Formula 1: Φέτελ και Χάμιλτον διαφωνούν με το salary cap για τους οδηγούς
Από το 2021 έχει τεθεί σε ισχύ το budget cap στη Formula 1, που υποχρεώνει τις ομάδες να ξοδεύουν ένα ανώτατο όριο χρημάτων κάθε χρόνο. Το 2022 το ποσό αυτό ανέρχεται στα 140 εκατομμύρια ευρώ και κάθε χρόνο θα μειώνεται κατά 5 εκατομμύρια. Όμως η παγκόσμια οικονομική κρίση και οι αυξήσεις στις τιμές πρώτων υλών και ενέργειας φέρνουν τις ομάδες σε πολύ δύσκολη θέση σχετικά με τη διαχείριση των πόρων τους.
Το επόμενο βήμα που επιθυμούν να κάνουν οι ομάδες είναι να περιορίσουν τις απολαβές των οδηγών με τη μορφή ενός salary cap. Οι ιθύνοντες του σπορ αλλά και η FIA έχουν ξεκινήσει να εργάζονται πάνω σε ένα τέτοιο σύστημα.
Αυτό βρίσκει αντίθετους τους οδηγούς, με τον οδηγό της Aston Martin, Σεμπάστιαν Φέτελ, να μιλά στο The Race και να προτείνει τη δική του εναλλακτική: «Είναι μία αστεία σύμπτωση καθώς είναι η πρώτη φορά που οι ομάδες έχουν έσοδα με το να αγωνίζονται στη Formula 1 και ξαφνικά κάτι σαν ένα salary cap κάνει την εμφάνισή του. Σκέφτομαι πως είναι αστείο. Είναι πολύ ενδιαφέρον να δεις από πού προέρχεται αυτή η πρόταση. Τώρα έχουμε το budget cap, το οποίο ωθεί ένα μοντέλο που οδηγεί σε έσοδα για όλες τις ομάδες. Μάλλον πρέπει να υπάρξει ένα όριο στα έσοδα και όταν τα ξεπερνούν πρέπει να δίνονται κάποια χρήματα για καλούς σκοπούς. Φαντάζομαι την αντίδραση στην πρόταση αυτή και τώρα το θέμα θα εξαφανιστεί ξαφνικά».
Την άποψή του στο θέμα του salary cap ανέφερε και ο οδηγός της Mercedes-AMG, Λιούις Χάμιλτον: «Πολλοί από εμάς που είμαστε εδώ έχουμε επενδύσει πολλά ως νέοι οδηγοί και έπρεπε να τα αποπληρώσουμε, κάτι που είναι φυσικό. Το salary cap μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στις νέες γενιές. Πρέπει να θυμόμαστε πως η αξία του σπορ ως επιχείρηση από 4-6 δισεκατομμύρια έχει ανέβει στα 14 δισεκατομμύρια. Συνεχώς μεγαλώνει. Οι ομάδες παίρνουν περισσότερα χρήματα από ποτέ. Εμείς οι οδηγοί είμαστε μεγάλο μέρος αυτού. Δεν θα είμαι εδώ για πολύ καιρό ακόμα, αλλά σκέφτομαι τις επόμενες γενιές και δεν θέλω να περιοριστούν τα έσοδά τους».
Ο Φέτελ από τη μεριά του πρόσθεσε: «Πιστεύω πως το να έχουμε salary cap είναι λάθος, για τους λόγους που ανέφερε ο Λιούις».
Φωτογραφίες: Mercedes-AMG, Aston Martin media
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!