Ο W16 της Bugatti είναι ένα ανεπανάληπτο αριστούργημα
Ο W16 8,0 λίτρων κινητήρας δίνει ζωή στα υπερ-αυτοκίνητα της Bugatti εδώ και σχεδόν 20 χρόνια. Ο μόνος 16κύλινδρος κινητήρας στον κόσμο που χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητο παραγωγής, είναι ένα πραγματικό αριστούργημα μηχανικής που έχει γίνει από μόνο του σύμβολο. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά συστήματα κίνησης που δημιουργήθηκαν ποτέ.
Όταν η Bugatti δημοσίευσε τις πρώτες τεχνικές λεπτομέρειες σχετικά με τον κινητήρα για το Veyron 16.4 το 2005 (16 κύλινδροι. Κυβισμός 8 λίτρα. 1.001 ίπποι), ήταν κάτι συγκλονιστικό. Ποτέ πριν ένα όχημα παραγωγής δεν διέθετε κινητήρα τόσο ισχυρό, αλλά τόσο συμπαγή και ικανό να ταξιδεύει τόσο εύκολα όσο θα μπορούσε να διαλύσει τα ρεκόρ. Η ισχύς του ήταν απαράμιλλη εκείνη την εποχή: έδινε επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα πάνω από 400 χλμ/ώρα.
Όταν η Veyron 16.4 κυκλοφόρησε στην παραγωγή, σηματοδότησε ένα πρωτοποριακό επίτευγμα για την Bugatti και καθιέρωσε μια εντελώς νέα κατηγορία αυτοκινήτων - η Veyron ήταν το πρώτο hypercar στον κόσμο. Και αυτό δεν θα ήταν δυνατό χωρίς τον W16 κινητήρα.
Πιο δυνατά, πιο γρήγορα
Η Bugatti αποκάλυψε τον διάδοχο της Veyron, τη Chiron, τον Μάρτιο του 2016. Και πέτυχε για άλλη μια φορά το απροσδόκητο. Αυτό που κάποτε πιστευόταν ότι ήταν ανέφικτο σε ένα αυτοκίνητο δρόμου, στη Veyron, ξεπεράστηκε κατά περίπου 50% στη Chiron. O W16 8,0 λίτρων είχε τέσσερις υπερσυμπιεστές –όπως ακριβώς και στη Veyron. Τοποθετήθηκαν όμως μεγαλύτεροι στροβιλοσυμπιεστές και σύστημα ψεκασμού καυσίμου διπλής όψης με 32 βαλβίδες ψεκασμού, με μεγαλύτερη χρήση άνθρακα και τιτανίου.
Με ισχύ αρχικά 1.500 ίππους (και στη συνέχεια αυξημένη στους 1.600 ίππους) και μέγιστη ροπή 1.600 Nm, ο κινητήρας W16 άλλαξε την πορεία της ιστορίας των αυτοκινήτων υπερ-επιδόσεων για άλλη μία φορά.
16.000 ώρες δοκιμών και έξι ημέρες χειρωνακτική εργασία
Η Bugatti δοκίμασε τον 16κύλινδρο κινητήρα πριν από την παραγωγή με τη βοήθεια προσομοιώσεων σε υπολογιστή και σε έναν ειδικά αναπτυγμένο πάγκο δοκιμών. Ο κινητήρας της Chiron λειτούργησε για περισσότερες από 16.000 ώρες κατά την εξέλιξη. Επιπλέον, περισσότερα από 500.000 χιλιόμετρα δοκιμών πραγματοποιήθηκαν στο όχημα, προκειμένου ο κινητήρας να ανταποκρίνεται στα απαιτητικά πρότυπα ποιότητας της Bugatti.
Ο κινητήρας κατασκευάζεται στο εργοστάσιο κινητήρων της Volkswagen στο Salzgitter – σε ξεχωριστό χώρο που προορίζεται αποκλειστικά για την κατασκευή του κινητήρα W16. Χρειάζονται δύο εξειδικευμένοι τεχνίτες και έξι ημέρες για να συναρμολογήσουν σχολαστικά με το χέρι τα 3.712 μεμονωμένα εξαρτήματα του κινητήρα. Στη συνέχεια, ο έτοιμος κινητήρας συσκευάζεται προσεκτικά και μεταφέρεται στο Molsheim, όπου ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων συναρμολογούνται ως το πρώτο βήμα στην τελική συναρμολόγηση της Chiron στο Bugatti Atelier. Ακολουθούν εβδομάδες χειρωνακτικής εργασίας έως ότου ένα άλλο μοναδικό hypercar είναι έτοιμο για παράδοση.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!