Οδηγήσαμε το νέο Honda Civic στην Ισπανία

Οδηγήσαμε το νέο Honda Civic στην Ισπανία

Οδηγήσαμε το νέο Honda Civic στην Ισπανία
Στην Μαδρίτη συναντήσαμε το Honda Civic 11ης γενιάς και κάναμε τα πρώτα χιλιόμετρα κρατώντας το τιμόνι του, λίγους μήνες πριν αφιχθεί στην Ελλάδα.

Η ένταση που αποπνέει το όνομα του Civic στον κόσμο της αυτοκίνησης οφείλεται εν μέρει στα στοιχεία που το συνοδεύουν: ιστορία 50 ετών, παρουσία σε 170 χώρες και περισσότερα από 27,5 εκατ. πωλήσεις. Οι αριθμοί δεν μπορούν να περιγράψουν όλη την αλήθεια, καθώς το Civic ενσωματώνει όλη την τεχνογνωσία και το πάθος της Honda όλα αυτά τα χρόνια.

Όπως κάθε Honda που λανσάρεται πλέον στην Ευρώπη, έτσι και το νέο Civic – στην 11η γενιά του πλέον – κυκλοφορεί αποκλειστικά ως υβριδικό, κάνοντας χρήση της τεχνολογίας e:HEV. Στην Ελλάδα θα το υποδεχτούμε τον Σεπτέμβριο, ενώ οι τιμές πώλησής του θα δημοσιοποιηθούν εντός του καλοκαιριού. Προσκεκλημένοι της εισαγωγικής εταιρείας (Αφοί Σαρακάκη), ταξιδέψαμε στην Ισπανία και συγκεκριμένα στην Μαδρίτη για την πρώτη επαφή με το νέο Civic.

Honda Civic

«Πατώντας» στα εξαιρετικά χαρακτηριστικά του προηγούμενου μοντέλου, το νέο Civic αποτελεί άξιο συνεχιστή των αξιών της Honda. Μπορεί οι εξωτερικές του διαστάσεις να μεγάλωσαν ελαφρά, το συνολικό του όμως μήκος (στα 4,551 μέτρα) το κατατάσσει σε ορισμένες χώρες (ανάμεσά τους και η Ελλάδα) στην κατηγορία D, αυτή των μεσαίων οικογενειακών μοντέλων.

 

Οπτικά το νέο Civic είναι ακόμη πιο δυναμικό, καθώς η γραμμή του καπό έχει χαμηλώσει κατά 25 χιλ. σε σχέση με τον προκάτοχό του. Η πρώτη κολώνα έχει τοποθετηθεί πιο πίσω, ενώ η κλίση της οροφής προς τα πίσω προσδίδει σιλουέτα fastback στο αμάξωμα. Παράλληλα, έχουν μεγαλώσει οι γυάλινες επιφάνειες, προσφέροντας στον οδηγό και τους επιβάτες καλύτερη ορατότητα και αίσθηση ευρυχωρίας.

Honda Civic

Το αλουμινένιο καπό του νέου Civic είναι κατά 43% ελαφρύτερο από το ατσάλινο του προηγούμενου μοντέλου, ενώ η πίσω πόρτα από ρητίνη είναι κατά 20% ελαφρύτερη από πριν. Η στρατηγική χρήσης ελαφρύτερων υλικών, σε συνδυασμό με δομικές βελτιώσεις έχει ως αποτέλεσμα ένα πολύ άκαμπτο αμάξωμα και ελάχιστα βαρύτερο από το προηγούμενο, παρά την παρουσία των μερών του υβριδικού συστήματος.

Αποκλειστικά υβριδικό, το νέο Civic εφοδιάζεται με έναν νέο 2λιτρο βενζινοκινητήρα κύκλου Άτκινσον, ο οποίος συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ και νέες μονάδες Power Control Unit και Intelligent Power Unit. Η μέγιστη ισχύς και ροπή είναι αυτές που αποδίδει ο ηλεκτροκινητήρας: 184 ίπποι και 315 Nm. Η υβριδική τεχνολογία αποδίδει εξαιρετικά στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου (από 4,7 λίτρα ανά 100 χλμ) και εκπομπών CO2 (από 108 γρ/χλμ). Δεν απουσιάζουν ούτε οι επιδόσεις, με τη Honda να ανακοινώνει 0-100 χλμ/ώρα σε 7,8 δευτερόλεπτα. Το κιβώτιο μπορεί να ονομάζεται e-CVT, είναι ουσιαστικά όμως μίας (προκαθορισμένης) σχέσης μετάδοσης, κάτι που σημαίνει ότι δεν εμφανίζεται ο ενοχλητικός θόρυβος από τις στροφές του κινητήρα που παραμένουν άσκοπα ψηλά.

