Formula 1: Η FIA παίρνει μέτρα για να μειώσει το porpoising
Τα παράπονα του Λούις Χάμιλτον, του Πιερ Γκασλί κι άλλων οδηγών που ταλαιπωρούνταν από το φαινόμενο «porpoising», δηλαδή των αεροδυναμικών ταλαντώσεων που κάνουν την εμφάνισή τους στη νέα γενιά μονοθεσίων της Formula 1, έπιασαν τόπο.
Μετά τον όγδοο γύρο του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος που έλαβε χώρα στο Αζερμπαϊτζάν, η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού αποφάσισε να λάβει μέτρα. Σημειώνοντας λοιπόν την επίδραση του φαινομένου τόσο κατά τη διάρκεια του αγώνα όσο και μετά το τέλος του, στους οδηγούς, αποφάσισε να παρέμβει για λόγους ασφαλείας.
- Γκασλί για porpoising: «Δεν θέλω στα 30 μου να περπατάω με μπαστούνι»
- Χάμιλτον: «Δεν μπορώ να περιγράψω τον πόνο, παρακαλούσα να τελειώσει ο αγώνας»
- Ουάτσον: «Ο Χάμιλτον να προσέχει να μην γίνει “γραφικός”»
Εξέδωσε λοιπόν Τεχνική Οδηγία, απαιτώντας από τις ομάδες να κάνουν τις απαραίτητες προσαρμογές για τη μείωση ή την εξάλειψη αυτού του φαινομένου. Τα μέτρα που σκοπεύει να λάβει η FIA για την αντιμετώπιση του προβλήματος περιλαμβάνουν:
- Πιο προσεκτικό έλεγχο των πατωμάτων των μονοθεσίων, τόσο όσον αφορά το σχεδιασμό τους όσο και την παρατηρούμενη φθορά σε αυτά.
- Τον ορισμό ενός μετρικού συστήματος, βασισμένου στην κάθετη επιτάχυνση του μονοθεσίου, που θα ορίζει ένα ποσοτικό όριο για το αποδεκτό επίπεδο κάθετων ταλαντώσεων. Ο ακριβής μαθηματικός τύπος για αυτήν τη μέτρηση αναλύεται ακόμη από τη FIA και σύμφωνα με την ανακοίνωση της, οι ομάδες έχουν κληθεί να συνεισφέρουν σε αυτή τη διαδικασία.
- Οι άλλες ομάδες δεν δέχονται ειδική μεταχείριση προς τη Mercedes
- Ο Νόρις καταρρίπτει το αφήγημα της Mercedes
- O Χάμιλτον ανησυχεί κάθε φορά που μπαίνει στο μονοθέσιο
Εκτός από αυτά τα βραχυπρόθεσμα μέτρα, η FIA θα συγκαλέσει μια τεχνική συνάντηση με τις δέκα ομάδες, προκειμένου να καθορίσει μέτρα που θα μειώσουν την τάση των αυτοκινήτων να εμφανίζουν τέτοια φαινόμενα μεσοπρόθεσμα.
Η FIA τόνισε πως αποφάσισε να παρέμβει μετά από συνεννόηση με τους γιατρούς της, με γνώμονα την ασφάλεια των οδηγών. Εστιάζει περισσότερο στην απώλεια συγκέντρωσης του οδηγού όταν κινείται με ταχύτητες άνω των 300 χιλιομέτρων/ώρα, λόγω της υπερβολικής κόπωσης ή ενδεχόμενου πόνου. Αλλά παρουσία και ανησυχίες σχετικά με τις άμεσες σωματικές επιπτώσεις του porpoising στην υγεία των οδηγών.
Update: Αν και με πρώτη ανάγνωση τα παραπάνω φάνταζαν καλά νέα κυρίως για τη Mercedes, που είναι η ομάδα που αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα με το porpoising, η πραγματικότητα ίσως είναι διαφορετική. Αν και ακόμα δεν έχουμε ξεκάθαρη εικόνα των μέτρων που σκοπεύει να πάρει η FIA, η παραπάνω οδηγία το πιθανότερο είναι να αναγκάσει τις ομάδες που αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο πρόβλημα, να κάνουν αλλαγές στο set-up. Ενδεχομένως να αυξήσουν την απόσταση από το έδαφος άρα να χάσουν σε απόδοση. Όλα αυτά θα ξεκαθαρίσουν τις επόμενες ημέρες.
Φωτογραφίες: Mercedes-AMG F1
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!