Peugeot 408: Αποκάλυψη για το coupe SUV με την υβριδική τεχνολογία
Το καμουφλάζ έφυγε και το Peugeot 408 είδε επιτέλους τα φώτα της δημοσιότητας. Το νέο SUV των Γάλλων με την fastback σιλουέτα θα κυκλοφορήσει στους ευρωπαϊκούς δρόμους στις αρχές του 2023. Βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2, κάτι που του επιτρέπει να κάνει χρήση plug-in υβριδικής τεχνολογίας.
Έχοντας μήκος 4,69 μέτρα και μεταξόνιο 2,79 μέτρα, το Peugeot 408 είναι γενναιόδωρο όσον αφορά τους χώρους. Αυτό πιστοποιείται από τα 188 χιλ. της απόστασης που διαθέτουν για τα πόδια τους οι πίσω επιβάτες, αλλά και τα 536 λίτρα του χώρου αποσκευών. Τιμή η οποία μπορεί να φτάσει έως και τα 1.611 λίτρα, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Με την πλάτη αναδιπλωμένη, μπορεί να μεταφερθούν φορτία μήκους έως και 1,89 μέτρων.
Σχεδίαση - εσωτερικό
Πέρα από τo coupe προφίλ, το 408 ξεχωρίζει από τις έντονες γραμμές, την μάσκα στο ίδιο χρώμα με το αμάξωμα, το νέο σήμα της Peugeot, το ανεστραμμένο σχήμα του πίσω προφυλακτήρα, τους μεγάλους τροχούς των 20 ιντσών, την «υπογραφή» των εμπρός φώτων με τους ‘κυνόδοντες’ και των πίσω με τις τρεις ’νυχιές’.
Το μικρό τιμόνι είναι ένα χαρακτηριστικό του i-Cockpit της Peugeot. Eργονομικό και θερμαινόμενο (προαιρετικά) φιλοξενεί τα χειριστήρια του συστήματος πολυμέσων (ραδιόφωνο, τηλέφωνο) και ορισμένων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης. Τοποθετημένος στο ύψος των ματιών, ακριβώς πάνω από το τιμόνι, ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων διαθέτει μία ψηφιακή οθόνη 10 ιντσών. Στην έκδοση GT, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων ενσωματώνει και τρισδιάστατη τεχνολογία απεικόνισης. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων μπορεί να προσαρμοστεί πλήρως και να εξατομικευτεί, ενώ διαθέτει πολλές διαφορετικές επιλογές απεικόνισης (Δικτυωμένη πλοήγηση TomTom, Ηχοσύστημα/πολυμέσα, Οδηγικά βοηθήματα, ροή ενέργειας κ.λπ.) που μπορούν να αλλάξουν απευθείας από τον πίνακα ελέγχου.
Η κατασκευή του ταμπλό του νέου PEUGEOT 408 βασίζεται σε μια αρχιτεκτονική η οποία τοποθετεί τους αεραγωγούς σε ψηλή θέση, ακριβώς μπροστά από τα κεφάλια των επιβατών, προκειμένου να βελτιώσει τη θερμική τους άνεση. Το σύστημα infotainment που υπόσχεται επιπλέον εργονομία και ευκολία στην καθημερινή χρήση. Κάθε οδηγός μπορεί να ορίσει και να επιλέξει την εμφάνιση, την ατμόσφαιρα, και τις ρυθμίσεις που επιθυμεί. Στο σύστημα μπορούν να αποθηκευτούν έως και οκτώ διαφορετικά προφίλ.
Η λειτουργία αντιστοίχισης (mirroring) που συνδέει το smartphone στο σύστημα infotainment του αυτοκινήτου, είναι πλέον ασύρματη, και έχει τη δυνατότητα ταυτόχρονης σύνδεσης δύο smartphones μέσω Bluetooth. Τέσσερεις θύρες USB-C συμπληρώνουν τον εξοπλισμό δικτύωσης του PEUGEOT 408.
Η κεντρική οθόνη υψηλής ευκρίνειας των 10 ιντσών προσαρμόζεται πλήρως και εύκολα, με πολλά παράθυρα και widget ή συντομεύσεις που είναι πολύ εύχρηστες και λειτουργούν όπως ένα tablet. Είναι εύκολο να περιηγηθείτε στα διάφορα μενού από αριστερά προς τα δεξιά ή πάνω και κάτω για ειδοποιήσεις, ή με ένα πάτημα για να εμφανιστεί η αρχική σελίδα της εφαρμογής.
