Formula 1, GP Βελγίου: Καλοκαίρι – Χειμώνας, μερικές ώρες δρόμος
Η δράση στο πλαίσιο του Grand Prix Βελγίου που αποτελεί τον δέκατο-τέταρτο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, ξεκίνησε και θα ενταθεί με τις επίσημες διαδικασίες: το κυνήγι της pole position και τον αγώνα της Κυριακής.
Το Σπα-Φράνκορσαμπ είναι μία από τις αγαπημένες πίστες των οδηγών και των θεατών και υπάρχει πληθώρα λόγων για αυτό. Το σιρκουί που ήταν ένα από τα επτά που αποτελούσαν το καλεντάρι του παρθενικού παγκοσμίου πρωταθλήματος, το 1950 (έστω και στην παλιά εκδοχή των 14.9 χιλιομέτρων), βρίσκεται σε ένα ξεχωριστό τοπογραφικά σημείο.
Στην καρδιά των δασών Αρδεννών, με την αγωνιστική διαδρομή να απλώνεται σε ένα απείρου κάλλους σημείο του Βελγίου. Έχει υψομετρικές διαφορές, έχει σημεία που αποτελούν πρόκληση όπως η θρυλική Eau Rouge/Raidillon και έχει κι έναν αστάθμητο παράγοντα: τον καιρό.
Την εντυπωσιακή και ταχύτατη διαφοροποίηση που μπορεί να έχει σε αυτή την περιοχή, τη βιώσαμε εντός μερικών μόνο ωρών, στο πλαίσιο της αποστολής του Gazzetta ως καλεσμένοι της PRT Motorsport. Την Πέμπτη όλα εδώ θύμιζαν ελληνικό καλοκαίρι. Η θερμοκρασία ήταν στους 33 βαθμούς Κελσίου, ο ήλιος έκαιγε και το να οργώνεις paddock, pit lane, paddock υποστηρικτικών θεσμών και κυρίως το να περπατήσεις λίγο την αγωνιστική διαδρομή, ήταν εξαιρετικά δύσκολη άσκηση. Ειδικά καθώς είχε χρειαστεί να περπατήσουμε πολύ για να βρεθούμε εντός πίστας.
Αυτά μέχρι το απόγευμα της Πέμπτης όταν κι αφήσαμε πίσω μας το Σπα. Το επόμενο πρωί, παρότι το σύστημα πλοήγησης έδειχνε πως μας οδηγούσε στο ίδιο μέρος, ήταν σα να βρεθήκαμε σε άλλο μέρος του πλανήτη. Ή σε άλλη εποχή του χρόνου.
@seitanf1 Working in the rain... #SpaFrancorchamps #BelgianGP #Formula1 ♬ Rain sad hip hop beat - Madoromi
Το καλοκαίρι είχε χαθεί, μαύρα σύννεφα είχαν καλύψει όλο τον ουρανό και από νωρίς το πρωί «έφτυνε» βροχή. Ενίοτε δυνάμωνε, το είδαμε άλλωστε και στις δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής που στα τελικά τους στάδια είχαν πιο έντονα καιρικά φαινόμενα. Οι 33 βαθμοί Κελσίου είχαν γίνει 17 (!) και το κοντομάνικο είχε δώσει τη θέση του στο μπουφάν.
Κι όλα αυτά, δεν επηρεάζουν μόνο τους ανθρώπους. Επηρεάζουν και τον αγώνα. Σήμερα, Σάββατο, ο καιρός είναι πάλι μουντός και ο ουρανός είναι καλυμμένος από σύννεφα απ’ άκρη, σ’ άκρη. Η θερμοκρασία έχει πέσει ακόμα χαμηλότερα, στους 15 βαθμούς Κελσίου, όμως προς το παρόν, δεν υπάρχει βροχή. Και για αύριο, η πρόβλεψη μιλάει για καλοκαιρία.
Άρα η όποια δουλειά έγινε με τα σλικ ελαστικά στα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής, όποια γίνει σήμερα που όλα δείχνουν πως η δράση θα είναι στεγνό οδόστρωμα αλλά με τις θερμοκρασίες στο πάτωμα, είναι εξαιρετικά πιθανό να μην είναι αντιπροσωπευτική όσων οι οδηγοί θα αντιμετωπίσουν την Κυριακή. Ενδεχόμενη επικράτηση του ήλιου στη μάχη με τα σύννεφα, θα ανεβάσει τις θερμοκρασίες αέρα και οδοστρώματος, διαφοροποιώντας τους κανόνες του παιχνιδιού σε ότι αφορά στα ελαστικά.
Κι όπως έχουμε δει πολλάκις φέτος, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το προηγούμενο Grand Prix, στο Χανγκαρόρινγκ, αυτή η ισορροπία σε τεντωμένο σκοινί που αφορά τα ιδανικά παράθυρα λειτουργίας κάθε γόμας ελαστικών, μπορεί να κρίνει τη νίκη.
Φωτογραφίες: Pirelli, Red Bull Content Pool, Ferrari, Πάνος Σεϊτανίδης
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!