Μάνος Δρακωτός στο Gazzetta: «Η Skoda έχει το δικό της DNA, δεν είναι η φθηνή Volkswagen»
Με το Enyaq iV, η Skoda εισήλθε από τα τέλη του 2020 στα ηλεκτρικά SUV, μία κατηγορία που θα κυριαρχήσει τα επόμενα χρόνια στην αγορά της Ευρώπης. Παράλληλα το μηδενικών ρύπων μοντέλο αναβάθμισε την εικόνα της τσέχικης μάρκας, τόσο σχεδιαστικά όσο και τεχνολογικά.
Επικεφαλής της Kosmocar-Skoda από το Φεβρουάριο του 2021, ο Μάνος Δρακωτός έχει αναλάβει την αποστολή να αλλάξει την αντίληψη του ελληνικού κοινού για την μάρκα. Να μην χαρακτηρίζεται για τα «value for money» μοντέλα της, αλλά για τα σύγχρονα και ποιοτικά αυτοκίνητα που διαθέτει. Το γεγονός ότι ο ίδιος προήλθε από ανάλογη θέση σε μία premium μάρκα, όπως η ΜΙΝΙ, δείχνει ξεκάθαρα τη διαδρομή που η Skoda θέλει να ακολουθήσει και στη χώρα μας. «Η Skoda έχει το δικό της DNA, δεν είναι η φθηνή εκδοχή της Volkswagen», τονίζει ο κ. Δρακωτός.
Ο Διευθυντής Πωλήσεων και Marketing της Kosmocar-Skoda μίλησε στο gMotion by gazzetta για τα νέα και μελλοντικά μοντέλα της μάρκας, όπως το Fabia, τους στόχους της εταιρείας στην ελληνική αγορά, τους νέους τρόπους απόκτησης ενός αυτοκινήτου, τις καθυστερήσεις από την έλλειψη ημιαγωγών και τη φιλοσοφία που κρύβει το σύνθημα «Simply Clever».
Πόσο άλλαξε το Enyaq iV την εικόνα της Skoda τόσο μέσα στον Όμιλο Volkswagen όσο και στο κοινό;
Η Skoda χρειαζόταν ένα μοντέλο όπως το Enyaq iV, ιδιαιτέρως για την ελληνική αγορά, για να της βελτιώσει και αναβαθμίσει την εικόνα. Είναι ένα φρέσκο μοντέλο, ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο το οποίο – εκτός από τις πωλήσεις που μπορεί να φέρει – παίζει κυρίως το ρόλο της αναβάθμισης της εικόνας της μάρκας. Όχι μόνο ως ένα ποιοτικό και όμορφο αυτοκίνητο, αλλά τονίζοντας την παρουσία της στην ηλεκτροκίνηση. Ιδιαίτερα στην ελληνική αγορά η αντίληψη των πελατών για τη Skoda δεν είναι στο επίπεδο που εμείς θέλουμε και στο επίπεδο που η μάρκα βρίσκεται σε άλλες χώρες είτε της βόρειας είτε της ανατολικής Ευρώπης. Άρα ναι, το συγκεκριμένο μοντέλο έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη βελτίωση της εικόνας της μάρκας. Το Enyaq iV επιδεικνύει την τεχνολογία και αποδεικνύει ότι το Volkswagen Group πιστεύει τη Skoda και για αυτό της έδωσε τη δυνατότητα να λανσάρει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που βασίζεται σε κοινή πλατφόρμα.
Θα συνεχίσει σε αυτό το δρόμο η Skoda και με άλλα ηλεκτρικά μοντέλα;
Μέχρι το 2030 ένα ποσοστό από 50% έως και 80% των αυτοκινήτων μας θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Από το 2024 και μετά θα δείτε και άλλα ηλεκτρικά μοντέλα από τη Skoda, τα οποία θα πλαισιώσουν τη γκάμα της μάρκας. Το εργοστάσιο μάς έχει παρουσιάσει δύο SUV, τα οποία θα τοποθετηθούν από πλευράς μεγέθους κάτω από το Enyaq iV και θα έχουν σχεδιαστεί εξαρχής ως ηλεκτρικά.
Πρόσφατα η Kosmocar-Skoda λάνσαρε στην ελληνική αγορά το νέο Fabia, το οποίο έρχεται να καλύψει το κενό που είχε αφήσει στη χώρα μας το προηγούμενης γενιάς μοντέλο. Το γεγονός ότι είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με συμβατικά συστήματα κίνησης, σημαίνει ότι η Skoda θεωρεί πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν ακόμα μέλλον;
Λαμβάνοντας υπόψη ότι μέχρι το 2030 ένα μέρος της γκάμας μας θα παραμείνει με κινητήρες εσωτερικής καύσης, θεωρούμε ότι «ναι» θα υπάρχουν διαθέσιμες αυτές οι εκδόσεις. Είναι κάτι που πρέπει να το δούμε και σε κάθε χώρα ξεχωριστά, για αυτό η Skoda έχει πει «από 50 έως 80%». Εξαρτάται από το πόσο γρήγορα μπορεί κάθε χώρα να τρέξει προς την ηλεκτροκίνηση. Τουλάχιστον για την Ελλάδα, παρά το ότι γίνονται γενναίες προσπάθειες να μετατρέψουμε ένα μεγάλο ποσοστό του στόλου μας σε ηλεκτρικά, θεωρώ ότι δεν είναι εύκολα επιτεύξιμο. Το γεγονός ότι η Skoda θα διατηρήσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, μας δίνει ένα πλεονέκτημα τουλάχιστον για το επόμενο χρονικό διάστημα.
Το Fabia όντως είναι ένα «ταλαιπωρημένο» μοντέλο κατά το παρελθόν στην ελληνική αγορά. Το νέο Fabia αντιπροσωπεύει μαζί με το Enyaq iV τη νέα Skoda. Αυτό που ονομάζουμε «Next Level Skoda». Μετά το πρόσφατο λανσάρισμα, οι πρώτες ενδείξεις είναι παραπάνω από ενθαρρυντικές, το αυτοκίνητο γνωρίζει ήδη τεράστια αποδοχή από το κοινό. Τα αυτοκίνητα που έχουμε εξασφαλίσει θεωρούμε ότι θα έχουν πουληθεί μέχρι το Σεπτέμβριο. Είναι ένα μοντέλο που μας δίνει τη δυνατότητα να απευθυνθούμε σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των πελατών, σε μία κατηγορία όπου δεν είχαμε εκπροσώπηση. Το να ανέβει μία μάρκα, να πάει στο επόμενο επίπεδο, δεν μπορεί να το καταφέρει μόνο με το Enyaq iV, γιατί είναι περιορισμένο το κοινό που μπορεί να αποκτήσει αυτό το προϊόν. Ο συνδυασμός Enyaq iV με Fabia, που απευθύνεται περίπου στο 30% των πελατών, είναι η κατάλληλη συνταγή, όπου volume και εικόνα μπορούν να ανεβάσουν επίπεδο την μάρκα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΗ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ ΤΕΥΧΟΣ 86 ΤΟΥ GMOTION
Φωτογραφίες: Χρήστος Λώλος
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!