Formula 1: Τα ελαστικά έκριναν το Grand Prix Αυστρίας
Το Grand Prix Αυστρίας πρόσφερε έντονες συγκινήσεις και ανατροπές, που έδωσαν νέο ενδιαφέρον στη μάχη των τίτλων οδηγών και κατασκευαστών αφού Σαρλ Λεκλέρ και Scuderia Ferrari πλησίασαν Μαξ Φερστάπεν και Red Bull Racing αντίστοιχα.
Τα κόκκινα μονοθέσια είχαν καλύτερο ρυθμό στον αγώνα του Σπίλμπεργκ κι αν δεν είχε εγκαταλείψει λόγω της φωτιάς στον κινητήρα του ο Κάρλος Σάινθ, τότε η Ferrari όδευε προς το 1-2 μέσα στην έδρα της μεγάλης της αντιπάλου.
Ποιος ήταν ο παράγοντας που έδωσε το πάνω χέρι στη Scuderia, παρότι ο Φερστάπεν είχε πάρει την pole και τη νίκη στον Αγώνα Sprint; Η διαχείριση των ελαστικών. Ας δούμε λοιπόν πως αυτά επηρέασαν τον ενδέκατο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1.
Λεκλέρ και Φερστάπεν ακολούθησαν πανομοιότυπη στρατηγική: Εκκίνησαν με την P Zero κίτρινη/μέση γόμα και μετά έβαλαν δυο σετ σκληρής γόμας. Στο φινάλε χρησιμοποίησαν τη μέση γόμα εκμεταλλευόμενοι την είσοδο του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα, πράγμα που τους χάρισε pit stop με ελάχιστες χρονικές απώλειες.
Η ποικιλία στρατηγικών δεικνύει την απόδοση των ελαστικών που ήταν διαθέσιμα στο Σπίλμπεργκ. Οι οδηγοί της Mercedes-AMG F1 τερμάτισαν στην 3η και 4η θέση με διαφορετικές στρατηγικές (μέση/σκληρή/μέση για τον Λούις Χάμιλτον και μέση/σκληρή/σκληρή για τον Τζορτζ Ράσελ). Έτσι είχαμε τρεις διαφορετικές στρατηγικές στους πρώτους τέσσερις στην τελική κατάταξη. Πάντως, οι περισσότεροι οδηγοί πραγματοποίησαν δυο αλλαγές.
ΠΩΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΘΗΚΕ Η ΚΑΘΕ ΓΟΜΑ
ΣΚΛΗΡΗ C3: Παρουσίασε μεγαλύτερη πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης, απ’ ότι περιμέναμε. Έπαιξε ρόλο ότι οι ομάδες δεν την δοκίμασαν αρκετά στις ελεύθερες δοκιμές. Τέσσερις οδηγοί επέλεξαν αυτή τη γόμα στην εκκίνηση. Ανάμεσά τους ο Φερνάντο Αλόνσο και το μεγάλο πρώτο μέρος που πραγματοποίησε είχε καθοριστικό ρόλο στην άνοδό του στην κατάταξη (τερμάτισε στους βαθμούς παρότι εκκινούσε τελευταίος).
MEΣΗ C4: Η πλειοψηφία των οδηγών τη χρησιμοποίησε στην εκκίνηση. Οι οδηγοί της Ferrari πραγματοποίησαν ένα μεγάλο πρώτο μέρος μ’ αυτή τη γόμα, έτσι εδραίωσαν την κυριαρχία τους εμπρός. Ο ταχύτερος γύρος επετεύχθη με μέση γόμα, από τον Φερστάπεν, λίγο πριν το τέλος του αγώνα.
ΜΑΛΑΚΗ C5: Διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο πριν τον αγώνα αλλά δεν χρησιμοποιήθηκε καθόλου σ’ αυτόν. Παρουσίαζε μεγάλη πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης στο Red Bull Ring και δεν προσφέρονταν για μεγάλες αποστάσεις.
Ο Μάριο Ίζολα, επικεφαλής του αγωνιστικού προγράμματος της Pirelli, είπε σχετικά: «Όλες οι γόμες έδειξαν αντοχή και απόδοση σε διαφορετικά μονοθέσια και σεταρίσματα. Ήταν τρεις απαιτητικές μέρες με αγώνα σπριντ σε μια μοναδική διαδρομή όπως το Σπίλμπεργκ. Αυτό ήρθε μια βδομάδα μετά το Σίλβερστον: Δυο πίστες που διαφέρουν όσο περισσότερο γίνεται αλλά ο συνδυασμός μονοθεσίων και ελαστικών εξασφάλισε μια ακόμη σπουδαία παράσταση. Η μέση γόμα επέδειξε εξαιρετική απόδοση, αλλά στη σκληρή γόμα, η πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης ήταν μεγαλύτερη απ’ ότι περιμέναμε στον αγώνα: Πιθανόν επειδή οι ομάδες δεν είχαν χρόνο να την δοκιμάσουν επαρκώς σε συνθήκες αγώνα κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών λόγω του προγράμματος που έχει το τριήμερο με αγώνα σπριντ. Επίσης σημαντικό μέρος της πτώσης απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης που καταγράφηκε, οφείλετε στο μικρής απόστασης γύρο και στο κυκλοφοριακό καθώς οι μάχες για θέση επιβαρύνουν ενεργειακά τα ελαστικά. Είμαι χαρούμενος για τα καλά σχόλια όσον αφορά στη δουλειά που κάναμε εδώ αλλά και πίσω στην έδρα μας στο Μιλάνο, δεν υπάρχει όμως χρόνος για ξεκούραση: Παραμένουμε στο Red Bull Ring για δοκιμές εξέλιξης ελαστικών του 2023 με τη βοήθεια 4 ομάδων που θα μοιραστούν τη δουλειά Τρίτη και Τετάρτη».
Φωτογραφίες: Pirelli, Red Bull Content Pool
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!