Test Ride Ray 7.7: Σε βάζει στην πρίζα

Test Ride Ray 7.7: Σε βάζει στην πρίζα
Το Ray 7.7 είναι ένα ηλεκτρικό scooter το οποίο από άποψη προδιαγραφών ξεχωρίζει. Πόσο αποτελεσματικό είναι όμως στις καθημερινές αστικές μετακινήσεις;

Μπορεί οι ηλεκτρικές μοτοσικλέτες να έχουν αποτυπωθεί στο συλλογικό ασυνείδητο ως μικρά scooter κινεζικής προέλευσης και πολύ χαμηλής τιμής, ωστόσο αυτό σύντομα θα αλλάξει. Μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες όπως η Piaggio και ιαπωνικές όπως η Yamaha έχουν ξεκινήσει να λανσάρουν ηλεκτρικά δίκυκλα, ενώ πρωτοποριακές εταιρείες όπως η αμερικανική ZERO διαθέτουν πλέον -και στη χώρα μας- μια πλήρη γκάμα ηλεκτρικών μοτοσικλετών.

RAY 7.7

Από την ίδια εταιρεία που αντιπροσωπεύει τις ZERO, την Electromove, εισάγεται στη χώρα μας και το πολλά υποσχόμενο ηλεκτρικό scooter της ισπανικής RAY, το 7.7. Πρόκειται για ένα αισθητικά και τεχνολογικά προηγμένο δίτροχο, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του, το οποίο ειδικά για αστικές μετακινήσεις, δεν απαιτεί συμβιβασμούς: Έχει μεγάλη αυτονομία με μια φόρτιση, δυναμικές επιδόσεις και επιπρόσθετα απαιτεί άδεια οδήγησης αντίστοιχη συμβατικών scooter με χωρητικότητα 125 κ.εκ.

RAY 7.7

 

Οι εκπλήξεις του RAY 7.7

Στην αρχή το RAY 7.7 ξενίζει κάπως με την αισθητική του, η οποία είναι πιο αφαιρετική από αυτή που μας έχουν συνηθίσει τα συμβατικά scooter. Σταδιακά όμως αποκαλύπτει εντυπωσιακές σχεδιαστικές επιλογές, που το τοποθετούν στην κορυφή της πρακτικότητας και όχι μόνο. Κατ' αρχάς, είναι αρκετά στενό και η επιλογή οι μπαταρίες να τοποθετηθούν στο χαμηλότερο σημείο της μοτοσικλέτας, εκατέρωθεν και παράλληλα με το ψαλίδι, συμβάλλουν τόσο στην εξαιρετική οδική συμπεριφορά όσο και στην ευελιξία.

RAY 7.7

Δεύτερη έκπληξη που αφορά στην εργονομία, αποτελεί η πανεύκολα ρυθμιζόμενη καθ' ύψος σέλα σε 3 σημεία, που καθιστά το RAY 7.7 μάννα εξ ουρανού, ειδικά για μικρόσωμους αναβάτες. Τρίτον, ο χώρος κάτω από τη σέλα που χωρά ένα κράνος, δεν είναι σύνηθες στα ηλεκτρικά scooter, τα οποία συνήθως σε αυτό το σημείο φιλοξενούν μπαταρίες.

RAY 7.7

Προαιρετικά, το RAY έχει τη δυνατότητα φιλοξενίας θύρας φόρτισης με καλώδιο Type 2, που σημαίνει ότι μπορεί να ανακτά ενέργεια και στους δημόσιους φορτιστές -όχι μόνο από οικιακή πρίζα σούκο. Ταυτόχρονα, διαθέτει εφαρμογή μέσω της οποίας μπορεί να συνδεθεί το smartphone, όπισθεν, και ένα σύστημα κεντρικού σταντ που πραγματικά εντυπωσιάζει. Διότι μπορείς, χρησιμοποιώντας την εμπρός ή την πίσω κίνηση, να τοποθετείς το scooter στο κεντρικό σταντ με το γκάζι, χωρίς να ασκείς την παραμικρή δύναμη!

Τέλος η πραγματική αυτονομία των 120 – 150 χιλιομέτρων στην πόλη, είναι μια ένδειξη που πρώτη φορά είδαμε σε ηλεκτρικό scooter.

