H Ford κάνει τα ηλεκτρικά οχήματα προσιτά για όλους
Bασιζόμενη στην ισχυρή ζήτηση για τα νέα ηλεκτρικά της οχήματα, η Ford ανακοίνωσε μια σειρά πρωτοβουλιών για την προμήθεια μπαταριών και πρώτων υλών που ανοίγουν το δρόμο για την επίτευξη διάθεσης σε ετήσια βάση 600.000 ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι τα τέλη του 2023 - και περισσότερα από 2 εκατομμύρια EV μέχρι τα τέλη του 2026.
Η αμερικανική φίρμα παρουσίασε λεπτομερώς τα σχέδια της όσον αφορά το χαρτοφυλάκιο των οχημάτων της που υποστηρίζουν αυτούς τους στόχους παραγωγής ως μέρος του σχεδίου Ford+. Η Ford αναμένει ότι ο σύνθετος ρυθμός ετήσιας ανάπτυξης για τα EV της θα ξεπεράσει το 90% έως το 2026 – επίδοση που είναι υπερδιπλάσια της προβλεπόμενης παγκόσμιας ανάπτυξης του κλάδου.
Ο πρόεδρος και CEO της Ford και πρόεδρος της Ford Model e, Τζιμ Φάρλεϊ, δήλωσε: «Η νέα σειρά ηλεκτρικών οχημάτων της Ford έχει δημιουργήσει τεράστιο ενθουσιασμό και ζήτηση, και τώρα τακτοποιούμε το βιομηχανικό σύστημα για την γρήγορη κλιμάκωση της παραγωγής. Η ομάδα της Model e κινήθηκε με ταχύτητα, εστίαση και δημιουργικότητα για να εξασφαλίσει τις μπαταρίες και τις πρώτες ύλες που χρειαζόμαστε για να προσφέρουμε πρωτοποριακά EV σε εκατομμύρια πελάτες».
Η Ford σχεδιάζει να επενδύσει πάνω από 50 δισεκατομμύρια δολάρια στα EV μέχρι το 2026, στοχεύοντας σε συνολικά προσαρμοσμένα περιθώρια EBIT 10% και περιθώρια EBIT 8% για τα EV έως το 2026.
Καθώς η Ford δημιουργεί μια νέα αλυσίδα εφοδιασμού για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα που είναι σύμφωνη με τις δεσμεύσεις της σε θέματα που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα και τα ανθρώπινα δικαιώματα, η εταιρεία συνεχίζει να σχεδιάζει τη διάθεση EV που θα υπερβαίνουν το ήμισυ της παγκόσμιας παραγωγής της έως το 2030 και την επίτευξη ανθρακικής ουδετερότητας παγκοσμίως το αργότερο έως το 2050.
Αμιγώς ηλεκτρική στην Ευρώπη το 2035
Στην Ευρώπη, το εργοστάσιο της Ford στο Niehl της Κολωνίας υπόκειται επί του παρόντος σε σημαντικές κατασκευαστικές αναβαθμίσεις προκειμένου να είναι έτοιμο για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, ξεκινώντας το 2023. Στο πλαίσιο των εργασιών περιλαμβάνεται η κατασκευή ενός νέου κτιρίου επιφάνειας 2.500 τετραγωνικών μέτρων.
Επιπλέον, οι υπάρχουσες εγκαταστάσεις παραγωγής θα εξοπλιστούν με νέες, ενεργειακά αποδοτικές λύσεις, οι οποίες θα επιφέρουν εξοικονόμηση άνω των 2.000 τόνων CO2 αλλά και περισσότερων από 2.600 MWh ηλεκτρικής ενέργειας ετησίως.
Το πρώτο ηλεκτρικό επιβατικό όχημα αναμένεται να βγει από τη γραμμή παραγωγής της μονάδας της Ford στην Κολωνία το 2023, ενώ ένα δεύτερο EV θα κατασκευαστεί εκεί από τα μέσα του 2024. Ο ετήσιος όγκος παραγωγής στο νέο εργοστάσιο αναμένεται να φτάσει τα 200.000 οχήματα ετησίως.
