Formula 1, Πρώην αφεντικό της Ferrari: «Κάτι πάει στραβά στη Scuderia»
Μετά από 13 Grand Prix στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 του 2022, η Ferrari έχει μετατρέψει μέρος των υψηλών προσδοκιών των tifosi, σε απογοήτευση. Παρότι από το ξεκίνημα της σεζόν έχει ίσως το ταχύτερο μονοθέσιο, όχι μόνο υστερεί της Red Bull Racing στη μάχη των κατασκευαστών αλλά νιώθει πια καυτή και την ανάσα της Mercedes-AMG F1.
Ενώ η F1-75 ήταν συχνά ακόμα και 1 δευτερόλεπτο ταχύτερη στο γύρο έναντι της W13, η ιταλική ομάδα είναι μόλις 30 πόντους μπροστά από τη γερμανική στη βαθμολογία. Αυτό από μόνο του, τα λέει όλα.
Στη γειτονική χώρα όπου η Ferrari είναι κάτι πολύ περισσότερο από μία ομάδα, αναζητούν τους λόγους που τα πράγματα κυλούν στραβά στο φετινό πρωτάθλημα, παρότι αυτή τη φορά το Μαρανέλο «γέννησε» ένα εξαιρετικό μονοθέσιο. Ο πρώην επικεφαλής της Scuderia, Τσέζαρε Φιόριο, δίνει τη δική του άποψη επί των προβλημάτων και παρότι υπεραμύνεται των ικανοτήτων του νυν αφεντικού, Ματία Μπινότο, εντοπίζει ενδεχομένως την πηγή του κακού.
«Πρέπει να παραδεχθούμε πως ο Ματία Μπινότο έκανε τη Ferrari μία ομάδα που μπορεί να κερδίσει σε κάθε αγώνα. Είναι ένας εξαιρετικό μηχανολόγος, εξειδικευμένος στους κινητήρες, έπειτα θήτευσε ως τεχνικός διευθυντής, όμως σήμερα η δουλειά του είναι πολύ διαφορετική. Προφανώς κάτι πάει πολύ στραβά στη Ferrari, γίνονται λάθη. Ο Μπινότο πρέπει να φτάσει στη ρίζα του προβλήματος, αυτή είναι τώρα η μεγάλη πρόκληση. Πρέπει να βρει λύσεις ώστε η ομάδα να είναι πιο αποδοτική», είπε ο Φιόριο στη La Gazzetta dello Sport.
Η ουσία κατά το συντάκτη του άρθρου είναι στη διαφοροποίηση στη δουλειά που έχει να κάνει τώρα ο Μπινότο. Δεν έχει το ρόλο του μηχανολόγου ή του τεχνικού διευθυντή, έχει τη γενική ευθύνη. Δεν είναι πια τεχνικός, είναι μάνατζερ. Κι εκεί αποδεικνύεται πως δεν είναι εξίσου ικανός.
Πάντως σύμφωνα με τον 83χρονο Φιόριο, το πρόβλημα δεν είναι ούτε στα κοκπιτ των κόκκινων μονοθεσίων. Ο Ιταλός πρόσθεσε: «Δεν φταίνε οι οδηγοί. Η Ferrari έχει δύο εξαιρετικούς οδηγούς. Για μένα αμφότεροι είναι ανάμεσα στους πέντε καλύτερους σήμερα στη Formula 1. Ο Σαρλ Λεκλέρ είναι απίστευτα γρήγορος στις κατατακτήριες ενώ ο Κάρλος Σάινθ είναι πολύ καλός στους αγώνες. Αμφότεροι είναι αρκετά καλοί για να εξασφαλίσουν το πρωτάθλημα κατασκευαστών για τη Ferrari. Δεν θα άλλαζα κάτι στο οδηγικό δίδυμο».
Καθώς πολλοί αναπολούν παλαιότερες εποχές κυριαρχίας της Scuderia, ειδικά στα χρόνια του Μίκαελ Σουμάχερ, ο Φιόριο έδωσε μία ενδιαφέρουσα διάσταση στο θέμα.
«Στη σημερινή F1 όλα πρέπει να γίνονται σχεδόν στην εντέλεια για να κερδίσεις. Ήταν διαφορετικά στις ημέρες του Ζαν Τοντ και του Μίκαελ Σουμάχερ. Τότε, ενίοτε η Ferrari είχε τόσο ανώτερο μονοθέσιο που κάποια λάθη καλύπτονταν. Αυτό σήμερα δεν είναι εφικτό», τόνισε ο Ιταλός που είχε αναλάβει τα ηνία της Scuderia Ferrari το 1989. Ωστόσο η αποτυχημένη σεζόν του 1990 παρότι τότε οι κόκκινοι είχαν στις τάξεις τους τον Αλέν Προστ, οδήγησε στην απόλυσή του στο ξεκίνημα του 1991.
Φωτογραφίες: Scuderia Ferrari, Pirelli
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!