκε αρχικά στο περιοδικό CAR (Τεύχος 49).
Φωτογραφίες: Porsche, ELMS

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!