Είδαμε από κοντά έναν αγώνα του MotoGP και αναφέρουμε (vid)
Σε μία αποστολή με τόσα ερωτηματικά, όπως αυτή στον αγώνα του MotoGP στη Μεγάλη Βρετανία, λογικό ήταν να αφήσουμε ένα και στον υπότιτλο. Η ουσία είναι πως μέχρι να φτάσουμε στον επίλογο, το ερωτηματικό θα δώσει τη θέση του σε θαυμαστικό – κι ορίστε το γιατί.
Ξεκινώ με την παραδοχή πως δεν είμαι λάτρης της μοτοσικλέτας. Όχι σε αγωνιστικό επίπεδο, γενικά. Πράγμα που θεωρώ πως αποτελεί τροχοπέδη αφού δεν μου επιτρέπει να «ταυτιστώ» με τους αναβάτες. Να ζήσω, να «νιώσω» το σπορ όπως μπορώ να κάνω μιλώντας για τετράτροχα με τιμόνι.
Ωστόσο, καθώς η κορυφαία κατηγορία των δύο τροχών αποτελεί ανέκαθεν το αντίπαλο δέος της λατρεμένης μου Formula 1, δεν θα μπορούσα να αρνηθώ την πρόσκληση που θα μου επέτρεπε να δω τα πράγματα και από την αντίπερα όχθη. Κάπως έτσι, επιστρέφοντας από την Ουγγαρία και την αποστολή του Gazzetta στο Grand Prix του Χανγκαρορινγκ, ουσιαστικά άδειασα/ξαναγέμισα βαλίτσα και έφυγα για το Monster Energy British Grand Prix του MotoGP.
Ποιο ήταν το πρώτο πράγμα που με κέρδισε; Δεν το είδα – το άκουσα. Φασαρία. Αυτή είναι η πεμπτουσία των αγώνων. Και το πόσο φασαριόζικα ήταν τα «μηχανάκια» του MotoGP (ακόμα και τα Moto2, Moto3) ήταν μία ευχάριστη έκπληξη.
Φτάνοντας στην πίστα του Σίλβερστον από την Πέμπτη, είχα την ευκαιρία να χωθώ και στη διαδρομή, να την περπατήσω. Δυστυχώς όχι όλη, αφού ένα τηλεοπτικό γύρισμα με το αυτοκίνητο ασφαλείας εν δράσει, μου έκοψε τη φόρα λίγο προτού ολοκληρώσω το σύμπλεγμα στροφών Μάγκοτς/Μπέκετς/Τσάπελ. Έπρεπε να εγκαταλείψω την αγωνιστική διαδρομή.
Προσοχή, στο MotoGP χρησιμοποιούσαν και φέτος τα παλιά paddock και εκκινούσαν από εκεί που εκκινούσε κάποτε και το Grand Prix της Formula 1, με την πολυσυζητημένη στροφή Κοπς να είναι η πρώτη της αγωνιστικής διαδρομής.
Επόμενος τομέας: συνεντεύξεις. Έχουμε αρκετές από δαύτες για να διαβάσετε τις επόμενες εβδομάδες, με σημαντικότερη αυτή του Παγκόσμιου Πρωταθλητή Φάμπιο Κουαρταραρό. Ο αναβάτης της Monster Energy Yamaha μιλάει για τις διακοπές στην Ελλάδα, τον Λούις Χάμιλτον, την προσπάθειά του να υπερασπιστεί το θρόνο του. Αυτά στο επόμενο τεύχος του gMotion!
O teammate του, Franco Morbidelli, μπορεί να μη διανύει και την καλύτερη σεζόν του αλλά σας λέμε με σιγουριά πως ήταν ο καλύτερος συνομιλητής. Είναι… «φιλόσοφος» ο άνθρωπος, εύχεσαι να είχε χρόνο να κάτσει να σου μιλάει όλη μέρα. Προφανώς δεν τον είχε.
Περάσαμε από τη Suzuki, σε μία από τις τελευταίες εμφανίσεις της στα paddock του MotoGP αφού αποχωρεί στο τέλος της σεζόν. Μιλήσαμε και με τους δύο αναβάτες της, τον έναν τον συμπαθήσαμε περισσότερο. Ο άλλος θαρρείς πως πληρωνόταν με τις λέξεις κι επειδή δεν τον είχαν πληρώσει αδρά, τις χάριζε με το σταγονόμετρο. Και το περίεργο είναι πως ο λιγομίλητος εκ των δύο δεν ήταν ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής.
Βέβαια για να είμαστε δίκαιοι, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως οι οδηγοί, οι αναβάτες, οι αθλητές, είναι κι αυτοί άνθρωποι. Έχουν καλές και κακές μέρες. Αν έχουμε ευκαιρία να τα πούμε ξανά, ελπίζω να συμπαθήσω τον Άλεξ Ρινς όσο και τον Χοάν Μιρ.
