Ξεκίνησε η παραγωγή του Mercedes-AMG ONE
Πέντε χρόνια έχουν περάσει από τότε που η Mercedes-AMG παρουσίασε το Project One concept στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης αλλά πλέον ξεκίνησε η παραγωγή του υπεραυτοκίνητου με κινητήρα Formula 1. Το γρηγορότερο αυτοκίνητο δρόμου με το τρίκτινο αστέρι στην ιστορία της μάρκας καθυστέρησε μέχρι να φτάσει στην παραγωγή, μέχρι να καταφέρουν οι μηχανικοί του ο υπερτροφοδοτούμενος V6 κινητήρας βενζίνης 1,6 λίτρων να πληροί τους κανονισμούς εκπομπών ρύπων και θορύβου. Τα κατάφεραν, όμως, και το πρώτο αυτοκίνητο ήδη έχει αρχίσει να κατασκευάζεται.
Τα αυτοκίνητα συναρμολογούνται στο χέρι στις εγκαταστάσεις της AMG στο Κόβεντρι του Ηνωμένου Βασιλείου, ενώ το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης με τους τέσσερις ηλεκτροκινητήρες κατασκευάζεται από το τμήμα Mercedes-AMG High Performance Powertrains στο Brixworth, στο ίδιο μέρος που γίνεται η ανάπτυξη και η παραγωγή της μονάδα ισχύος του μονοθεσίου της F1. Συνολικά από τη γραμμή της παραγωγής θα βγουν 275 αυτοκίνητα και οι πρώτες παραδόσεις θα γίνουν πριν από το τέλος της χρονιάς.
Κάθε όχημα πρέπει να περάσει από 16 διαφορετικούς σταθμούς συναρμολόγησης και δοκιμών, σε μια διαδικασία που, όπως περιγράφεται από τη Mercedes-AMG, μοιάζει με την παραγωγή πολυτελών ρολογιών. Περισσότερα από 50 άτομα ασχολούνται με την παραγωγή ενός One. Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής, το αυτοκίνητο υποβάλλεται σε διάφορους ελέγχους όπου ένας οδηγός δοκιμών εργοστασίου δίνει το πράσινο φως για το επόμενο βήμα.
Το θηρίο των 1.049 ίππων καλύπτεται στη συνέχεια με προστατευτικό περιτύλιγμα και μεταφέρεται με ένα κλειστό φορτηγό στο Affalterbach στη Γερμανία στα κεντρικά γραφεία της AMG. Εκεί παραδίδεται στον ιδιοκτήτη του, ο οποίος λαμβάνει επίσης μια λεπτομερή ενημέρωση για το όχημα από τους ειδικούς της Mercedes-AMG.
Το αυτοκίνητο διαθέτει έναν εξαιρετικά περίπλοκο κινητήρα εσωτερικής καύσης που ανεβάζει στροφές έως και 11.000 σ.α.λ. και αποδίδει 566 ίππους, ενώ ταυτόχρονα πληροί τους κανονισμούς εκπομπών ρύπων Euro 6. Όσον αφορά το κουαρτέτο ηλεκτροκινητήρων, υπάρχει ένας για κάθε μπροστινό τροχό και αποδίδουν συνδυαστικά 322 ίππους. Ένας τρίτος ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται δίπλα στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και δίνει 161 ίππους στον στροφαλοφόρο άξονα, ενώ ο τέταρτος συνδέεται με τον υπερσυμπιεστή για να προσθέσει 121 ίππους στο μείγμα. Επίσης, υπάρχει η μπαταρία ιόντων λιθίου 8,4 kWh, που δίνει περίπου 18 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας, ενώ το αυτοματοποιημένο χειροκίνητο κιβώτιο επτά ταχυτήτων αναπτύχθηκε ειδικά για το AMG One.
Οι επιδόσεις του είναι ανάλογα εντυπωσιακές. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα επιτυγχάνεται σε 2,9 δευτερόλεπτα δεν είναι απαραίτητα πρωτοφανής μετά την πληθώρα ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων, αλλά το AMG One εοπιταχύνει μέχρι τα 200 χλμ/ώρα σε 7 δευτερόλεπτα κι αυτό είναι συγκλονιστικό. Η μέγιστη ταχύτητά του φτάνει -περιορίζεται ηλεκτρονικά- στα 352 χλμ/ώρα.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!