Formula 1: H Alpine τα βάζει με τον «άπιστο» Πιάστρι
Το θέμα των ημερών στη Formula 1 αφορά αναμφίβολα το ντόμινο που προέκυψε μετά την ανακοίνωση αποχώρησης του Σεμπάστιαν Φέτελ από την ενεργό δράση, με τον Φερνάντο Αλόνσο να παίρνει τη θέση του στην Aston Martin και παράλληλα, να ενορχηστρώνει τη μαεστρική τακτική που επιτρέπει -όπως όλα δείχνουν- στον Όσκαρ Πιάστρι να αποδεσμευτεί από την Alpine.
Ο ταλαντούχος οδηγός αποφάσισε να αφήσει στα κρύα του λουτρού τη γαλλική ομάδα και να υπογράψει στη McLaren για το παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula 1 του 2023. Μία αιφνιδιαστική κίνηση που προκάλεσε… εγκεφαλικά στο στρατόπεδο της Alpine.
«Περίμενα περισσότερη αφοσίωση από τον Πιάστρι», λέει χαρακτηριστικά ο διευθυντής της ομάδας του Ένστον, Ότμαρ Σάφναουερ. «Θα έπρεπε να είναι στην ομάδα που τον πρόσεξε, που τον οδήγησε σε παγκόσμιους τίτλους και που πάνω απ’ όλα, του έδωσε πέρυσι την ευκαιρία να οδηγήσει μονοθέσιο F1 ώστε να είναι έτοιμος, ώστε να ξέρει τις πίστες. Περίμενα περισσότερη αφοσίωση από αυτή που δείχνει. Ξεκίνησα στη Formula 1 το 1989 και δεν έχω δει κάτι ανάλογο. Δεν έχει να κάνει με το σπορ αλλά με την ακεραιότητα του ανθρώπου. Θα μπορούσε να συμβεί με παίκτη του χόκεϊ ή του ποδοσφαίρου, δεν έχει σημασία. Όμως δεν κάνεις κάτι τέτοιο. Έχει υπογράψει ένα χαρτί, ένα έγγραφο που αναφέρει πως θα κάνει κάτι διαφορετικό από αυτό που λέει τώρα πως θα κάνει. Για μένα, βάσει του πως ανατράφηκα, δεν χρειάζεται να υπογράψω ένα χαρτί για να κάνω κάτι. Αν μου πεις “βοήθησέ με και εγώ θα σε βοηθήσω αύριο”, δεν υπάρχει περίπτωση να κάνω πίσω αν έχω δώσει το λόγο μου. Ποτέ».
Στη συνέχεια της συνέντευξής του, ο Σάφναουερ ρωτήθηκε από την El Confidencial για το ενδεχόμενο η Alpine να ζητήσει αποζημίωση από την επόμενη ομάδα του 21χρονου. Και η απάντηση ήταν καταφατική: «Πρέπει να υπολογίσουμε πως πέρυσι τον βάλαμε σε μονοθέσιο και έκανε 3.500 χιλιόμετρα δοκιμών. Κάναμε ιδιωτικά τεστ μόνο για εκείνον κι αυτά δεν είναι φθηνά. Μόνο το κόστος ενός κινητήρα είναι στα 1,75 εκ. ευρώ. Οι μηχανικοί, η ομάδα όλοι που συμμετέχει στο τεστ, τα ταξιδιωτικά έξοδα. Ξοδέψαμε πολλά λεφτά για να προετοιμάσουμε τον Πιάστρι για το μέλλον. Κι αν αυτό το μέλλον δεν είναι με εμάς, είναι λογικό και δίκαιο να ζητήσουμε αποζημίωση».
Γιατί όμως να φύγει ο Αυστραλός από την ομάδα στην οποία χρωστάει όλα όσα έχει κάνει έως τώρα; Εδώ ο ρουμανικής καταγωγής μάνατζερ δεν έχει απάντηση: «Αυτή είναι ερώτηση που πρέπει να κάνετε στον Πιάστρι, διότι εγώ δεν το καταλαβαίνω. Το μέλλον μας, σε αυτό το πλάνο 100 αγώνων πάνω στο οποίο δουλεύουμε όλοι, είχε χώρο για εκείνον. Και τον υποστηρίξαμε με κάθε τρόπο. Θα έπρεπε να δείξει λίγη αφοσίωση δεδομένου πως επενδύσαμε κυριολεκτικά εκατομμύρια ευρώ για να τον προετοιμάσουμε. Αν δεν είναι στο αυτοκίνητο ο Πιάστρι, έχω 14 τηλεφωνήματα από οδηγούς που ενδιαφέρονται για τη θέση, μιας και η θέση οδηγού στην Alpine είναι η πιο πολύτιμη απ’ αυτές που είναι κενές».
Όλα αυτά, σε μία ιστορία που φαντάζει αρκετά περίεργη. Ο Σάφναουερ έριξε λίγο φως στο πλάνο το οποίο είχε η δική του ομάδα για τον Πιάστρι: «Έχουμε συμβόλαιο με τον Πιάστρι, το οποίο υπέγραψε τον περασμένο Νοέμβριο. Μιλήσαμε με τους δικηγόρους μας και μας είπαν πως είναι δεσμευτικό, με κομμάτι αυτού να μας επιτρέπει να τοποθετήσουμε τον Όσκαρ σε ένα από τα μονοθέσιά μας το 2023. Αυτός είναι κι ο λόγος που βγάλαμε τη σχετική ανακοίνωση. Υπήρχε επίσης η οψιόν του 2024, με την πιθανότητα να τον “δανείσουμε” σε άλλη ομάδα. Θέλαμε τον Φερνάντο μαζί μας για μία ακόμα σεζόν και να δώσουμε τον Όσκαρ “δανεικό” για μία σεζόν. Σε όλες μου τις συνεντεύξεις έλεγα πως ο Πιάστρι θα ήταν στην F1 το 2023 κι αυτό διότι ήξερα πως θα ήταν είτε σε δικό μας μονοθέσιο είτε σε άλλης ομάδας εφόσον έμενε ο Φερνάντο. Όμως ο Αλόνσο, για άλλους λόγους -τους οποίους νομίζω πως ξέρω αλλά καλύτερα να ρωτήσετε εκείνον σχετικά- πάει στην Aston Martin. Ξεκινήσαμε λοιπόν τις διαδικασίες οριστικοποίησης της συμφωνίας με τον Πιάστρι κι αντί να τον δώσουμε σε άλλη ομάδα, αποφασίσαμε να του δώσουμε το δικό μας μονοθέσιο».
Όμως εκείνος είπε: «Όχι, ευχαριστώ». Και προβάρει τα πορτοκαλί της McLaren.
Φωτογραφίες: Alpine F1, PREMA
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!