Mazda: Η μινιμαλιστική προσέγγιση της φιλοσοφίας Kodo (vid)
Η φράση «Less is More» είναι εκείνη που χαρακτηρίζει με τον καλύτερο τρόπο την σχεδιαστική φιλοσοφία Kodo της Mazda. Τα τελευταία χρόνια η εποχή μας προστάζει να έχουμε γεμίσει με υλικά αγαθά τα οποία μας δίνουν την ψευδαίσθηση της ευτυχία. Η πραγματικότητα ωστόσο είναι εντελώς διαφορετική καθώς έχει αποδειχτεί ότι η ευτυχία δεν είναι κάτι που αντλούμε από τα υλικά αγαθά, αλλά από αξίες όπως η αγάπη, η φιλία και φυσικά η ίδια η γαλήνη της φύσης.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα μινιμαλιστικά κινήματα, όπως η απλή διαβίωση, τα οποία εκπροσωπούνται από εξέχουσες προσωπικότητες όπως η Μαρί Κόντο, είναι σήμερα μία τάση με ρίζες από το παρελθόν. Αποτελούν επίσης τη βάση για τον σχεδιασμό Kodo της Mazda, όχι επειδή ο μινιμαλισμός είναι της μόδας, αλλά επειδή αποτελεί μέρος Ιαπωνικού πολιτισμού.
O «πατέρας» του σχεδίου Kodo, Ικούο Μαέντα είχε δηλώσει: «Το λιγότερο είναι περισσότερο. Πρώτα από όλα, ο ιαπωνικός σχεδιασμός πρέπει να είναι απλός και ανόθευτος». Η φύση είναι ο καμβάς στον οποίο βασίζεται η σχεδιαστική φιλοσοφία με τον οποίο η ιαπωνική αισθητική είχε ανέκαθεν έναν βαθύ δεσμό. Μια από τις φιλοσοφίες που παντρεύουν τη φύση και τον πολιτισμό στον ιαπωνικό σχεδιασμό είναι η Ma, η οποία αναφέρεται στην έννοια του απέριττου χώρου. Όταν διακοσμούν δωμάτια, οι Ιάπωνες αρχιτέκτονες, για παράδειγμα, χρησιμοποιούν μόνο μερικά προσεκτικά επιλεγμένα στοιχεία. Το Ma είναι η ομορφιά και η ένταση που βρίσκεται μέσα στον κενό χώρο μεταξύ αυτών των στοιχείων.
Μια άλλη φιλοσοφία που συμπληρώνει τη Ma είναι η Kaicho, η οποία αφορά την επιμέλεια και την ενίσχυση του χώρου που δημιουργεί η Ma. Αυτό το κάνει συνδυάζοντας αρμονικά διάφορα υλικά και υφές που αλληλοσυμπληρώνονται, γίνονται περισσότερα από το άθροισμα των μερών τους και παράγουν απλότητα και εκλέπτυνση από την πολυπλοκότητα. Ο φωτισμός είναι επίσης ένα βασικό χαρακτηριστικό του Kaicho. Ο Ακίρα Ταματάνι, επικεφαλής σχεδιαστής της Mazda, σχολίασε: «Η φιλοσοφία της Mazda είναι να κάνει τα πράγματα φυσικά, εύκολα και να μην αποσπούν την προσοχή του οδηγού. Θέλουμε να βλέπουμε τους ανθρώπους στα αυτοκίνητά μας να επικεντρώνονται στην ουσία της οδήγησης».
Βίντεο του Mazda CX-60.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!