Η ανάπλαση του εργοστασίου στο Niehl είναι ένα σημαντικό βήμα που θα βοηθήσει τη Ford να επιτύχει ένα πλήρως ηλεκτρικό μέλλον στην Ευρώπη και θα συμβάλλει στο στόχο της να είναι ουδέτερη ως προς τις εκπομπές άνθρακα σε όλο το αποτύπωμα των εγκαταστάσεων, των logistics και των προμηθευτών της στην Ευρώπη έως το 2035.
Στοχεύοντας σε 600.000 EV μέχρι τα τέλη του 2023
Η Ford σχεδιάζει να φτάσει τα 600.000 ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως σε ετήσια βάση μέχρι τα τέλη του 2023 με τα ακόλουθα ηλεκτρικά μοντέλα:
- 270.000 Mustang Mach-E για τη Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη και την Κίνα
- 150.000 F-150 Lightning για τη Βόρεια Αμερική
- 150.000 Transit EV για τη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη
- 30.000 μονάδες ενός ολοκαίνουργιου SUV για την Ευρώπη, του οποίου ο ρυθμός παραγωγής θα αυξηθεί σημαντικά το 2024
Η Ford προσθέτει στο χαρτοφυλάκιό της τη χημεία μπαταριών σιδήρου φωσφορικού λιθίου (LFP), παράλληλα με την υπάρχουσα χημεία νικελίου κοβαλτίου μαγγανίου (NCM). Χάρη στην προσθήκη αυτή δημιουργείται ακόμη μεγαλύτερη δυνατότητα παραγωγής για προϊόντα υψηλής ζήτησης παρέχοντας στους πελάτες πολλά χρόνια λειτουργίας με ελάχιστη απώλεια αυτονομίας. Την ίδια στιγμή, μειώνεται επίσης η εξάρτηση από σπάνια όσο και κρίσιμα ορυκτά, όπως το νικέλιο, προσφέροντας στη Ford, με βάση το τρέχον κόστος, μία εξοικονόμηση της τάξης του 10 έως και 15% σε επίπεδο υλικών έναντι των μπαταριών NCM.
Η Ford επιβεβαίωσε ότι έχει εξασφαλίσει το 100% της ετήσιας χωρητικότητας μπαταριών που απαιτούνται – 60 GWh – για να υποστηρίξει 600.000 EV μέσω της συνεργασίας της με κορυφαίες εταιρείες μπαταριών σε όλο τον κόσμο.
Με στόχο περισσότερα από 2 εκατομμύρια EV μέχρι τα τέλη του 2026
Η Ford βασίζεται σε συμφωνίες που συνδέονται με το ορόσημο των 600.000 EVs και προχωρά ακόμη πιο μακριά. Η εταιρεία έχει πλέον προμηθευτεί περίπου το 70% των μπαταριών που χρειάζεται για να υποστηρίξει ετήσια διάθεση άνω των 2 εκατομμυρίων EV παγκοσμίως μέχρι τα τέλη του 2026.
Η Ford και η CATL – ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών στον κόσμο – υπέγραψαν ένα ξεχωριστό, μη δεσμευτικό Μνημόνιο Συνεργασίας προκειμένου να διερευνήσουν μια συνεργασία για την προμήθεια μπαταριών στις αγορές της Ford στην Κίνα, την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.
Η Ford ανακοίνωσε επίσης ότι σχεδιάζει την παραγωγή και χρήση μπαταριών LFP με συνολική χωρητικότητα 40 GWh στη Βόρεια Αμερική από το 2026.
Η εταιρεία σκοπεύει να χρησιμοποιήσει την πρόσθετη αυτή χωρητικότητα μπαταριών ως συμπλήρωμα εκείνης από τα τρία εργοστάσια κατασκευής συσσωρευτών που ανακοινώθηκαν προηγουμένως στο Κεντάκι και το Τενεσί, τα οποία αποτελούν μέρος της κοινοπραξίας BlueOval SK μεταξύ των Ford και SK On που ιδρύθηκε επίσημα την περασμένη εβδομάδα. Η Ford έχει υπογράψει ένα επιπλέον Μνημόνιο Συνεργασίας με την SK On καθώς και με την Koç Holdings για τη δημιουργία μιας κοινοπραξίας στην Τουρκία και την τοπική παραγωγή μπαταριών.
