Formula 1, Γκασλί για porpoising: «Δεν θέλω στα 30 μου να περπατάω με μπαστούνι»

Formula 1, Γκασλί για porpoising: «Δεν θέλω στα 30 μου να περπατάω με μπαστούνι»
Ο Γάλλος μίλησε για τις δυσκολίες που προκαλούν οι αναπηδήσεις των μονοθεσίων και τις επιπτώσεις που ενδέχεται να έχουν στην υγεία των οδηγών.

Τις τελευταίες εβδομάδες το κύριο θέμα συζήτησης στη Formula 1 είναι το porpoising και οι αναπηδήσεις που προκαλεί στα μονοθέσια. Το φαινόμενο αυτό επέστρεψε στο σπορ μετά από 40 χρόνια λόγω της αλλαγής στους κανονισμούς και έχει προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στην απόδοση των ομάδων και την υγεία των οδηγών.

Στο Grand Prix Αζερμπαϊτζάν, ο οδηγός της Mercedes-AMG, Λιούις Χάμιλτον, παρακαλούσε να τελειώσει ο αγώνας, ώστε να σταματήσουν οι πόνοι στην πλάτη του. Παρά το γεγονός πως αρκετοί δεν πιστεύουν πως το πρόβλημα είναι τόσο έντονο, ολοένα και περισσότεροι οδηγοί χάνουν την υπομονή τους λόγω του porpoising.

O οδηγός της Scuderia AlphaTauri, Πιέρ Γκασλί, μίλησε μετά τον αγώνα στο Μπακού για το ζήτημα αυτό. Ο 26χρονος Γάλλος δεν κρύφτηκε πίσω από τις λέξεις και επέρριψε ευθύνες στην FIA: «Το σίγουρο είναι πως προκαλεί προβλήματα. Κάνω φυσιοθεραπείες πριν και μετά από κάθε περίοδο δοκιμών ή αγώνα, διότι η σπονδυλική μου στήλη υποφέρει από το porpoising. Είναι σαν να μην υπάρχει η ανάρτηση, απλά διαπερνά τη σπονδυλική σου στήλη. Η ομάδα με ρωτά αν θα μπορεί να υπάρξει συμβιβασμός με το στήσιμο του μονοθεσίου, αλλά έτσι θέτω σε κίνδυνο την υγεία μου για επιπλέον απόδοση στην πίστα. Πάντα θα το κάνω όμως γιατί είμαι οδηγός. Πάντα θα προσπαθώ να έχω το ταχύτερο μονοθέσιο. Δεν πιστεύω όμως πως η FIA πρέπει να μας βάζει σε μία γωνία όπου πρέπει να αποφασίσουμε μεταξύ της υγείας μας και της απόδοσης του μονοθεσίου. Δεν είναι βιώσιμο αυτό. Γι’ αυτό το συζητάμε με τους οδηγούς να βρεθεί λύση, γιατί δεν θέλουμε να καταλήξουμε στα 30 μας να περπατάμε με μπαστούνι».

Πιέρ Γκασλί

Επιπλέον ο Γάλλος τόνισε πως οι αναπηδήσεις προκαλούν και πρόβλημα ορατότητας: «Οι καθρέπτες ταλαντώνονται σαν τρελοί. Είναι σαν η συχνότητα των δονήσεων να αυξάνεται σημαντικά και η ορατότητα να χειροτερεύει. Κάποιες φορές το μονοθέσιο κινείται μόνο του, επειδή το τιμόνι τρέμει στις ταχύτητες αυτές. Δεν είναι εύκολο. Ελπίζω αυτό να αλλάξει, αλλά δεν πιστεύω πως θα γίνει πριν το τέλος της σεζόν. Μακάρι να γίνει του χρόνου».

Όπως έγινε γνωστό, πρόσφατα οι ομάδες απέρριψαν αλλαγές στους κανονισμούς όπου θα καταπολεμούσαν το porpoising. Βέβαια οτιδήποτε ψηφιστεί, θα εφαρμοστεί από την επόμενη σεζόν, κάτι που αφήνει τις ομάδες να πονοκεφαλιάζουν προκειμένου να λύσουν το πρόβλημα εφέτος. Αυτό δεν είναι απλό, μιας και οι περιορισμένοι πόροι τους λόγω του budget cap δεν τους επιτρέπει να εστιάζουν σε πολλά διαφορετικά προγράμματα εξέλιξης.

Φωτογραφίες: Scuderia AlphaTauri

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!