Ο Άλεξ Ρινς
Περάσαμε χρόνο και με το δίδυμο της Mooney VR46 Racing Team. Μιλήσαμε με τον συγκεντρωμένο στον στόχο Μάρκο Μπεζέκι αλλά και τον Λούκα Μαρίνι. Τον ετεροθαλή και ταλαντούχο αδερφό του σπουδαίου Βαλεντίνο Ρόσι.
Ορίστε, κρατήθηκα 500 και βάλε λέξεις ώσπου να αναφέρω τον «γιατρό». Λείπει από το MotoGP. Το ξέρετε όλοι, το είδα και στην πράξη. Και δεν αναφέρομαι στο αγωνιστικό κομμάτι. Αυτό που μου έλειψε είναι ο σταρ. Ο θρύλος. Μετά τον Ρόσι, ποιος; Ενδεχομένως ο Μαρκ Μάρκεθ αλλά κι αυτός απών ήταν.
Βέβαια δεν έχω παράπονο, αντίκρυσα κι άλλα αστέρια, όπως τον 5 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή (3 στο MotoGP) Χόρχε Λορένθο, που είχε ρόλο τηλεσχολιαστή. Ή τον θρυλικό Ράντι Μάμολα, τον 62χρονο Αμερικανό που μετρούσε 13 νίκες στην κορυφαία κατηγορία των δύο τροχών.
Celebrities στα paddock δεν είδα. Γενικά υπήρχε πολύς κόσμος και ήταν ξεκάθαρο πως το MotoGP δεν είναι τόσο… ελιτίστικο όσο η «ψηλομύτα» Formula 1. Ομολογώ πως δεν ξέρω λεπτομέρειες για τα εισιτήρια που δίνουν πρόσβαση στα paddock αλλά γενικά, αυτό ήταν κάτι που δεν βλέπεις στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το κοινό, την «ψυχή» του σπορ, να μπορεί να βρεθεί κοντά στους ήρωες, να φωτογραφηθεί μαζί τους στα paddock.
Το MotoGP είχε πόρτες ανοιχτές. Από την άλλη, σίγουρα εντυπωσιακό το όλο set up αλλά εκεί, υστερούσε της F1 η οποία έχει ανέβει ένα επίπεδο στην… υπερβολή με τα motorhomes. Ίσως και δύο.
Ένα άλλο στοιχείο που αξίζει να σημειωθεί, αφορά στα μεγέθη των οργανισμών. Είχα την ευκαιρία να ξεναγηθώ στο γκαράζ της VR46, της ομάδας του Ρόσι. Προφανώς δεν είναι εργοστασιακή αλλά και πάλι, το να βλέπεις μόνο δύο ανθρώπους να δουλεύουν πάνω σε κάθε μοτοσυκλέτα, διαφέρει σημαντικά από όσα έχω συνηθίσει.
Βέβαια να παραδεχθώ πως ήταν εντυπωσιακός ο τρόπος με τον οποίο «έλυναν» τη μοτοσικλέτα, την έκαναν πραγματικά... βίδες και μετά την έστηναν από την αρχή. Φοβερό όλο αυτό και είναι κρίμα που δεν μπορούσαμε να έχουμε σχετική φωτογραφία. Όμως οι δύο Desmosedici (GP22 για τον Μαρίνι και GP21 για τον Μπεζέκι) ήταν… γυμνές και ντρέπονταν.
Ένα από τα μεγάλα συν αυτής της αποστολής, αφορούσε την εμπειρία. Αφήνοντας τη δουλειά στην άκρη, είχα την ευκαιρία να μυρίσω, να ακούσω, να χαζέψω πράγματα από έναν κόσμο διαφορετικό. Το Σάββατο παρακολουθούσα τους διεκδικητές της pole position από το χώρο φιλοξενίας του χορηγού που ήταν στο ύψος της στροφής Μάγκοτς, με θέα στο βάθος μέχρι και τη Τσάπελ.
Αφού είδα πως το έκαναν, είπα να δοκιμάσω κι εγώ την τύχη μου – είχε μία μοτοσικλέτα που προσομοίωνε όσα συμβαίνουν στην πίστα.
Την «καβάλησα» πιο εύκολα απ’ ότι περίμενα αλλά παρότι καθιστός πάνω στη σέλα ήμουν σε safe zone, όταν κλήθηκα να γείρω στο πλάι, ένιωθα πως η βαρύτητα θα κερδίσει πανηγυρικά. Συνήθως σε τούτο τον κόσμο, δεν το κάνει.
Την ημέρα του αγώνα, είχαμε μπαλκόνι με θέα. Αυτή τη φορά στη Μπούκλαντς, με τις μοτοσυκλέτες να έρχονται τέρμα γκάζι από την ευθεία Ουέλινγκτον και να πλασάρονται με μαεστρία για την αριστερή καμπή.
Γκάζια, μάχες, ήχος να κάνει τα αυτιά να βουίζουν. Ωραία ήταν, το παραδέχομαι!
Φωτογραφίες: Yamaha, Monster Energy, Πάνος Σεϊτανίδης
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!