Η αντιπρόεδρος της Ford Model e, EV Industrialization, Λίσα Ντρέικ, δήλωσε: «Η ομάδα μας έχει συνεργαστεί ενεργά με εταίρους στις Ηνωμένες Πολιτείες και σε όλο τον κόσμο. Θα κινηθούμε γρήγορα στις βασικές αγορές και περιοχές όπου υπάρχουν διαθέσιμες κρίσιμες προμήθειες, συναντώντας κυβερνητικούς αξιωματούχους, εταιρείες εξόρυξης και μεταποιητές, και υπογράφοντας μνημόνια συνεργασίας και συμφωνίες που αντικατοπτρίζουν τις περιβαλλοντικές, κοινωνικές και διακυβερνητικές προσδοκίες της Ford και υποστηρίζουν το σχέδιό της να φέρει τα EV σε εκατομμύρια πελάτες».
Η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα
Καθώς η Ford επαναπροσδιορίζει τη νέα εφοδιαστική της αλυσίδα για τα ηλεκτρικά οχήματά της, οι καταναλωτές επαινούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρώτης γενιάς που ήδη κυκλοφορούν στην αγορά, ενώ τα θετικά μηνύματα όσον αφορά τη ζήτηση μεταξύ των πιθανών αγοραστών συνεχίζουν να πολλαπλασιάζονται.
Για πρώτη φορά, η πλειονότητα των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν αυτοκίνητο τα επόμενα δύο χρόνια δηλώνουν ότι θα επιλέξουν ένα EV ή ένα υβριδικό όχημα – αύξηση 11% από πέρυσι και 22% από το 2020, σύμφωνα με έρευνα που δημοσίευσε η EΕ. Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της αύξησης αφορά τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Μεταξύ των επαγγελματιών που μέχρι τώρα δεν χρησιμοποιούν ηλεκτρικά οχήματα, το 60% των διαχειριστών στόλου στις ΗΠΑ δήλωσαν σε έρευνα της Ford Pro ότι σχεδιάζουν να προσθέσουν ηλεκτρικά οχήματα στις επιχειρήσεις τους εντός δύο ετών.
Η ανταπόκριση της αγοράς απέναντι στο F-150 Lightning και τη Mustang Mach-E είναι θετική, φέρνοντας νέους πελάτες στη Ford.
Για να τονώσει περαιτέρω τη ζήτηση, η εταιρεία εργάζεται προκειμένου να καταστήσει τα EV προσβάσιμα σε εκατομμύρια ανθρώπους, αντιμετωπίζοντας ζητήματα που σχετίζονται με τη φόρτιση, το κόστος και τη βελτίωση της εμπειρίας αγοράς των πελατών.
O επικεφαλής του τμήματος Ford Model e customer officer, Μαρίν Γκγιάγια, ανέφερε: «Αυτή είναι η ευκαιρία μας να κερδίσουμε μια εντελώς νέα ομάδα πελατών, ενισχύοντας την πίστη και την αφοσίωσή τους καθώς αυξάνουμε το μερίδιο αγοράς μας. Αναπτύσσουμε τις ψηφιακές και φυσικές υπηρεσίες και τις εμπειρίες που περιμένουν αυτοί οι νέοι πελάτες όταν αγοράζουν ένα προϊόν που για αυτούς αποτελεί αγορά μίας νέας τεχνολογίας. Στόχος μας είναι να συνδυάσουμε την άνεση των ψηφιακών αγορών με την τεχνογνωσία και τις οικονομίες κλίμακας της Ford καθώς και τη φυσική παρουσία των αντιπροσώπων μας για να δημιουργήσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία για τους αυριανούς ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων».
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!