Formula 1: Καθυστερεί η εφαρμογή των κανονισμών της FIA για το porpoising

Formula 1: Καθυστερεί η εφαρμογή των κανονισμών της FIA για το porpoising
H παγκόσμια ομοσπονδία είναι αποφασισμένη να καταπολεμήσει τις βίαιες αναπηδήσεις που δημιουργούν έντονους πονοκεφάλους σε ομάδες και οδηγούς της F1.

Στο πλαίσιο του Grand Prix Καναδά, η FIA εξέδωσε τεχνική ντιρεκτίβα, η οποία είχε ως στόχο να καταπολεμήσει το φαινόμενο porpoising. Η παγκόσμια ομοσπονδία έλαβε δράση έπειτα από τις διαμαρτυρίες πολλών οδηγών που ανησυχούσαν για την υγεία τους λόγω των βίαιων αναπηδήσεων. Οι ενδεχόμενες αλλαγές προκάλεσαν έντονες αναταραχές ανάμεσα στις ομάδες, με τους Τότο Βολφ και Κρίστιαν Χόρνερ των Mercedes-AMG και Red Bull Racing να έχουν έντονη λογομαχία.

Στόχος της FIA ήταν να οριστικοποιήσει μία μαθηματική μέτρηση που θα έθετε ένα επιτρεπτό όριο στις αναπηδήσεις που που προκαλούνται στα μονοθέσια λόγω του porpoising. Με δεδομένο πως υπήρξαν αντιδράσεις από τις ομάδες, η τεχνική οδηγία δεν εφαρμόστηκε ακόμα.

Λιούις Χάμιλτον

Σε ανακοίνωσή της στο πλαίσιο του Grand Prix Μ. Βρετανίας, γνωστοποιήθηκε πως οι αλλαγές της FIA θα τεθούν σε ισχύ από το Grand Prix Γαλλίας. Αυτό σημαίνει πως έχουν δύο αγώνες, αυτόν στο Σίλβερστον και στην Αυστρία (8-10 Ιουλίου) ώστε να κάνουν τις όποιες αλλαγές χρειάζεται στα μονοθέσιά τους για να προετοιμαστούν κατάλληλα.

 

Πλέον οι 10 ομάδες θα πρέπει να συμμορφωθούν με τα όρια που θα θέσει η FIA και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε δραστικές αλλαγές στο στήσιμο των μονοθεσίων. Το ερώτημα που προκύπτει είναι πως θα μπορέσει η παγκόσμια ομοσπονδία να επιτηρήσει το φαινόμενο. Όπως προκύπτει από τις ίδιες τις ομάδες, το porpoising είναι αεροδυναμικό φαινόμενο, αλλά ένα μεγάλο ποσοστό των αναπηδήσεων είναι μηχανικής φύσεως λόγω των αναρτήσεων και των άκαμπτων μονοθεσίων.

Πιέρ Γκασλί

O επικεφαλής στρατηγικής της Mercedes-AMG, Τζέιμς Βόουλς, εξηγεί τη διαφορά των δύο: «Πρόκειται για κάτι που διαφέρει από πίστα σε πίστα και λειτουργεί με το κατά πόσο λείο είναι το οδόστρωμα. Χρειάζεται λίγος χρόνος για να εξηγήσουμε τι είναι το porpoising και τι οι αναπηδήσεις (bouncing). Στην αρχή της σεζόν υποφέραμε από το porpoising αλλά στη Βαρκελώνη δεν είχαμε καθόλου. Το μονοθέσιο ήταν σταθερό και μπορούσαμε να το χαμηλώσουμε αρκετά και να δουλέψουμε πιο πολύ με το στήσιμο. Στο Μονακό και στο Μπακού εμφανίστηκε το δεύτερο πρόβλημα το οποίο είχε επισκιαστεί από το πρώτο. Λύσαμε το πρόβλημα του porpoising αλλά έχουμε τώρα έντονες αναπηδήσεις. Εξωτερικά φαίνονται ως ίδια αλλά είναι δύο πολύ διαφορετικά πράγματα. Αυτό που συμβαίνει τώρα είναι πως επειδή το μονοθέσιο είναι πιο κοντά στο έδαφος καθώς λύσαμε το πρόβλημα του porpoising, χτυπά το έδαφος πολύ δυνατά και δημιουργεί το φαινόμενο αυτό που είδαμε στο Μπακού 'ππου δεν είχε λείο οδόστρωμα».

Φωτογραφίες: Mercedes-AMG, Redbullcontentpool.com

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!