Καλύτερο ή χειρότερο από το συμβατικό ανταγωνισμό;

Παρότι πολλούς ξενίζει το γεγονός της ανυπαρξίας θορύβου από τη λειτουργία του κινητήρα, αυτό είναι ένα από τα πρώτα στοιχεία που θα εκτιμήσει στη ζούγκλα των αστικών δρόμων ο αναβάτης του ηλεκτρικού RAY 7.7. Δεν θα χρειαστεί πολύ μάλιστα για να αναρωτηθεί πόσο πιο ήρεμες και χαλαρωτικές θα ήταν οι μετακινήσεις, αν όλα τα οχήματα ήταν ηλεκτρικά.

RAY 7.7

Η δεύτερη μεγάλη θετική έκπληξη έρχεται από την αμεσότητα της απόδοσης της μεγάλης ισχύος και ροπής του ηλεκτρικού κινητήρα. To RAY 7.7 πετάγεται εμπρός σε κάθε φανάρι με το σφρίγος συμβατικών scooter 300 και 400 κ.εκ. και κορυφώνει στα 125 χλμ./ώρα. Τα οποία περισσεύουν στην πόλη και αρκούν για απρόσκοπτη κίνηση σε κάθε αυτοκινητόδρομο.

RAY 7.7

Η ανάκτηση της ενέργειας κατά το κλείσιμο του γκαζιού και η παρεπόμενη άμεση επιβράδυνση μπορεί επίσης να μην αρέσει τους οδηγούς scooter, όχι όμως και αυτούς μοτοσικλετών. Διότι αφενός χρησιμοποιείς ελάχιστα τα φρένα ειδικά στην επιλογή city, όπου η ανάκτηση ενέργειας είναι στο μέγιστο βαθμό, αφετέρου αυξάνεις σημαντικά την εμβέλεια κίνησης με μια φόρτιση μέσα στην πόλη.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα λειτουργίας, τα City, Sport και Flow, με το τελευταίο να μην προσφέρει καθόλου ανάκτηση ενέργειας από τον κινητήρα και χα χρησιμοποιείται κατά βάση στον αυτοκινητόδρομο. Εμείς κινηθήκαμε περισσότερο με το City, καθώς μας αρέσει το «παιχνίδι» με την ανάκτηση ενέργειας, που αποδεικνύεται και πολύ οικονομικό.

Σε κάθε περίπτωση, η ονομαστική ισχύς των 15 ίππων που μπορεί να φτάσει στους 23 και η εντυπωσιακή ροπή των 60 Nm, καθιστούν το RAY 7.7 «πυραυλάκι» σε αστικές συνθήκες. Απολαυστικές είναι οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις από 30-100 χλμ./ώρα, όπου ακόμα και μεγάλα scooter δυσκολεύονται να σταθούν δίπλα του.

RAY 7.7

Το γεγονός ότι η μετάδοση γίνεται με ιμάντα και ο κινητήρας δεν επιβαρύνει με επιπλέον βάρος την ανάρτηση εξασφαλίζει πολύ καλές αντιδράσεις, ενώ το χαμηλά τοποθετημένο βάρος των μπαταριών, εξαιρετική ευελιξία μέσα στην πόλη. Το RAY 7.7 έχει κορυφαία περιφερειακά, όπως ελαστικά της Pirelli και φρένα της ισπανικής J. Juan, ενώ οι μεγάλης διαμέτρου τροχοί 15 ιντσών εμπρός και 14 πίσω βοηθούν την ανάρτηση να αποσβήνει ικανοποιητικά τις ανωμαλίες και τη δύναμη να περνά εύκολα και χωρίς απώλεια πρόσφυσης στην άσφαλτο.

RAY 7.7

Συνολικά το RAY 7.7 είναι, ανεξαρτήτως συστήματος κίνησης, ένα από τα πιο ολοκληρωμένα και σίγουρα ένα από τα ευκολότερα και πιο οικονομικά στην οδήγηση δίτροχα αστικής χρήσης. Η τιμή των 8.990 ευρώ αντανακλά ακριβώς τα μοναδικά του πλεονεκτήματα και σε βάθος χρόνου θα προσφέρει στην οδηγό του σημαντική απόσβεση, ειδικά αν κάνει πολλά χιλιόμετρα καθημερινά. Τόσο σε επίπεδο κόστους χρήσης, όσο και και συντήρησης.

Στο gmotion by gazzetta επιλέγουμε κορυφαίο εξοπλισμό ασφάλειας και προστασίας μόνο από τη motomarket.

motomarket

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!