Formula 1: Τα ελαστικά έκριναν το Grand Prix Ουγγαρίας
Το Grand Prix της Ουγγαρίας αποτέλεσε μία ακόμα συναρπαστική μονομαχία, όπως οι περισσότερες από τις 13 που έχουν γίνει έως τώρα στο πλαίσιο του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 για το 2022.
Είχε ανατροπές, είχε ανακατατάξεις, δράμα και πολλά κρίθηκαν από τα τέσσερα μαύρα σημεία επαφής με το δρόμο – τα ελαστικά της Pirelli!
Οι στρατηγικές των πρωταγωνιστών
Νικητής αναδείχθηκε ο οδηγός της Red Bull Racing, Μαξ Φερστάπεν, παρότι εκκινούσε μόλις από τη δέκατη θέση! Ο Παγκόσμιος πρωταθλητής ακολούθησε στρατηγική δυο αλλαγών ελαστικών: εκκίνησε με την κόκκινη/μαλακή γόμα P Zero και μετά έβαλε δυο φορές την κίτρινη/μέση γόμα P Zero. Ο Ολλανδός ακολούθησε τη στρατηγική που η Pirelli είχε προκρίνει ως ταχύτερη.
Οι δυο Mercedes τερμάτισαν στη 2η και 3η θέση, ακολουθώντας ο καθένας διαφορετική στρατηγική, που μάλιστα καμία δεν έμοιαζε με του Φερστάπεν! Έτσι είχαμε τρεις διαφορετικές στρατηγικές στους οδηγούς που βρέθηκαν στο βάθρο! Και γενικά, υπήρξαν πολλές διαφορετικές επιλογές, με τους μισούς οδηγούς να εκκινούν για παράδειγμα με τη μέση γόμα ενώ οι άλλοι μισοί με τη μαλακή.
Ο παράγοντας «καιρός»
Ο καιρός περιέπλεξε πολύ τις συνθήκες στο Ουγγρικό Grand Prix. Ο αγώνας διεξήχθη σε συνθήκες χαμηλής θερμοκρασίες (περίπου 20 βαθμούς Κελσίου στον αέρα και 25 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα).
Έβρεξε πριν τον αγώνα και η βροχή επέστρεψε στους τελευταίους δυο γύρους του αγώνα, χωρίς ωστόσο να επηρεάσει το οδόστρωμα. Επίσης μερικές ισχυρές ριπές ανέμου επηρέασαν την αεροδυναμική ισορροπία των μονοθεσίων.
Πώς συμπεριφέρθηκε κάθε γόμα
Σκληρή C2: Ο κρύος καιρός δεν διευκόλυνε τη χρήση της αλλά αποτέλεσε καθοριστικό εργαλείο για την υλοποίηση της στρατηγικής ενός pit stop για τους οδηγούς της Alpine, που αμφότεροι τερμάτισαν στους βαθμούς. Το ίδιο θα έκανε και ο οδηγός της Alfa Romeo, Βάλτερι Μπότας, ωστόσο εγκατέλειψε λίγο πριν το τέλος.
Mέση C3: Αποδείχθηκε η βέλτιστη γόμα για τον αγώνα, ήταν πολύ καλά ισορροπημένη σ’ αυτές τις συνθήκες και επέτρεψε την διάνυση μεγάλων αποστάσεων – ακόμα και περισσότερους από 30 γύρους. Είχε ισορροπημένη συμπεριφορά και διαχειρίσιμη πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης.
Μαλακή C4: Χρησιμοποιήθηκε εκτενώς κατά τη διάρκεια του αγώνα και επέδειξε πολύ καλή συμπεριφορά στις χαμηλές θερμοκρασίες. Μπόρεσε να αποδώσει και πρόσφυση και ταχύτητα, όπως έδειξε ο Τζορτζ Ράσελ που τη χρησιμοποίησε στην αρχή του αγώνα όταν οδηγούσε την κούρσα.
Τι λέει η Pirelli
Ο επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου της ιταλικής εταιρείας που αποτελεί αποκλειστικό προμηθευτή ελαστικών από το 2011, ο Μάριο Ίζολα, μίλησε για τον αγώνα της Ουγγαρίας: «Είμαι πολύ χαρούμενος γιατί οι εκατοντάδες χιλιάδες θεατές που βρέθηκαν στην πίστα αλλά και όλοι όσοι παρακολούθησαν τον αγώνα από την τηλεόραση είδαν τρεις ομάδες να δίνουν μια αμφίρροπη μάχη για νίκη, πρώτη φορά φέτος. Αυτή είναι μια μεγάλη νίκη ειδικά για τη Formula 1. Ήταν σπουδαίο ότι είδαμε 10 διαφορετικές στρατηγικές κατά τη διάρκεια του αγώνα, χρησιμοποιήθηκαν όλες οι γόμες και όλες συνετέλεσαν στην δημιουργία ενός συναρπαστικού Grand Prix, ανάλογο όσων έχουμε δει φέτος».
Φωτογραφίες: Pirelli, Sauber Motorsport
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!