Volkswagen 1.5 TSI evo2: Νέος κινητήρας για βελτιωμένη οικονομία καυσίμου

Volkswagen 1.5 TSI evo2: Νέος κινητήρας για βελτιωμένη οικονομία καυσίμου

Volkswagen 1.5 TSI evo2: Νέος κινητήρας για βελτιωμένη οικονομία καυσίμου
Το πρώτο μοντέλο που θα εφοδιαστεί με το βελτιωμένο τετρακύλινδρο σύνολο θα είναι το compact SUV T-Roc.

Η υποχρέωση της αυτοκινητοβιομηχανίας να περιορίσει κατανάλωση και εκπομπές ρύπων δεν μπορεί αν επιτευχθεί μόνο από το λανσάρισμα ηλεκτρικών μοντέλων, καθώς το μερίδιό τους παραμένει μικρό στο συνολικό στόλο νέων οχημάτων που τίθενται σε κυκλοφορία. Οι μάρκες θα πρέπει να εξελίξουν τους συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, μέχρι να απαγορευτούν πλήρως (αυτό αναμένεται να γίνει στην Ευρώπη το 2035).

Σε αυτό το πλαίσιο, η Volkswagen ανακοίνωσε τη νέα γενιά του 1.5 TSI, την οποία ονομάζει evo2 και πληροί τις μελλοντικές προδιαγραφές Euro 7. Αρχικά διαθέσιμος στην έκδοση με 150 ίππους, θα κάνει πρεμιέρα στα ανανεωμένα T-Roc και T-Roc Cabriolet. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι πέρα από τις βελτιώσεις που έχουν γίνει στα μέρη του κινητήρα, μπορεί να λειτουργεί και με ανανεώσιμα καύσιμα.

«Ο 1.5 TSI αποτελεί πυλώνα στη γκάμα κινητήρων μας καθώς εξοπλίζει πολλά μοντέλα παγκοσμίως, από το T-Cross μέχρι το Passat», σχολίασε ο Τόμας Ούλμπριχ, μέλος του ΔΣ της Volkswagen και υπεύθυνος για τον τομέα της Τεχνικής Ανάπτυξης. «Ένα από τα χαρακτηριστικά του TSI είναι το ACTplus, μία μονάδα ελέγχου εκπομπών ρύπων, τοποθετημένη κοντά στον κινητήρα».

Volkswagen T-Roc

 

Η μονάδα αυτή περιλαμβάνει καταλυτικό μετατροπέα τριών κατευθύνσεων και φίλτρο σωματιδίων βενζίνης και είναι τοποθετημένη κοντά στον κινητήρα, βελτιώνοντας τόσο την κατανάλωση όσο και τον έλεγχο των εκπομπών ρύπων. Επιπλέον συμβάλλει στον περιορισμό των πολύτιμων μετάλλων που χρησιμοποιούνται. Το ACTplus αποτελεί εξέλιξη του συστήματος απενεργοποίησης κυλίνδρων ACT, σε συνθήκες χαμηλού φορτίου. Έχει βελτιωθεί η διαδικασία καύσης σε λειτουργία δύο εκ των τεσσάρων κυλίνδρων, κάτι που διευρύνει την περίοδο που το ACT είναι ενεργό.

Πέρα από το τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ο 1.5 TSI φέρει επίσης σύστημα ψεκασμού υψηλής πίεσης (έως 350 bar), επίστρωση πλάσματος στους κυλίνδρους και περιορισμό της τριβής, έμβολα με χυτούς αγωγούς ψύξης για βελτίωση της καύσης και περιορισμό της κατανάλωσης.

Επιπλέον, ο νέος 1.5 θα μπορεί να συνδυαστεί με υβριδική τεχνολογία, σε διάφορες εκδόσεις ισχύος: για παράδειγμα η έκδοση PHEV θα φθάνει τους 272 ίππους.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!