Formula 1: Το υδρογόνο ως το μέλλον της F1 εξετάζει η Alpine
Πριν από μερικές ημέρες, η FIA επισημοποίησε τους τεχνικούς κανονισμούς των μονάδων ισχύος που θα έχει η Formula 1 από το 2026. Ο κύκλος των κινητήρων αυτών θα έχει διάρκεια μέχρι το 2030 και με δεδομένο πως τεχνολογικά δεν διαφέρουν σημαντικά από τους σημερινούς, το σπορ πρέπει να δει τι θα ακολουθήσει μετέπειτα.
Με δεδομένο πως η Formula 1 είναι το κορυφαίο σπορ όχι μόνο από πλευράς ταχύτητας των μονοθεσίων, αλλά από τεχνολογικής πλευράς, πρέπει να δει ποιο είναι το μέλλον των κινητήριων μονάδων και ποιες τεχνολογίες θα είναι βιώσιμες οικονομικά και θα έχουν μηδενικό αντίκτυπο στο περιβάλλον την επόμενη δεκαετία.
Μιλώντας στο motorsport.com, ο CEO της Alpine, Λοράν Ρόσι, τόνισε πως η F1 δεν μπορεί να γίνει αμιγώς ηλεκτρική και τόνισε πως το υδρογόνο ενδέχεται να είναι το μέλλον: «Δεν πιστεύω πως είμαστε έτοιμοι για αμιγώς ηλεκτρικούς κινητήρες. Μπορεί να γίνει σε 15 χρόνια από τώρα αλλά δεν βλέπω να γίνεται σε έναν με δύο κύκλος κανονισμών. Για το λόγο αυτό κάνουμε έρευνες, διότι πιστεύω πως οι κατασκευαστές και ιδιαίτερα οι κατασκευαστές μονάδων ισχύος έχουν το καθήκον να δώσουν σχήμα στους κανονισμούς και να φέρουν λύσεις στο τραπέζι. Το υδρογόνο ως καύσιμο. Για εμένα, για εμάς είναι ένας τρόπος να μπορέσουμε να βρούμε άμεσα πολλές λύσεις. Είναι καλύτερος για το περιβάλλον. Δεν είναι εντελώς βιώσιμο αλλά είναι μία μεγάλη βελτίωση συγκριτικά με το παραδοσιακό καύσιμο. Το σίγουρο είναι πως είναι άφθονο, ενώ τα οργανικά ή τα συνθετικά καύσιμα είναι περιορισμένα όσον αφορά την ταξινόμηση και το κόστος παραγωγής. Επιπλέον διατηρεί τον παράγοντα του ήχου. Εντάξει σε 20 χρόνια ο κόσμος θα το ξεχάσει αυτό διότι οι νέες γενιές δεν θα νοιάζονται για το θέμα αυτό. Θα είναι συνηθισμένες στα αθόρυβα αυτοκίνητα του δρόμου. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η F1 είναι ένα σπορ, είναι διασκέδαση. Σίγουρα είναι και μία επιχείρηση. Αλλά αυτή η επιχείρηση έχει χτιστεί σε ανθρώπους που την αγαπούν, τη βλέπουν και την απολαμβάνουν».
Ο Ρόσι τόνισε πως η Alpine θα προχωρήσει με το πρόγραμμα εξέλιξης ενός μοτέρ που παίρνει ζωή χάρη στο υδρογόνο. Μάλιστα δεν απέκλεισε και την εμφάνιση της τεχνολογίας αυτής στους αγώνες όπως οι 24 Ώρες Λε Μαν, ή οι 24 Ώρες Νίρμπουργκρινγκ.
«Θα παίξουμε το ρόλο μας για να δώσουμε έμπνευση σε άλλους. Θα θέλαμε πολύ να είμαστε σε θέση να κάνουμε επίδειξη της τεχνολογίας μας, αλλά πρώτα πρέπει να αποδείξουμε πως δουλεύει. Πρέπει να κάνουμε ακόμη έρευνες για να δούμε πως είναι κάτι περισσότερο από πίστη ή μια προφητεία. Αν όντως δουλεύει, θέλουμε να κάνουμε επίδειξη ας πούμε με συμμετοχή Garage 56 στο Λε Μαν ή στο Νίρμπουργκρινγκ με ένα από τα αυτοκίνητα της γκάμας μας. Θα εφοδιάζονται με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης υδρογόνου. Αυτό μπορεί να δώσει έμπνευση σε διοικητικά όργανα του μηχανοκίνητου αθλητισμού πως υπάρχει το μονοπάτι αυτό. Αν η Porsche και η Ferrari ακολουθήσουν άλλα μονοπάτια, ας έχει. Αλλά αυτό είναι ακόμη καλύτερο γιατί θα υπάρχουν περισσότερες από μία επιλογές στο τραπέζι», ανέφερε ο Γάλλος.
Φωτογραφίες: Alpine F1
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!