Honda Civic

Σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, οι δύο ηλεκτροκινητήρες αναλαμβάνουν να κινήσουν το νέο Civic, με τον 2λιτρο μοτέρ βενζίνης να αναλαμβάνει δράση στη συνέχεια. Το σύστημα περνά αυτόματα σε λειτουργία EV, Hybrid ή Κινητήρα, ανάλογα με τις συνθήκες και το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τέσσερα προγράμματα, τα Eco, Normal, Sport και Individual. Στο τελευταίο γίνεται ξεχωριστή επιλογή για τη λειτουργία του κινητήρα, του κιβωτίου και των ενδείξεων στον πίνακα οργάνων. Όταν επιλεγεί το πρόγραμμα Sport και ο οδηγός πατήσει έντονα το πεντάλ του γκαζιού, ενεργοποιείται το Active Sound Control. Πρόκειται για έναν τεχνητό ήχο που μιμείται τον κινητήρα όταν ανεβάζει έντονα στροφές.

Στο αστικό περιβάλλον, το Civic κινείται τον περισσότερο χρόνο σε EV Drive με μηδενικές εκπομπές ρύπων, ενώ αξιοποιεί τα πλεονεκτήματα της συνεχούς επιτάχυνσης και της άμεσης απόκρισης της ηλεκτροκίνησης. Όταν ο οδηγός χρειάζεται ισχυρότερη επιτάχυνση, το αυτοκίνητο θα αλλάξει σε Hybrid Drive για να κινήσει τους τροχούς μέσω του ηλεκτροκινητήρα, με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να παράγει την απαιτούμενη ηλεκτρική ισχύ. Όταν κινείται με σταθερά υψηλές ταχύτητες, όπως στον αυτοκινητόδρομο, το σύστημα θα περάσει σε Engine Drive, που τροφοδοτείται άμεσα από τον και υποβοηθούμενο από τον ηλεκτροκινητήρα, όταν είναι απαραίτητο. Όταν οι ενεργειακές απαιτήσεις είναι υψηλές σε επίπεδα τελικής ταχύτητας, το σύστημα επανέρχεται σε Hybrid Drive για να απελευθερώσει όλες τις δυνατότητες ισχύος του ηλεκτροκινητήρα.

Σε όλα τα προφίλ οδήγησης, ανακτάται ενέργεια κατά το φρενάρισμα και την επιβράδυνση, με σκοπό τη βελτίωση της συνολικής αποδοτικότητας και αποτέλεσμα μία απίστευτα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, κυρίως σε συνθήκες κυκλοφορίας stop & go. Χάρη στην υψηλή ακαμψία του στροφαλοφόρου άξονα και του δευτερεύοντα αντικραδασμικού άξονα, οι κινητήρας έχει λιγότερους κραδασμούς σε όλο το εύρος στροφών συγκριτικά με τις προηγούμενες γενιές του συστήματος e:HEV, επιτρέποντας μία ομαλή λειτουργία σε όλα τα drive modes.
Για σπορ οδήγηση σε δρόμους με στροφές, οι μηχανικοί της Honda έχουν εξελίξει το σύστημα «winding road detection system». Αναγνωρίζοντας τις πλευρικές δυνάμεις, το σύστημα περνά αυτόματα στο πιο κατάλληλο drive mode για βελτίωση της απόκρισης και περισσότερη πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης.