Στο επάνω μέρος της οθόνης, ένα μόνιμο banner εμφανίζει πληροφορίες εξωτερικής θερμοκρασίας, κλιματισμού, θέση σε σελίδες widget, δεδομένα συνδεσιμότητας, ειδοποιήσεις και ώρα. Το PEUGEOT i-Connect Advanced προσφέρει την απόλυτη εμπειρία ψυχαγωγίας. Είναι εξοπλισμένο με ένα πανίσχυρο και αποτελεσματικό σύστημα δικτυωμένης πλοήγησης της TomTom. Ο χάρτης εμφανίζεται σε ολόκληρη την οθόνη 10 ιντσών για εύκολη ανάγνωση. Το σύστημα ενημερώνεται «over the air», δηλαδή απευθείας με τη μετάδοση των δεδομένων μέσω του τηλεπικοινωνιακού δικτύου.
Το σύστημα αναγνώρισης φυσικής ομιλίας "OK PEUGEOT" βελτιώνει το επίπεδο ασφαλείας και είναι ιδιαίτερα εύκολο στη χρήση του. Παρέχει πρόσβαση σε κάθε ενημέρωση σχετική με τις λειτουργίες του infotainment. Για να βοηθήσει το χρήστη και να απαντήσει στις απορίες του, το σύστημα περιλαμβάνει ενσωματωμένα εγχειρίδια χρήσης και ενημερωτικά βίντεο.
Εξοπλισμός ασφαλείας
Χάρη στη βοήθεια 6 καμερών και 9 ραντάρ, τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης παρέχουν στον οδηγό και τους επιβάτες, ηρεμία και ασφάλεια. Μεταξύ αυτών είναι:
Το προσαρμοζόμενο (Adaptive) Cruise Control με λειτουργία Stop & Go,
Το σύστημα νυκτερινής ορατότητας (Night Vision), που προειδοποιεί για την παρουσία ζώων, πεζών ή ποδηλατών, στην πορεία του αυτοκινήτου, πριν αυτοί φωτιστούν από τις δέσμες των προβολέων του αυτοκινήτου,
Έλεγχος τυφλών σημείων μεγάλης εμβέλειας (Long-range blind spot monitoring), 75 μέτρων,
Προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Traffic Alert), που προειδοποιεί για ενδεχόμενη σύγκρουση.
Εκδόσεις κινητήρων
Η γκάμα των κινητήρων με τους οποίους εφοδιάζεται το 408 περιλαμβάνει δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις με 180 και 225 ίππους, και την βενζινοκίνητη 1.2 με 130 ίππους. Και οι τρεις κινητήρες διατίθενται με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο EAT8. Λίγους μήνες μετά, η γκάμα θα συμπληρωθεί και με μία αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση.
Αναλυτικά οι εκδόσεις:
PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8: Με κίνηση στους 2 τροχούς / συνδυασμός κινητήρα PureTech 180 ίππων (132 kW) και ηλεκτροκινητήρα 81 kW, και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-EAT8 8 ταχυτήτων (σε διαδικασία έγκρισης).
PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8: Με κίνηση στους 2 τροχούς / συνδυασμός κινητήρα PureTech 150 ίππων (110 kW) και ηλεκτροκινητήρα 81 kW και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-EAT8 8 ταχυτήτων (σε διαδικασία έγκρισης).
Το μοντέλο διατίθεται επίσης και με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσεως: τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech ισχύος 130 ίππων, ο οποίος πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών EURO 6.4, και συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο EAT8 των 8 σχέσεων με σύστημα Start & Stop. Η συγκεκριμένη έκδοση βρίσκεται στο στάδιο της έγκρισης τύπου.
Μπαταρία - φόρτιση
Η μπαταρία ιόντων λιθίου και στις δύο plug-in hybrid εκδόσεις έχει χωρητικότητα 12.4kWh και αποδίδει 102 kW. Διατίθενται δύο τύποι ενσωματωμένων φορτιστών : ένας φορτιστής 3.7kW μονοφασικού ρεύματος στο βασικό εξοπλισμό και ένας προαιρετικός μονοφασικός των 7.4kW.
Οι εκτιμώμενοι χρόνοι φόρτισης είναι:
Από Wall Box (32 A) των 7.4kW και με τον μονοφασικό ενσωματωμένο φορτιστή των 7.4kW, για μία πλήρη φόρτιση σε 1 ώρα και 55 λεπτά.
Από ενισχυμένη παροχή (16 A) και με τον μονοφασικό ενσωματωμένο φορτιστή των 3,7kW, για μία πλήρη φόρτιση σε 3 ώρες και 50 λεπτά..
Aπό συμβατική παροχή (8A) και με τον μονοφασικό ενσωματωμένο φορτιστή των 3,7kW, για μία πλήρη φόρτιση σε 7,5 περίπου, ώρες.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!