Μαρκογιάννης: «Νιώθεις δέος στο Σπα»
Αν μέχρι σήμερα είχαμε πολλούς λόγους για να… ζηλεύουμε τον Τζώρτζη Μαργκογιάννη καθώς κυνηγάει το όνειρο της διάκρισης αγωνιζόμενος στο Italian Formula 4 Championship powered by Abarth, αποκτήσαμε ακόμα ένα. Βλέπετε, δεν αρκεί που θα θέλαμε πολύ να οδηγούμε κι εμείς το νέας γενιάς μονοθέσιο Tatuus T-421/2022 με τον κινητήρα της Abarth στο πίσω μέρος. Για κάθε λάτρη των αγώνων, είναι και το που έκανε όλα τα παραπάνω την περασμένη εβδομάδα: σε μία από τις σπουδαιότερες πίστες αγώνων στον πλανήτη! Το Σπα-Φρανκορσάμπ.
Ο 17χρονος οδηγός μίλησε για τη μοναδική εμπειρία του να αγωνίζεται στην καρδιά των Αρδεννών και να πατά γκάζι στο επικό σύμπλεγμα στροφών Eau Rouge/Raidillon αλλά και για τη φετινή του πρεμιέρα. Στην οποία κέρδισε 7 θέσεις στον πρώτο αγώνα, 9 στον δεύτερο και 2 στον τρίτο.
Ολοκληρώθηκε το πρώτο αγωνιστικό τριήμερο του 2022 για εσένα. Ποια ήταν τα θετικά και ποια τα αρνητικά στοιχεία από τους αγώνες σου στο Σπα;
Το πρώτο μου αγωνιστικό τριήμερο ολοκληρώθηκε στην θρυλική αλλά και άγνωστη έως τότε για εμένα πίστα του Σπα. Όπως ήταν αναμενόμενο, υπήρχε σταθερή βελτίωση από σκέλος σε σκέλος, καθώς εξοικειωνόμουν με την πίστα και τo νέο μονοθέσιο. Με την βοήθεια της ομάδας κατορθώσαμε να είμαστε ανταγωνιστικοί, παρά το γεγονός ότι οι υπόλοιποι οδηγοί είχαν ολοκληρώσει διήμερο δοκιμών εν όψει του αγώνα. Όμως είναι σαφές πως υπάρχουν μεγάλα περιθώρια βελτίωσης και ταυτόχρονα, ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν όσον αφορά το μονοθέσιο και το οδηγικό μου στυλ. Προς αυτή την κατεύθυνση θα κινηθούμε, από τον επόμενο κιόλας αγώνα, που θα διεξαχθεί στη Βαλελούνγκα.
Υποθέτω ήξερες καλά τη θρυλική Eau Rouge/Raidillon από την τηλεόραση. Πως ήταν να ανεβαίνεις εκεί τέρμα γκάζι με το μονοθέσιό σου και γενικά μίλησε μας για την εμπειρία σε αυτή την τόσο «old school» πίστα;
Πρόκειται για παρόμοιο αίσθημα με αυτό που μου προκάλεσε ο πρώτος μου γύρος στην Μόντσα ή η επίσκεψή μου στο μνημείο του Άιρτον Σένα στην Ίμολα. Μία χαρακτηριστική εικόνα που μου έρχεται στο μυαλό, είναι το προσπέρασμα που είχε πραγματοποιήσει εκεί ο Κίμι Ράικονεν επί του Mίκαελ Σουμάχερ, το 2012. Πρόκειται για έντονο αίσθημα δέους απέναντι στους αναρίθμητους θρύλους που έχουν αγωνιστεί σε αυτή την πίστα και έχουν περάσει από το συγκεκριμένο σύμπλεγμα στροφών, που αναμφίβολα αποτελεί μια μοναδική εμπειρία. Η χάραξη, οι υψομετρικές διαφορές και οι κλίσεις της πίστας της χαρίζουν ξεχωριστό χαρακτήρα.
Με το νέας γενιάς μονοθέσιο, η εμπειρία σου περιοριζόταν σε μόλις 4 ημέρες δοκιμών. Ποιες ήταν οι εντυπώσεις σου από αυτό σε συνθήκες αγώνα;
Το νέο μονοθέσιο είναι βαρύτερο, με αποτέλεσμα να καταπονεί περισσότερο τα ελαστικά, γεγονός που έχει σημαντικό αντίκτυπο στον τρίτο αγώνα. Ως προς το οδηγικό στυλ, μπορώ να πω ότι μου ταιριάζει περισσότερο από το προηγούμενο και ανυπομονώ να συνεχίσω να δουλεύω και να εξοικειώνομαι με αυτό. Το παραμικρό λάθος κοστίζει αρκετά σε χρόνο και είναι ευκολότερο να χαθεί ο έλεγχος, ειδικά με φθαρμένα ελαστικά.
Η συνέχεια είναι 1-3 Ιουλίου, στην Ιταλική πίστα της Βαλέλουνγκα. Πρόκειται για μία πίστα που γνωρίζεις από την περυσινή σου συμμετοχή, ποιες είναι οι προσδοκίες σου για εκεί;
Ίσως τα αποτελέσματα να μην ήταν τα επιθυμητά στο Σπα, όμως πηγαίνοντας στη Βαλελούνγκα την οποία γνωρίζω καλά, περιμένω οι θετικές ενδείξεις που έχουμε λάβει μέχρι τώρα να μετατραπούν και σε αντίστοιχα αποτελέσματα. Την Πέμπτη πριν τον αγώνα, θα πραγματοποιηθεί μονοήμερο τεστ ενόψει αυτού, συνεπώς θα έχουμε την ευκαιρία να συλλέξουμε πολύτιμα δεδομένα για την συμπεριφορά του συγκεκριμένου μονοθεσίου, στη συγκεκριμένη πίστα, αναζητώντας το ιδανικό στήσιμο.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!