Honda Civic

Το νέο Civic διαθέτει μακρύτερο μεταξόνιο κατά 35 χιλιοστά, με όφελος στους χώρους των επιβατών. Η αίσθηση ευρυχωρίας τονίζεται από τις οριζόντιες γραμμές στο ταμπλό, όπου οι σχεδιαστές της Honda έχουν τοποθετήσει μία οριζόντια μεταλλική λωρίδα που περιλαμβάνει τους αεραγωγούς. Στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Advance, ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός με διαγώνιο 10,2 ιντσών. Τοποθετημένη ψηλά – ώστε ο οδηγός να μην βγάζει το βλέμμα του από το δρόμο – είναι η οθόνη 9 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, το οποίο υποστηρίζει τα πρωτόκολλα Apple CarPlay και Android Auto. Στις εκδόσεις Elegance και Sport περιλαμβάνονται 8 ηχεία, ενώ η Advance εφοδιάζεται με 12 ηχεία της BOSE.

Στο νέο Civic είναι παρούσα η… ομπρέλα συστημάτων ασφαλείας Honda SENSING. Νέα κάμερα με εύρος 100 μοιρών σκανάρει το δρόμο για πεζούς, ποδηλάτες, άλλα οχήματα αλλά και τις διαγραμμίσεις. Για πρώτη φορά στο μοντέλο έχουν τοποθετηθεί ηχητικοί αισθητήρες, τέσσερις μπροστά και άλλοι τόσοι πίσω.

Honda Civic

Η λίστα με τις τεχνολογίες περιλαμβάνει τα Collision Mitigation Braking System, Lane Keep Assist με τεχνολογία i-ACC, Low Speed Braking Control, Blind Spot Information, Cross Traffic Monitor και Traffic Jam Assist, που αποτρέπουν τις συγκρούσεις και προσφέρουν ημιαυτόνομη οδήγηση. Συνολικά 11 αερόσακοι προστατεύουν τους επιβάτες του νέου Civic, ανάμεσά τους πλευρικοί για τους πίσω επιβάτες και κεντρικός ανάμεσα σε οδηγό-συνοδηγό.

Όσοι είχαν την τύχη να βρεθούν πίσω από το τιμόνι του απερχόμενου μοντέλου, θα έμειναν σίγουρα εντυπωσιασμένοι από την οδική του συμπεριφορά, τη λειτουργία της ανάρτησης και το πώς διατηρεί τον οδηγό μέσα στο… παιχνίδι. Παρά την παρουσία του υβριδικού συστήματος, το νέο Civic παραμένει το ίδιο ευχάριστο στο δρόμο και με όρια πρόσφυσης τόσο υψηλά που δύσκολα θα τα… συναντήσει ο μέσος οδηγός.

Honda Civic

Στην περιφέρεια της Μαδρίτης και σε διαδρομές που περιλάμβαναν οδήγηση σε μεικτές συνθήκες (αστικό περιβάλλον, επαρχιακό δίκτυο, αυτοκινητόδρομο), διαπιστώσαμε την κορυφαία ηχομόνωση, την εξαιρετική ποιότητα κύλισης, την πλούσια πληροφόρηση από το τιμόνι και την αποδοτική λειτουργία του υβριδικού συστήματος, που μπορεί να μοιάζει περίπλοκο όμως δεν αποσυντονίζει τον οδηγό. Το trip computer έδειξε μέση κατανάλωση 5,5 λίτρα ανά 100 χλμ., που δεν απέχει πολύ από την εργοστασιακή. Παρά την κλίση της οροφής, δύο ενήλικες θα βολευτούν στα πίσω καθίσματα και θα ταξιδέψουν άνετα ακόμη και για μεγάλες αποστάσεις.

Η εμπορική πορεία του νέου Honda Civic θα εξαρτηθεί βέβαια και από τις τιμές του. Δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε το γεγονός ότι αναφερόμαστε σε ένα αυτοκίνητο full hybrid (και όχι απλά με ένα 48βολτο σύστημα), με premium στοιχεία και υπερπλήρη εξοπλισμό ακόμη και από τη βασική του έκδοση. Με μήκος πάνω πλέον από τα 4,55 μέτρα, το Civic περνά στην ελληνική αγορά στην μεσαία κατηγορία (D segment), όπου συναντά πολυτελή και εδραιωμένα μοντέλα. Το νέο Civic, όπως και οι προκάτοχοί του, έχει όμως τα φόντα για να διατηρήσει το κοινό του.

Honda Civic

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!