Formula 1: Η μάχη του Σίλβερστον υπό το πρίσμα των ελαστικών
Το Grand Prix της Μεγάλης Βρετανίας αποτέλεσε άλλη μία συγκλονιστική μάχη στο πλαίσιο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1. Με ατυχήματα, προσπεράσματα, στρατηγικές και ανατροπές και τελικό νικητή τον Κάρλος Σάινθ, που πανηγύρισε έχοντας εκκινήσει από την pole position.
Ωστόσο οι ισορροπίες άλλαξαν πολλάκις στην πορεία του αγώνα, ο οποίος διακόπηκε με κόκκινη σημαία μετά το ατύχημα της εκκίνησης. Στην επανεκκίνηση οι οδηγοί επέστρεψαν στο αρχικό grid, είχαν όμως ελεύθερη επιλογή ελαστικών.
- Blog: Η Ferrari κατάφερε να κάνει μία νίκη να μοιάζει με ήττα!
- Οι Ιταλοί κάνουν λόγο για μεγάλη ένταση μετά τον αγώνα
- Ο Μπινότο εξηγεί τη στρατηγική του Λεκλέρ στο Σίλβερστον
Μάλιστα όλοι οι οδηγοί άλλαξαν ελαστικά (σετ, διότι από πλευράς γόμας κάποιοι παρέμειναν στις ίδιες) εκτός από το δίδυμο της McLaren. Η χρονική στιγμή που βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας στο τελευταίο μέρος του αγώνα ήταν καθοριστική. Ήρθε την κατάλληλη στιγμή για τον οδηγό της Red Bull Racing, Σέρχιο Περεζ, που τερμάτισε δεύτερος παρότι είχε πέσει τελευταίος μετά τον πρώτο γύρο.
Αντίθετα επηρέασε αρνητικά τον αγώνα του οδηγού της Scuderia Ferrari, Σαρλ Λεκλέρ, ο οποίος επέλεξε να διατηρήσει την χρησιμοποιημένη P Zero λευκή/σκληρή γόμα που είχε, έτσι έπεσε στην 4η θέση. Ο Μονεγάσκος ήταν πρώτος στην επανεκκίνηση αλλά πολύ γρήγορα τον πέρασαν οι Σάινθ, Πέρεζ και Λούις Χάμιλτον που εκμεταλλεύτηκαν στους τελευταίους γύρους την ταχύτητα της φρέσκιας P Zero κόκκινης μαλακής γόμας.
Οι τέσσερις πρώτοι στην τελική κατάταξη ακολούθησαν τρεις διαφορετικές στρατηγικές αυτό συνετέλεσε στο να ζήσουμε συναρπαστικές μάχες για όλες τις θέσεις.
ΠΩΣ ΑΠΕΔΩΣΑΝ ΟΙ ΓΟΜΕΣ
ΣΚΛΗΡΗ - Πολύ ανθεκτικό ελαστικό, ικανό για μεγάλες αποστάσεις. Αποδείχτηκε πιο δύσκολο να ζεσταθεί στις σχετικά χαμηλές θερμοκρασίες (20 βαθμούς Κελσίου στην ατμόσφαιρα και 30 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα). Από τη στιγμή που έφτανε στο παράθυρο λειτουργίας, η σκληρή γόμα αποδεικνύονταν πολύ ανθεκτική.
ΜΕΣΗ - Ήταν το βασικό ελαστικό για τον αγώνα, επιλέχθηκε από την πλειοψηφία των οδηγών που εκκίνησαν εκ νέου στο δεύτερο γύρο. Πρόσφερε συνδυασμό απόδοσης και σταθερότητας, ο Πέρεζ συμπλήρωσε μ’ αυτή 34 γύρους στο μεσαίο μέρος του αγώνα: Αυτό αποτέλεσε κλειδί στην εντυπωσιακή ανάκαμψή του.
ΜΑΛΑΚΗ - Ο Μαξ Φερστάπεν εκμεταλλεύτηκε την καλύτερη πρόσφυση αυτής της γόμας για να περάσει στην πρώτη εκκίνηση τον Σάινθ. Όταν βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας οι περισσότεροι οδηγοί έβαλαν αυτή τη γόμα για το τελευταίο σπριντ ως τον τερματισμό. Ο Hamilton πέτυχε τον ταχύτερο γύρο με τη μαλακή γόμα και κατάφερε ν’ ανέβει στο βάθρο, μια συναισθηματική επιτυχία στον εντός έδρας αγώνα του.
Ο Μάριο Ίζολα, Διευθυντής Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της Pirelli, είπε σχετικά: «Είδαμε έναν από τους πιο συναρπαστικούς αγώνες των τελευταίων ετών. Πρώτα και πάνω από όλα είμαστε ευγνώμονες και ανακουφισμένοι που οι οδηγοί οι οποίοι ενεπλάκησαν στην τρομακτική σύγκρουση του πρώτου γύρου είναι καλά: Αυτό αποτελεί μια σημαντική απόδειξη των απίστευτα υψηλών προδιαγραφών ασφαλείας του αθλήματος. Μετά από αυτό είδαμε έναν από τους πιο συναρπαστικούς αγώνες των τελευταίων ετών με μάχες για όλες τις θέσεις. Η στρατηγική των ελαστικών αποδείχτηκε κλειδί. Για όποιον ακόμη αναρωτιέται αν το νέο πακέτο μονοθεσίων και ελαστικών του 2022, βελτίωσε το θέαμα και βοήθησε στα προσπεράσματα – ορίστε η απάντηση».
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!