Formula 1: Το μυστικό των Red Bull και Ferrari αποκαλύφθηκε
Τους τελευταίους μήνες, πέραν των μαχών στην πίστα, ο κόσμος της Formula 1 είχε επικεντρωθεί στις αναπηδήσεις των μονοθεσίων που προκαλεί το φαινόμενο porpoising. Η FIA ξεκίνησε έρευνα θέλοντας να ξεφορτωθεί το πρόβλημα αυτό, διότι ολοένα και περισσότεροι οδηγοί έθεταν ζήτημα ασφάλειας.
Κατά τη διάρκεια συλλογής δεδομένων και έρευνας, η FIA ανακάλυψε πως ορισμένες ομάδες μπορούν να εκμεταλλευτούν τα δάπεδα των μονοθεσίων τους με τρόπο που δεν είναι σύμφωνος με τους κανονισμούς. Αυτό έχει δημιουργήσει μεγάλες αναταραχές μεταξύ των ομάδων, με τον επικεφαλής της Mercedes-AMG, Τότο Βολφ, να δηλώνει πως ορισμένες παρανομούν.
Red Bull και Ferrari στο επίκεντρο
Όπως είναι λογικό τα βλέμματα έχουν στραφεί πάνω στις Red Bull Racing και Scuderia Ferrari, οι οποίες έχουν βρει ένα τρόπο να παρακάμπτουν τα όρια των κανονισμών. Όπως προκύπτει από το τελευταίο τεχνικό συμβούλιο της Formula 1, ορισμένα μονοθέσια έχουν πατώματα που υποχωρούν κατά 9 χιλιοστά, ενώ οι κανονισμοί αναφέρουν πως δεν πρέπει να κάμπτονται πάνω από δύο χιλιοστά.
Σύμφωνα, με δημοσίευμα του AMuS, το μεγάλο κόλπο των ομάδων βρίσκεται στη σανίδα και στα μπλοκ ολίσθησης, τα οποία είναι σχεδιασμένα να υποχωρούν εντός του δαπέδου όταν το μονοθέσιο είναι εν κινήσει. Όμως επανέρχονται στη θέση τους όταν το μονοθέσιο είναι ακινητοποιημένο.
Bumpy road to the top for Charles Leclerc! 🤕#F1 pic.twitter.com/Z6a5e6d3bo
— Formula 1 (@F1) February 24, 2022
Όπως αναφέρει το εν λόγω δημοσίευμα, η FIA δεν ελέγχει ολόκληρη τη σανίδα νομιμότητας, αλλά ένα μέρος της και αυτό ακριβώς εκμεταλλεύονται κάποιες ομάδες. Χωρίζοντάς τη σε δύο μέρη, μπορούν να κάνουν το κομμάτι που βρίσκεται στο πίσω μέρος να... «εξαφανίζεται ως δια μαγείας». Αυτό επιτρέπει στις ομάδες να στήνουν τα μονοθέσιά τους με μικρότερη απόσταση από το έδαφος, δίχως να φθείρεται η σανίδα νομιμότητας πάνω από το επιτρεπόμενο όριο των 2 χιλιοστών και ως αποτέλεσμα μπορούν να διοχετεύουν περισσότερο αέρα στο πάτωμα, κάτι το οποίο βελτιώνει την απόδοση, λόγω παραγωγής περισσότερης κάθετης δύναμης. Παράλληλα, η μέθοδος αυτή επιτρέπει στη σανίδα νομιμότητας να απορροφά περισσότερη ενέργεια όταν ακουμπά το έδαφος και ως αποτέλεσμα οι αναπηδήσεις είναι πολύ λιγότερες.
Η FIA ανέλαβε δράση
Η FIA αναμένεται να πάρει μέτρα για το εν λόγω ζήτημα, καθώς θα εφαρμόσει την περιβόητη τεχνική ντιρεκτίβα από το Grand Prix Βελγίου. Πλέον η σανίδα νομιμότητας θα ελέγχεται στο 75% και οι ομάδες θα τις κάνουν ακόμη πιο άκαμπτες. Για το 2023 η παγκόσμια ομοσπονδία έχει ήδη αποκαλύψει τις αλλαγές που θέλει να εφαρμόσει στο σχεδιασμό των μονοθεσίων και όλα δείχνουν πως εκτός από την ασφάλεια των οδηγών, θέλει να κλείσει τρύπες στους τεχνικούς κανονισμούς που επιτρέπουν στις ομάδες να εξερευνούν γκρίζες ζώνες.
Προς το παρόν δεν είναι ξεκάθαρο αν κάποια ομάδα θα αναγκαστεί να αλλάξει το πάτωμα του μονοθεσίου της με την εφαρμογή της τεχνικής ντιρεκτίβας της FIA.
Φωτογραφίες: Redbullcontentpool.com, Mercedes-AMG
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!