Opel: Βρέθηκαν σπάνιες φωτογραφίες ενός βαν της δεκαετίας του ’30

Opel: Βρέθηκαν σπάνιες φωτογραφίες ενός βαν της δεκαετίας του ’30

Κώστας Μπιτσικώκος
Opel: Βρέθηκαν σπάνιες φωτογραφίες ενός βαν της δεκαετίας του ’30
Οι φωτογραφίες που είχαν τεθεί σε δημοπρασία, αποκάλυψαν ότι η Opel ετοίμαζε ένα βαν, το οποίο έπεσε... θύμα του πολέμου και δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή.

Ακόμη και στο τμήμα κλασσικών μοντέλων της Opel, είχαν ελάχιστες διαθέσιμες πληροφορίες για το 1.5-23 COE. Ένα πρωτότυπο βαν που η γερμανική εταιρεία είχε κατασκευάσει τη δεκαετία του 1930, όμως δεν έφθασε ποτέ στη γραμμή παραγωγής. Τώρα, με οκτώ αδημοσίευτες έως σήμερα φωτογραφίες να αποκαλύπτονται, πέφτει «φως» πάνω στο πρωτότυπο επαγγελματικό όχημα της Opel.

Ειδικοί από το τμήμα Opel Classic βρήκαν προς πώληση σε δημοπρασία οκτώ άγνωστες έως σήμερα φωτογραφίες ενός βαν παραδόσεων προϊόντων. Το όνομά του είναι γραμμένο με μολύβι στο πίσω μέρος: 1.5-23 COE. Το 1.5 αναφέρεται στον κυβισμό του κινητήρα (1.488 κ.εκ.) και στο μήκος του μεταξονίου (περίπου 2,3 μέτρα). Το COE είναι τα αρχικά του «cab over engine», δηλαδή μίας καμπίνας πάνω από τον κινητήρα.

Για τα δεδομένα της δεκαετίας του ’30, το βαν είχε μοντέρνα σχεδίαση, καθώς στο εμπρός μέρος δεν υπήρχε το χαρακτηριστικό μακρύ καπό που φιλοξενούσε τον κινητήρα. Έτσι οι μικρές εξωτερικές διαστάσεις συνδυάζονταν με έναν μεγάλο χώρο φόρτωσης. Πώς επιτεύχθηκε αυτό; Ο κινητήρας είχε τοποθετηθεί είτε κάτω είτε ελαφρά εμπρός από τον πάγκο του οδηγού και των επιβατών.

Opel van 1930

 


«Στο αρχείο της Opel δεν υπήρχαν ανάλογες φωτογραφίες και όσο γνωρίζουμε, κανένα μέσο δεν είχε δημοσιεύσει κάτι σχετικά με αυτό το όχημα. Οι πληροφορίες γύρω από το μοναδικό πρωτότυπο είχαν χαθεί εδώ και δεκαετίες», δήλωσε ο Λιφ Ρόουβεντερ, Διευθυντής της Opel Classic.

Για τη δημιουργία του πρωτότυπου βαν, η Opel χρησιμοποίησε εξαρτήματα από άλλα μοντέλα της. Ο κινητήρας από το Olympia και οι άξονες από το φορτηγό Blitz. Τα περισσότερα μέρη του αμαξώματος ήταν κατασκευασμένα από ατσάλι. Ψάχνοντας στα αρχεία της Opel, βρήκαν ένα φυλλάδιο στα αγγλικά, το οποίο ανέφερε ότι στα σχέδια ήταν και μία μεγαλύτερη έκδοση 1,5 τόνου, με εξακύλινδρο κινητήρα και διπλούς πίσω τροχούς.

Το βαν της Opel δεν βγήκε ποτέ σε παραγωγή, καθώς η Γερμανία προετοιμαζόταν για τον πόλεμο και δεν υπήρχε ανάγκη για ελαφριά επαγγελματικά οχήματα. Σήμερα πάντως, εν καιρώ ειρήνης, τα βαν είναι ιδιαίτερα δημοφιλή και η Opel διαθέτει στη γκάμα της το μικρό Combo, το μεσαίο Vivaro και το μεγάλο Movano.

Opel van 1930

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!